Gå til innhold

Middags tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.07):

Svinekjøtt ja. Snart blir blorårene dine så tette at de må stake opp.

..... svarte du meg ...... ??

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

31

• Spirello

7

• Mamma07

7

• Kåre Kruttlapp

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
  Katt-ja skrev (På 21.1.2008 den 14.22):

En annen teknikk du har, er evnen til å svare belærende og ubehagelig...

Ja, men det føler jeg at jeg har krav på, så slappe som dere er.

Kåre Kruttlapp
Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.15):

Det er ikke så rart. Man mister ofte matlysten hvis man egentlig ikke har det noe bra. Skal datteren din spise hos deg i dag da, eller skal du være alene?

Jeg har det bra! "ler" Sett utifra alternativene! "humre" Nei datter kommer onsdag og dahh skal vi ha speilegg! Alvorlig talt så er denne singel tilværelsen så kul at man blir ikke bortskjemt med gourmet mat så ofte! Og når det først skjer så setter man så stor pris på det! Lørdagskvelden hadde jeg jo pepperbiff med garnityr og krydder poteter! Og en god italiensk rødvin og single malt whisky til dessert! Og alt sammen satte stort preg på mine innlegg på dol! "ler" Var så glad og fornøyd atte!

Skrevet
  nikkot skrev (På 21.1.2008 den 14.22):

..... svarte du meg ...... ??

Ja, var det ikke du som skulle spise svinekjøtt da? Det er vel svinekjøtt i baconet du skal bruke? Svinekjøtt er helseskadelig.

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.14):

_Du_ er ganske dum. Svinekjøtt er svært kreftfremkallende, uansett hva du sier.

Puh! Du er i hvert fall veldig frekk og uhøflig, ikke så og si ALLE innlegg jeg har lest av deg.. Men du er sikkert flink med dyr.. eller noe sånt.

Skrevet
  Kåre Kruttlapp skrev (På 21.1.2008 den 14.26):

Jeg har det bra! "ler" Sett utifra alternativene! "humre" Nei datter kommer onsdag og dahh skal vi ha speilegg! Alvorlig talt så er denne singel tilværelsen så kul at man blir ikke bortskjemt med gourmet mat så ofte! Og når det først skjer så setter man så stor pris på det! Lørdagskvelden hadde jeg jo pepperbiff med garnityr og krydder poteter! Og en god italiensk rødvin og single malt whisky til dessert! Og alt sammen satte stort preg på mine innlegg på dol! "ler" Var så glad og fornøyd atte!

Jeg har ikke fått lest alle whiskeyinnleggene dine enda, men jeg forstår fra ditt ståsted at det kan bli svært underholdende :-)

Skrevet
  Spirello skrev (På 21.1.2008 den 14.27):

Puh! Du er i hvert fall veldig frekk og uhøflig, ikke så og si ALLE innlegg jeg har lest av deg.. Men du er sikkert flink med dyr.. eller noe sånt.

Skulle ikke stå "ikke", men "i"

Skrevet
  Spirello skrev (På 21.1.2008 den 14.27):

Jeg er veldig flink med dyr. Si i fra når du får rast fra deg, så skal jeg holde deg med stall og høy.

Skrevet
  Spirello skrev (På 21.1.2008 den 14.28):

Skulle ikke stå "ikke", men "i"

Jasså, sier du det du?

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.28):

Jeg er veldig flink med dyr. Si i fra når du får rast fra deg, så skal jeg holde deg med stall og høy.

Hoho... Du har humør som en kvist. Stakkars stakkars de som må leve sammen med deg.. Uff, føler med dem. Glad jeg slipper :)

Du får prøve å ikke forsurne til for mye i dag da. Har du ikke hørt "smil til verden, og verden smiler til deg"? Verdt et forsøk, kan jo hende noen liker deg etterhvert allikvel.. Lykke til :)

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.26):

Ja, var det ikke du som skulle spise svinekjøtt da? Det er vel svinekjøtt i baconet du skal bruke? Svinekjøtt er helseskadelig.

Akkurat, nå er det ikke akkurat de store mengdene med bacon da ..... så jeg tror vi skal overleve denne middagen også :)

Skrevet
  Spirello skrev (På 21.1.2008 den 14.34):

Hoho... Du har humør som en kvist. Stakkars stakkars de som må leve sammen med deg.. Uff, føler med dem. Glad jeg slipper :)

Du får prøve å ikke forsurne til for mye i dag da. Har du ikke hørt "smil til verden, og verden smiler til deg"? Verdt et forsøk, kan jo hende noen liker deg etterhvert allikvel.. Lykke til :)

Dine kommentarer er så dårlig formulert og så lite givende, de gir meg overhodet ingenting. Du må sikte bedre, hvis det var det som var meningen. Stakkars liten, går i forsvar med det samme, og kommer med helt andre vendinger. Det er ikke så lett, det forstår jeg, men du skal forstå det, at dine meninger har null verdi for meg :-)

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.36):

Dine kommentarer er så dårlig formulert og så lite givende, de gir meg overhodet ingenting. Du må sikte bedre, hvis det var det som var meningen. Stakkars liten, går i forsvar med det samme, og kommer med helt andre vendinger. Det er ikke så lett, det forstår jeg, men du skal forstå det, at dine meninger har null verdi for meg :-)

Flott det. Det har dine også. :) Hvorfor skal jeg bry meg om hva en gretten gammal gubbe på DOL får slengt ut fra seg? Gå å pass på anda di du nå mor... Jeg har annet å gjøre.

Skrevet
  nikkot skrev (På 21.1.2008 den 14.35):

Akkurat, nå er det ikke akkurat de store mengdene med bacon da ..... så jeg tror vi skal overleve denne middagen også :)

Men det er fortsatt urent. Det er ikke meningen at man skal spise svinekjøtt. Kan du ikke lage pannekaker med noe annet da?

Skrevet
  Spirello skrev (På 21.1.2008 den 14.39):

Flott det. Det har dine også. :) Hvorfor skal jeg bry meg om hva en gretten gammal gubbe på DOL får slengt ut fra seg? Gå å pass på anda di du nå mor... Jeg har annet å gjøre.

Det er litt rart at du i det hele tatt svarer synes jeg, når du vet at du ikke har noen verdi.

Jeg er dessuten ferdig med å lage mat. Jeg klarer å tygge tyggis og hoppe bukk samtidig.

Nå er denne samtalen over, det er liksom sånn med svarene dine, at de treffer hverken her eller der.

Over og ut.

Gjest Shira :o)
Skrevet

I dag skal jeg ha fersk pasta, ostesaus (pose eller du kan lage selv, fort gjort), blomkål, og skinke.

Liker du wok? Det er snadder med grønnsaker, kylling i strimler (jeg pleier og marinere), så en saus du liker. Jeg sper ofte sausen med vann, og krydrer litt.

Stroganoffgryte med oksekjøtt er godt. Stek kjøttet slik at porene lukket (god varme), så kok det en times tid. Hiv kjøtt og kraft oppi gryteretten, den kan også være hjemmelaget, bare google oppskrift.

Jeg bruker hjortekjøtt og ikke okse, men det er fordi jeg har fryseren full.

Skinkegrateng? Fiskegrateng? Kjapt og lage hjemmelaget, og smaker godt.

Biff (ååå nå ble jeg sulten!), med tilbehør. Jeg bruker ofte mandelpoteter i ovnen med havsalt på, kutter litt i dem først. Eller råstekte poteter. Grønnsaker, her varier jeg etter lysten, sopp, løk og squash stekt sammen, salt og pepper på. Maiskolbe. Blomkål og broccoli, bare så vidt kokt opp.

Peppersaus bruker jeg mye, eller fløtesaus. I fløtesausen har jeg sopp og løk oppi, og litt krydder, en dæsj piri piri setter god smak.

Toro har en svart koffert, dinner kit, den er veldig god, og enkel.

Komle (du er fra Bergen er du ikke?) Knoke som du koker, gode komler kan lages enkelt med komlemjølet til Stangeland Mølle, kålrabistappe, bacon og evnentuelt grov pølse om du liker det.

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.39):

Men det er fortsatt urent. Det er ikke meningen at man skal spise svinekjøtt. Kan du ikke lage pannekaker med noe annet da?

Du det har jeg egentlig aldri tenkt på ....... har du noen tips ?

Mamma er sterkt plaget av leddgikt, og hun ble faktisk verre etter å ha spist svinekjøtt, så at det er noe med svinekjøtt det vet jeg. Når det gjelder meg, så tror jeg at blodårene mine tettes av noe annet enn bacon ...... dessverre ...

Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.41):

Det er litt rart at du i det hele tatt svarer synes jeg, når du vet at du ikke har noen verdi.

Jeg er dessuten ferdig med å lage mat. Jeg klarer å tygge tyggis og hoppe bukk samtidig.

Nå er denne samtalen over, det er liksom sånn med svarene dine, at de treffer hverken her eller der.

Over og ut.

Hvorfor gidder du å svare da hvis de ikke har noen verdi? :) Morer meg faktisk over din barnslige og uhøflige oppførsel.. Lurer på om du er like rasshøl i vrikeligheten, eller om du bare må få utløp for ting som plager deg her.. Hmmm... Men det får jeg vel aldri vite siden du alltid er i krigshumør.

Over og ut, din stut! :) hehe...

Kåre Kruttlapp
Skrevet
  Spirello skrev (På 21.1.2008 den 14.34):

Dere to!! Hold fred! "ler" Blir for dumt å krangle her inne da! Og ikke kom med den: Det var ikke jeg som begynte! Tonen her inne er til tider skarp og løs! Les mellom linjene og ha det gøy! Kranglefanter!

Gjest Shira :o)
Skrevet
  Kåre Kruttlapp skrev (På 21.1.2008 den 14.44):

Dere to!! Hold fred! "ler" Blir for dumt å krangle her inne da! Og ikke kom med den: Det var ikke jeg som begynte! Tonen her inne er til tider skarp og løs! Les mellom linjene og ha det gøy! Kranglefanter!

He he, her på Dol er ikke krangler noe nytt fenomen ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...