Gå til innhold

Hjerteprob. v/trening

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Når jeg trener på en eller annen måte (untatt svømming og trimming/gange) får jeg stikk(sammenhengende, nesten som en kniv) i venstre brystparti, eller rettere sagt attmed hjertet. Jeg har hatt dette siden i 9 klasse, altså 2,5 år. Jeg har hatt problemer med at jeg ikke retter meg opp i ryggen, har spilt en del data før, men sluttet med det, så jeg har hatt en dårlig kroppsholdning i ryggparti. Kan det ha noe å si? Jeg er, utifra test hos lege, helt sikker på at det ikke er noe galt med hjertet. Jeg er verken overvektig, eller røyker. Synes dette er synd siden det bremser treningen min og jeg mister lysten på å trene, når jeg er ute å springer puster jeg veldig tungt(pga. dette) Mvh- gutt 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

At du blir tungpust ved anstrengelser samtidig som du får smerter i ve. side av brystkassen tilsier selvsagt at du blir grundig undersøkt av legen din. Så vidt jeg forstår er det gjort uten at det ble funnet noe galt.

Fra tid til annen har jeg sett unge mennesker med smerter i brystet slik du beskriver. Smertene kan komme fra muskler eller nerver som kommer i beknip mellom ribbeina. Ofte vil man da palpere seg frem til ømme punkter.

Men hva skal du gjøre ? Det er en god ide å fortsette med aktiviteter som ikke fremprovoserer smerter, f. eks. svømming slik du forteller om. Ellers kan forskjellige former for styrketrening av overkroppen være bra. Dette vil bl. føre til at brystkassen vil "rette" seg mer opp og vil fungere mer hensiktsmessig når du anstrenger deg.

Men det jeg nå har nevnt er betinget av at du er undersøkt skikkelig av en lege først. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...