mrxx Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Sør skjønner nok at han ikke diskuterer matteoppgaver her. Men han har sin fulle rett til å si at dette -er- tull og tøys, hvis han faktisk mener at det er tull og tøys. Han har et godt poeng når han sier at hvis det finnes synske personer, ville f.eks Madeleine vært funnet nå, død eller levende. Joda, jeg er selvsagt enig i det. Men dette har ikke noe med denne saken å gjøre, men med diskusjonsmetoden hans. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har svært dårlig erfaring i fra en person som står meg nær som forsøker tute meg ørene fulle av sin overtro. Han får meg til å føle meg dum, når jeg ikke får lov til å ta til motmæle. Vedkommende har sagt at jeg kan lytte, men ikke kommentere. Forsøk på hjernevasking er jeg svært lite mottagelig for. Og det må gjelde begge veier;) Skjønner at du blir ekstra irritert siden du lever midt oppi slike folk;) Jeg kjenner litt på det motsatte.. Mannen min har "noe" i hendene sine og dette fjerner smerte, men kun fra mageområdet. Helt utrolig merkelig siden han kan fjerne alt fra kolikksmerter til omgangssykesmerter. Vi oppdaga denne evnen først for et par års tid siden. Han var utbrent en lang periode og har etter dette også blitt plaget av migrene. Det rare er jo at han egentlig aldri har trodd på noe slikt og jeg har vel vært (og er) en tviler. Det føles helt snodig at han fjerner smerter både på voksne, barn og babyer. Han har (heldigvis?) ikke fått sjansen til å sjekke om han kan klare å fjerne årsaken til vondtene og det tror vi vel egentlig ikke heller. Lindre smerte vet vi han kan. Han synes igrunnen dette er ganske flaut, så det er ikke så mange som vet om det. Han har heller ikke noe ønske om å "utvikle" denne evnen, om det går an. Grunnen er at han ikke føler seg sterk nok til å takle de som helt sikkert vi fortelle ham at det han gjør bare er tull.... Vi har selvsagt lurt på _hva_ dette kan være og tenker at det kan være energi e.l. som alle mennesker har i seg og at denne energien kan medføre stans av smerter og ubehag.. Jeg føler altså litt behov for at man, uansett hva man tror på, er forsiktig med å snakke nedlatende om folk som har erfart noe annet. De aller fleste av de som står fram som healere tror nok helt sikkert at de kan å heale, enten det er sant eller ei... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Og det må gjelde begge veier;) Skjønner at du blir ekstra irritert siden du lever midt oppi slike folk;) Jeg kjenner litt på det motsatte.. Mannen min har "noe" i hendene sine og dette fjerner smerte, men kun fra mageområdet. Helt utrolig merkelig siden han kan fjerne alt fra kolikksmerter til omgangssykesmerter. Vi oppdaga denne evnen først for et par års tid siden. Han var utbrent en lang periode og har etter dette også blitt plaget av migrene. Det rare er jo at han egentlig aldri har trodd på noe slikt og jeg har vel vært (og er) en tviler. Det føles helt snodig at han fjerner smerter både på voksne, barn og babyer. Han har (heldigvis?) ikke fått sjansen til å sjekke om han kan klare å fjerne årsaken til vondtene og det tror vi vel egentlig ikke heller. Lindre smerte vet vi han kan. Han synes igrunnen dette er ganske flaut, så det er ikke så mange som vet om det. Han har heller ikke noe ønske om å "utvikle" denne evnen, om det går an. Grunnen er at han ikke føler seg sterk nok til å takle de som helt sikkert vi fortelle ham at det han gjør bare er tull.... Vi har selvsagt lurt på _hva_ dette kan være og tenker at det kan være energi e.l. som alle mennesker har i seg og at denne energien kan medføre stans av smerter og ubehag.. Jeg føler altså litt behov for at man, uansett hva man tror på, er forsiktig med å snakke nedlatende om folk som har erfart noe annet. De aller fleste av de som står fram som healere tror nok helt sikkert at de kan å heale, enten det er sant eller ei... Dette er jo ganske enkelt. Dette "noe" du sier han har i hendene er rett og slett varme. Varme lindrer/hjelper på smerter. Når mannen min legger sine store varme hender på magen min, lindrer det magesmerter/menssmerter. En varmepute fungerer like bra. Bare prøv. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det er jo i en tråd om "synske"... Uansett, det er jo ikke så merkelig at man tror/føler det, ettersom hun har status som "arguida" i Portugal. Med vennlig hilsen He he. Nemlig! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Joda, jeg er selvsagt enig i det. Men dette har ikke noe med denne saken å gjøre, men med diskusjonsmetoden hans. Han begrunner jo meningene sine veldig godt her da. Det er vel det som irriterer, tenker jeg. Dessuten synes jeg det er helt greit å være påståelig i en sak hvor saken er så klar som dette:) 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Han begrunner jo meningene sine veldig godt her da. Det er vel det som irriterer, tenker jeg. Dessuten synes jeg det er helt greit å være påståelig i en sak hvor saken er så klar som dette:) Nå er jo ikke akkurat denne saken så klar som dere påstår, det er litt av poenget. Dette er ikke noe matteeoppgave som du sa, ei matteoppgave har et fasittsvar, det finnes ikke her. Jeg er heller ikke av de som har så stor tro på dette, bare så det er sagt, men det er ikke poenget her. Men som jeg sier, dette har ikke for meg så mye med selve saken å gjøre, men med hans diskusjonsmetode å gjøre. Jeg må si at det forundrer meg at du ikke ser dette. Forøvrig er det slik at jo mer du kan, jo mer viten du får, jo mer skjønner du at du ikke kan. De som kan minst er det som ofte er de mest påståelige, fordi de ser kun en løsning. Det har du sikkert sett i andre sammenhenger også. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nå er jo ikke akkurat denne saken så klar som dere påstår, det er litt av poenget. Dette er ikke noe matteeoppgave som du sa, ei matteoppgave har et fasittsvar, det finnes ikke her. Jeg er heller ikke av de som har så stor tro på dette, bare så det er sagt, men det er ikke poenget her. Men som jeg sier, dette har ikke for meg så mye med selve saken å gjøre, men med hans diskusjonsmetode å gjøre. Jeg må si at det forundrer meg at du ikke ser dette. Forøvrig er det slik at jo mer du kan, jo mer viten du får, jo mer skjønner du at du ikke kan. De som kan minst er det som ofte er de mest påståelige, fordi de ser kun en løsning. Det har du sikkert sett i andre sammenhenger også. "Nå er jo ikke akkurat denne saken så klar som dere påstår, det er litt av poenget. Dette er ikke noe matteeoppgave som du sa, ei matteoppgave har et fasittsvar" Ganske klar, men jeg holder en liten åpning for at jeg kan ta feil. En bitte liten åpning. Tror nok at jeg vil slå fast at det Sør sier er fasitsvaret, inntil det motsatte er bevist. Når det motsatte er bevist, har jeg ingen problemer med å innse at jeg tok feil. 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 "Nå er jo ikke akkurat denne saken så klar som dere påstår, det er litt av poenget. Dette er ikke noe matteeoppgave som du sa, ei matteoppgave har et fasittsvar" Ganske klar, men jeg holder en liten åpning for at jeg kan ta feil. En bitte liten åpning. Tror nok at jeg vil slå fast at det Sør sier er fasitsvaret, inntil det motsatte er bevist. Når det motsatte er bevist, har jeg ingen problemer med å innse at jeg tok feil. Det du sier er en ganske stor forskjell, slik jeg ser det. I denne saken er det ingen som kan påstå at de kan vite noe som helst, men de kan velge og tro. Det er forskjell på å ha døra på gløtt enn å lukke den helt, som forøvrig Sør gjør i alle sine diskusjoner. Han tror selv at han hele tiden sitter med fasittsvaret. Hvis han ikke mener det, så bør han omskrive det til hva han mener i tilfelle. Sånn generelt så tenker jeg slik at det er mennesker som har utviklet helt andre evner enn hva jeg har, så hvorfor finnes det ikke evner vi ikke forstår ennå? Har du sett den australske 15 åringen som fikk ei ny nyre? eller var det lever? Hun er en medisinsk sensasjon fordi hun har fått samme blodtype og imunforsvar som giver. Ingen har så langt fått noe sånt, hvorfor kan det ikke være andre ting også, som enkelte har evner til? Døra på gløtt for ny viten er aldri dumt:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Som sagt, diskuter sak, og ikke person. Du kan ikke motsi at man ikke har noen underbygging for "klarsynthet", og derfor går du på person, og maser om "kverulering" osv.. Det er trist. Med vennlig hilsen Du er helt utrolig Sør. At du aldri kan lære. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Dette er jo ganske enkelt. Dette "noe" du sier han har i hendene er rett og slett varme. Varme lindrer/hjelper på smerter. Når mannen min legger sine store varme hender på magen min, lindrer det magesmerter/menssmerter. En varmepute fungerer like bra. Bare prøv. Merkelig nok har han ingen varme i hendene. Han kjenner selv intens prikking i hendene når han kjenner på magen til noen som har smerter. Når smertene gradvis forsvinner, så forsvinner også prikkingen. Han kan ikke ta på min mage dagen før jeg får mensen. Da blir han svimmel og uvel... Det er altså ingen varme i hendene hans, så det stemmer jo ikke overens med det man kaller "varme hender". 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Merkelig nok har han ingen varme i hendene. Han kjenner selv intens prikking i hendene når han kjenner på magen til noen som har smerter. Når smertene gradvis forsvinner, så forsvinner også prikkingen. Han kan ikke ta på min mage dagen før jeg får mensen. Da blir han svimmel og uvel... Det er altså ingen varme i hendene hans, så det stemmer jo ikke overens med det man kaller "varme hender". Jeg tror du og jeg snakker om forskjellige ting når vi snakker om varme hender. Jeg snakker om vanlig kroppstemperatur, mens du legger noe annet i det. Det andre du beskriver om prikking og svimmelhet,kan jeg ikke helt forholde meg til. Beklager:) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg tror du og jeg snakker om forskjellige ting når vi snakker om varme hender. Jeg snakker om vanlig kroppstemperatur, mens du legger noe annet i det. Det andre du beskriver om prikking og svimmelhet,kan jeg ikke helt forholde meg til. Beklager:) Fikk forresten lyst til å skrive at jeg sikkert kunne kalt meg synsk jeg også. I flere år nå har jeg "sett" hva som vil skje med en person jeg kjenner og alt jeg har "sett", har faktisk slått til. Men nei jeg er ikke synsk, men jeg er flinkere til å se konsekvensene av denne personens handlinger, enn det han selv er. (Det er ikke mannen min altså) Det gjelder til en viss grad en annen person også. Jeg har en følelse av det vil gå slik og sånn og så gjør det nettopp det. Jeg tror det har med å gjøre at jeg kjenner tankemønsteret og hvordan de vil handle. Har ingenting med at jeg er synsk å gjøre:o) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det du sier er en ganske stor forskjell, slik jeg ser det. I denne saken er det ingen som kan påstå at de kan vite noe som helst, men de kan velge og tro. Det er forskjell på å ha døra på gløtt enn å lukke den helt, som forøvrig Sør gjør i alle sine diskusjoner. Han tror selv at han hele tiden sitter med fasittsvaret. Hvis han ikke mener det, så bør han omskrive det til hva han mener i tilfelle. Sånn generelt så tenker jeg slik at det er mennesker som har utviklet helt andre evner enn hva jeg har, så hvorfor finnes det ikke evner vi ikke forstår ennå? Har du sett den australske 15 åringen som fikk ei ny nyre? eller var det lever? Hun er en medisinsk sensasjon fordi hun har fått samme blodtype og imunforsvar som giver. Ingen har så langt fått noe sånt, hvorfor kan det ikke være andre ting også, som enkelte har evner til? Døra på gløtt for ny viten er aldri dumt:-) Gløtten på døra er så liten at det er ikke noe å snakke om:) 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Gløtten på døra er så liten at det er ikke noe å snakke om:) Har skjønt det, men som jeg sa, ingen av oss vet noe som helst. Det bør være utgangspunktet og heller ikke føre til for bastante meninger verken den ene eller den andre veien. Jeg har heller ingen grunn til å si at det er slik, slettes ikke og ikke har jeg noen stor tro på det heller, men vi vet samtidig at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi vet. 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det du sier er en ganske stor forskjell, slik jeg ser det. I denne saken er det ingen som kan påstå at de kan vite noe som helst, men de kan velge og tro. Det er forskjell på å ha døra på gløtt enn å lukke den helt, som forøvrig Sør gjør i alle sine diskusjoner. Han tror selv at han hele tiden sitter med fasittsvaret. Hvis han ikke mener det, så bør han omskrive det til hva han mener i tilfelle. Sånn generelt så tenker jeg slik at det er mennesker som har utviklet helt andre evner enn hva jeg har, så hvorfor finnes det ikke evner vi ikke forstår ennå? Har du sett den australske 15 åringen som fikk ei ny nyre? eller var det lever? Hun er en medisinsk sensasjon fordi hun har fått samme blodtype og imunforsvar som giver. Ingen har så langt fått noe sånt, hvorfor kan det ikke være andre ting også, som enkelte har evner til? Døra på gløtt for ny viten er aldri dumt:-) Hvor mange ganger skal man undersøke hva som er "bak døren", før man aksepterer at rommet er tomt, og man kan lukke døren? Derutover, den eneste som trekker inn fasittsvar er deg. Jeg har aldri påstått det, og er i grunnen heller ikke så interessert i å diskutere det. Du får ta det i en egen tråd. 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Hvor mange ganger skal man undersøke hva som er "bak døren", før man aksepterer at rommet er tomt, og man kan lukke døren? Derutover, den eneste som trekker inn fasittsvar er deg. Jeg har aldri påstått det, og er i grunnen heller ikke så interessert i å diskutere det. Du får ta det i en egen tråd. Jammen Sør da, er det ikke dette en fasitt som du nå forsøker å mene da?? Du er en raring. 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jammen Sør da, er det ikke dette en fasitt som du nå forsøker å mene da?? Du er en raring. Nei, det er det ikke. Jeg spør deg et helt konkret spørsmål (hvordan avgrenser man hva man regner som mulig). Hvis man aldri kan si "nei" (når man har undersøkt en sak godt nok), så er alt mulig - inklusive Julenissen. Man må faktisk ha måter å si "nei, det var en spennende teori, men den holder ikke". Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Har skjønt det, men som jeg sa, ingen av oss vet noe som helst. Det bør være utgangspunktet og heller ikke føre til for bastante meninger verken den ene eller den andre veien. Jeg har heller ingen grunn til å si at det er slik, slettes ikke og ikke har jeg noen stor tro på det heller, men vi vet samtidig at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi vet. Vitenskapen er tuftet på at "det er mer mellom...". Likevel må man kunne si "ja, det er mer mellom..., men akkurat det er ikke en del av det." Hvis ikke kommer man jo aldri videre. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Du er helt utrolig Sør. At du aldri kan lære. At du ikke kan lære å diskutere sak. 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nei, det er det ikke. Jeg spør deg et helt konkret spørsmål (hvordan avgrenser man hva man regner som mulig). Hvis man aldri kan si "nei" (når man har undersøkt en sak godt nok), så er alt mulig - inklusive Julenissen. Man må faktisk ha måter å si "nei, det var en spennende teori, men den holder ikke". Med vennlig hilsen Du sa jo selv at det ikke er noe bak døren, betyr ikke det da at du vet svaret? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.