Gjest blond på data Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har lastet ned en del videoer fra YouTube for en jeg kjenner, og skulle brenne de på en CD. Har ikke så god greie på dette, man har altså da DVD spiller i bilen. Men CD' funket altså da ikke. Noen som vet hvorfor og hva jeg evt. kan gjøre for at det skal virke? 0 Siter
lillemegpåtur Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Du sier du brant en CD, og hun har dvdspiller. Mulig dvdspilleren ikke kan spille av cd-plater? At du må kjøpe en dvdplate og brenne( du får dvd-plater til å brenne på selv også, men du må ha en brenner som kan brenne på dvd. dette skal stå på brenneren din/esken, er den veldig ny er den nesten garantert dvd-brenner, er det noen år gammel og kan spille av dvd-filmer er det ikke sikkert at den kan brenne dem likevel, leser den kun cdplater så er det null sjanse for at den kan brenne dvd. Enten det eller så må du brenne plata som en dvd (mest sansynlig må du ha ei dvdplate siden det er videofiler). Med cder kan man velge om man vil brenne mp3-cd (kan spilles av på alle pcer og noen cdspiller) eller lyd-cd (kan spille av på omtrent alle cdspillere). Samme er det med DVD-plater, man kan velge mellom ei plate med mange filer på, eller ei filmplate (som f eks min samboer må brenne til sin far, for hans spiller spiller ikke av "pirat-lagde" dvder, den må "lures" til å tro at dvden er "ekte". Og med youtube filer må man jo også ha en pc som kan spille dem av, mulig spilleren i bilen ikke forstår youtube filer? Hvordan format er de i? Mpeg eller avi kan en "pirat-vennlig" dvdspiller forstå. Men er den ikke "pirat-venlig" må du lage ei film-plate. Brennerprogrammet ditt kan hjelpe deg på rett vei, så lenge du har en dvd-brenner 0 Siter
Gjest blond på data Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Du sier du brant en CD, og hun har dvdspiller. Mulig dvdspilleren ikke kan spille av cd-plater? At du må kjøpe en dvdplate og brenne( du får dvd-plater til å brenne på selv også, men du må ha en brenner som kan brenne på dvd. dette skal stå på brenneren din/esken, er den veldig ny er den nesten garantert dvd-brenner, er det noen år gammel og kan spille av dvd-filmer er det ikke sikkert at den kan brenne dem likevel, leser den kun cdplater så er det null sjanse for at den kan brenne dvd. Enten det eller så må du brenne plata som en dvd (mest sansynlig må du ha ei dvdplate siden det er videofiler). Med cder kan man velge om man vil brenne mp3-cd (kan spilles av på alle pcer og noen cdspiller) eller lyd-cd (kan spille av på omtrent alle cdspillere). Samme er det med DVD-plater, man kan velge mellom ei plate med mange filer på, eller ei filmplate (som f eks min samboer må brenne til sin far, for hans spiller spiller ikke av "pirat-lagde" dvder, den må "lures" til å tro at dvden er "ekte". Og med youtube filer må man jo også ha en pc som kan spille dem av, mulig spilleren i bilen ikke forstår youtube filer? Hvordan format er de i? Mpeg eller avi kan en "pirat-vennlig" dvdspiller forstå. Men er den ikke "pirat-venlig" må du lage ei film-plate. Brennerprogrammet ditt kan hjelpe deg på rett vei, så lenge du har en dvd-brenner Ah...ok, jeg har DVD brenner på jobb, samt DVD plater. Filformatet når jeg lastet ned var .flv tror jeg..... Kanskje det er forklaring. Kanskje kan jeg endre filformatet til avi og brenne på en DVD plate? Jeg prøver og ser hvordan det går. 0 Siter
lillemegpåtur Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Ah...ok, jeg har DVD brenner på jobb, samt DVD plater. Filformatet når jeg lastet ned var .flv tror jeg..... Kanskje det er forklaring. Kanskje kan jeg endre filformatet til avi og brenne på en DVD plate? Jeg prøver og ser hvordan det går. Du bør spørre eieren av bil-dvd-spilleren om hun vet noe bedre hva som trengs. FLV kan godt være problemet, selv spiller av jeg av FLV i VLC, vet ikke om andre programmer som tar det. Men en dvd-spiller vil neppe ta slike filer.. prøv å få lagd en cd med avi eller mpeg/mpg filer på og se om det hjelper, så slipper du å stresse med å lage dvd. Går det ikke ta heller så er det stor sjanse for at en dvd med avi kan fungere, hvis ikke sjekk i brennerprogrammet ditt om du har valget mellom "film eller fil"-dvd (står ulikt i ulike programmer, eller spørr noen som kan med det programmet) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.