Mamma07 Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Gjerne noe med kjøtt? Ikke for enkelt å kjappt,men heller ikke et dagsprosjekt:) Takker 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Til forrett kan du lage en hjemmelaget yoghurtsuppe, eller en hjemmelaget grønnsakssuppe. Til hovedrett: fylte auberginer og tomater med ris, kylling, krydder og hjemmelaget kyllingsaus med andre grønnsaker. Ved siden av dette kan du lage en god salat, servere hjemmelagede brytebrød som du har fylt med ost, løk og squash. Til dessert kan du servere hjemmelaget mintsorbet. 0 Siter
Mamma07 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Til forrett kan du lage en hjemmelaget yoghurtsuppe, eller en hjemmelaget grønnsakssuppe. Til hovedrett: fylte auberginer og tomater med ris, kylling, krydder og hjemmelaget kyllingsaus med andre grønnsaker. Ved siden av dette kan du lage en god salat, servere hjemmelagede brytebrød som du har fylt med ost, løk og squash. Til dessert kan du servere hjemmelaget mintsorbet. Jada Jølsen Tuuuuuusen takk for tipset:) Løper å lager med en gang jeg... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Til forrett kan du lage en hjemmelaget yoghurtsuppe, eller en hjemmelaget grønnsakssuppe. Til hovedrett: fylte auberginer og tomater med ris, kylling, krydder og hjemmelaget kyllingsaus med andre grønnsaker. Ved siden av dette kan du lage en god salat, servere hjemmelagede brytebrød som du har fylt med ost, løk og squash. Til dessert kan du servere hjemmelaget mintsorbet. Hva er en "auberginer"? 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Jada Jølsen Tuuuuuusen takk for tipset:) Løper å lager med en gang jeg... Siden du helt tydelig farer med ironiske hentydninger, tar jeg det som et tegn på at du rett og slett ikke kan lage mat. Du er vel en av disse posematentusiastene i dette landet. Det burde du ta avstand fra, du som liksom skal være husfrue og mamma for tiden. Man må lære seg å lage mat vet du, og da gjelder det å kunne lage alt. Helt ærlig, den menyen jeg ga til deg nå, den lager jeg på under en time. Ikke fordi det er så jævlig vanskelig, og ikke fordi jeg slurver, men fordi jeg er fantastisk til å lage mat. Du burde prøve deg på litt annet enn kjøttkaker og halv-norsk bondekost, det er nå det gjelder for deg å komme i gang! 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hva er en "auberginer"? Sånn halvfeit, litt avlang lilla grønnsak. Very good, very nice. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Siden du helt tydelig farer med ironiske hentydninger, tar jeg det som et tegn på at du rett og slett ikke kan lage mat. Du er vel en av disse posematentusiastene i dette landet. Det burde du ta avstand fra, du som liksom skal være husfrue og mamma for tiden. Man må lære seg å lage mat vet du, og da gjelder det å kunne lage alt. Helt ærlig, den menyen jeg ga til deg nå, den lager jeg på under en time. Ikke fordi det er så jævlig vanskelig, og ikke fordi jeg slurver, men fordi jeg er fantastisk til å lage mat. Du burde prøve deg på litt annet enn kjøttkaker og halv-norsk bondekost, det er nå det gjelder for deg å komme i gang! Ikke vær så streng da jølsen! ikke alle har en stor interesse for gourmet mat og man skal kjenne sine "grønnsaker" og hva som passer til kjøtt,fisk,fugl! Jeg ville heller tatt et kurs i hverdagslig "gourmet" mat for å finne mestringen! men en ting skal du ha og det er at det er imponerende med gode "kokker" Og jeg ser opp til mannfolk som braser ivei og later som at dette er barnemat! "helt sant" Bon apetite! 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Her i huset blir det ovnsbakt pannekake idag, med bacon og nyrørt blåbær Litt kjøtt i iallefall, selv om det egentlig ikke var svar på ditt spørsmål. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Siden du helt tydelig farer med ironiske hentydninger, tar jeg det som et tegn på at du rett og slett ikke kan lage mat. Du er vel en av disse posematentusiastene i dette landet. Det burde du ta avstand fra, du som liksom skal være husfrue og mamma for tiden. Man må lære seg å lage mat vet du, og da gjelder det å kunne lage alt. Helt ærlig, den menyen jeg ga til deg nå, den lager jeg på under en time. Ikke fordi det er så jævlig vanskelig, og ikke fordi jeg slurver, men fordi jeg er fantastisk til å lage mat. Du burde prøve deg på litt annet enn kjøttkaker og halv-norsk bondekost, det er nå det gjelder for deg å komme i gang! Jeg skulle gjerne laget det til meg selv, men når man kommer hjem med to sultne og kresne unger så er ikke den der akkruat førstevalget du... 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Ikke vær så streng da jølsen! ikke alle har en stor interesse for gourmet mat og man skal kjenne sine "grønnsaker" og hva som passer til kjøtt,fisk,fugl! Jeg ville heller tatt et kurs i hverdagslig "gourmet" mat for å finne mestringen! men en ting skal du ha og det er at det er imponerende med gode "kokker" Og jeg ser opp til mannfolk som braser ivei og later som at dette er barnemat! "helt sant" Bon apetite! Takk, men jeg skal ikke lage den oppsatte menyen i dag altså. I dag skal jeg lage fylt and, den står i ovnen. Skal gi en del av maten til naboen, siden han var så grei å hjelpe meg med noen esker fra boden i går. Hva skal du ha til middag da? 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Jeg skulle gjerne laget det til meg selv, men når man kommer hjem med to sultne og kresne unger så er ikke den der akkruat førstevalget du... Hvis ungene dine er kresne, er det helt og holdent din egen skyld. Her må alle spise det de får servert. Enten spiser de det som blir laget, eller de kan smøre seg en brødskive på egen hånd, eller de kan gå sultne resten av kvelden. Det er ikke ungene som bestemmer. Dessuten hvis valgene er som beskrevet over, er det veldig få unger som velger å gå sultne dersom de vet hvor brødboksen og pålegget er. Det er ingen som kommer hit som tør si noe på det hvertfall. En annen ting, jeg klarer fint å sette opp den oppgitte menyen, uavhengig av hvor mange drittunger som måtte henge i beina mine. Det er teknikk. 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Her i huset blir det ovnsbakt pannekake idag, med bacon og nyrørt blåbær Litt kjøtt i iallefall, selv om det egentlig ikke var svar på ditt spørsmål. Svinekjøtt ja. Snart blir blorårene dine så tette at de må stake opp. 0 Siter
Spirello Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Takk, men jeg skal ikke lage den oppsatte menyen i dag altså. I dag skal jeg lage fylt and, den står i ovnen. Skal gi en del av maten til naboen, siden han var så grei å hjelpe meg med noen esker fra boden i går. Hva skal du ha til middag da? Jøss! Jobber du ikke du, eller har du kanskje nattjobb eller hjemmekontor? Jeg har i hvert fall ikke hele dagen på å lage middag... Kommer hjem kl. 17 med en sulten unge, og da blir det ofte lettvint, men ikke usunt. I helgene bruker jeg ofte par timer på middagen.. 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Her i huset blir det ovnsbakt pannekake idag, med bacon og nyrørt blåbær Litt kjøtt i iallefall, selv om det egentlig ikke var svar på ditt spørsmål. Blodårene mente jeg. Det blir ofte endel skrivefeil når jeg sjonglerer mellom å kokkelere, drikke whiskey og svare på merkelige innlegg på DOL. 0 Siter
Spirello Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Svinekjøtt ja. Snart blir blorårene dine så tette at de må stake opp. Svinekjøtt er magert som bare det, hvis man spiser rent kjøtt vel og merke så den kommentaren der var ganske dum. Bacon er ikke det sunneste nei, men om man spiser det par ganger i halvåret så dauer man ikke av det. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Takk, men jeg skal ikke lage den oppsatte menyen i dag altså. I dag skal jeg lage fylt and, den står i ovnen. Skal gi en del av maten til naboen, siden han var så grei å hjelpe meg med noen esker fra boden i går. Hva skal du ha til middag da? "luft suppe og vente boller" til forrett! "ler" Blir vel "trønder sodd" på boks tenker jeg! "humre" Siden jeg lever aleine så får jeg matlyst når datteren min eller noen annen sulten sjel stikker nesa på innsiden av døren! Rart med det egentlig! 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Jøss! Jobber du ikke du, eller har du kanskje nattjobb eller hjemmekontor? Jeg har i hvert fall ikke hele dagen på å lage middag... Kommer hjem kl. 17 med en sulten unge, og da blir det ofte lettvint, men ikke usunt. I helgene bruker jeg ofte par timer på middagen.. Jeg har min egen bedrift, så jo jeg jobber. Faktisk så jobber jeg temmelig mye, men jeg tar det litt i mitt eget tempo. I dag har jeg fri, dvs jeg har tatt meg fri, så begynner jeg heller tidlig i morgen og tar igjen litt arbeid. Fikk gjort en god del i helgen, så det er ingen krise. Jeg er temmelig rask på kjøkkenet, jeg er vant til å lage mye mat, faktisk måtte jeg lage mat for mer enn ti folk fra jeg var 3-4 år, det husker jeg, men da var jeg ikke helt alene hele tiden da. Fra jeg var 10-11 år laget jeg som regel alle måltidene i ukedagene, sløyde fisk, kappa hodet av hønene osv. Neida så...livet har ikke mer enn firogtjue timer det... 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Svinekjøtt er magert som bare det, hvis man spiser rent kjøtt vel og merke så den kommentaren der var ganske dum. Bacon er ikke det sunneste nei, men om man spiser det par ganger i halvåret så dauer man ikke av det. _Du_ er ganske dum. Svinekjøtt er svært kreftfremkallende, uansett hva du sier. 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 "luft suppe og vente boller" til forrett! "ler" Blir vel "trønder sodd" på boks tenker jeg! "humre" Siden jeg lever aleine så får jeg matlyst når datteren min eller noen annen sulten sjel stikker nesa på innsiden av døren! Rart med det egentlig! Det er ikke så rart. Man mister ofte matlysten hvis man egentlig ikke har det noe bra. Skal datteren din spise hos deg i dag da, eller skal du være alene? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hvis ungene dine er kresne, er det helt og holdent din egen skyld. Her må alle spise det de får servert. Enten spiser de det som blir laget, eller de kan smøre seg en brødskive på egen hånd, eller de kan gå sultne resten av kvelden. Det er ikke ungene som bestemmer. Dessuten hvis valgene er som beskrevet over, er det veldig få unger som velger å gå sultne dersom de vet hvor brødboksen og pålegget er. Det er ingen som kommer hit som tør si noe på det hvertfall. En annen ting, jeg klarer fint å sette opp den oppgitte menyen, uavhengig av hvor mange drittunger som måtte henge i beina mine. Det er teknikk. En annen teknikk du har, er evnen til å svare belærende og ubehagelig... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.