Gå til innhold

Middags tips?

Anbefalte innlegg

villbringebær
Skrevet
  Auroria skrev (På 21.1.2008 den 18.43):

Svinekjøtt er slett ikke usunt og urent. Det var noe man trodde før i tiden på samme måte så man trodde egg var farlig for kolesterolet. Svinekjøtt blir faktisk regnet son "hvitt kjøtt" sammen med fjærkre og fisk. Når alt kommer til alt er det fettet på kjøttet som er "farlig" og på svinekjøtt er det jo lett å skjære bort fettet. Bacon derimot, er nesten kun fett og svært usunt. I oksekjøtt ligger fettet mer spredt inni selve kjøttet og man får som oftest i seg mer fett ved å spise dette kjøttet enn ved å spise svinekjøtt.

Det aner meg at Jølsen har en annen grunn til å regne svinekjøtt som urent enn den tradisjonelle norske oppfatning.

Og det må han jo få lov til!

Men sine grunner holder han godt skjult :) Han liker bedre å utbasunere sine meninger...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

31

• Spirello

7

• Mamma07

7

• Kåre Kruttlapp

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200930400' post='3784433]

Spiser du ikke komler *sjokket* Da er du ikke ekte bergenser ;o) Neida, jeg bare tuller. Maten er jo god hvis du bytter ut komlene med vanlige poteter.

Eller knoke (saltkjøtt) og ertesuppe, men det har jeg alxdri laget, bare spist hos mamma, så jeg vet ikke hvordan ;o)

Ertersuppe, *grøss* hehe. ja jeg er kresen..

Prøver å "lære" meg å like komler. Det er jo akkurat som å spise tyggis.. Jeg spiste en halv sist :) Er jo en begynnelse.

Skrevet
  Angela26 skrev (På 21.1.2008 den 18.19):

Jeg skal til aa lage ris med stekt svinefilèt, loek, hvitloek, champignon og paprika. Jeg lager det som en gryte og hakker opp alt i smaabiter.

Kjempegodt :-)

Hehe, er av og til litt arti å lese innleggene dine. Som i dag:loek:p

Er det ikke tungvindt å skrive uten de vanlige bokstavene? Tror jeg hadde klikka.

Skrevet
  Gimmick skrev (På 21.1.2008 den 18.11):

... han er alltid spydig... tror han driver sport i det... har lest endel og det er ekstremt sjelden det kommer noe annet enn spydigheter fra den kanten.. men.. svinekjøtt kommenterer han alltid.. det er en gruppe mennesker som ser på det som urent.. eller noe.. + alt annet som ikke er tatt livet av på rett måte...

(nå får jeg vel gjennomgå igjen... *humre*)

''han er alltid spydig... tror han driver sport i det... ''

*ler*

Gjest Liker ikke Jølsen
Skrevet
  Kåre Kruttlapp skrev (På 21.1.2008 den 14.44):

Dere to!! Hold fred! "ler" Blir for dumt å krangle her inne da! Og ikke kom med den: Det var ikke jeg som begynte! Tonen her inne er til tider skarp og løs! Les mellom linjene og ha det gøy! Kranglefanter!

Det er her folk raser fra seg. Og det er som regel herr eller fru Jølsen som starter kvalmen :)

Gjest njaaaaaaaaa
Skrevet
  villbringebær skrev (På 21.1.2008 den 17.30):

Dette er IKKE et ironisk innlegg. Lurer på jølsen, er du oppvokst i en annen kultur enn den tradisjonelle norske?

Plutselig svarte han ikke mer. Hmmm

Gjest sjøstjerna
Skrevet
  Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 14.14):

_Du_ er ganske dum. Svinekjøtt er svært kreftfremkallende, uansett hva du sier.

Hvorfor og hvordan er svinekjøtt svært kreft-fremkallende?

Gjest Angela26
Skrevet
  Mamma07 skrev (På 21.1.2008 den 19.07):

Hehe, er av og til litt arti å lese innleggene dine. Som i dag:loek:p

Er det ikke tungvindt å skrive uten de vanlige bokstavene? Tror jeg hadde klikka.

Ja det er noe dritt egentlig!! Hehe:-) Men jeg begynner aa bli vant med det naa. Verre er det for dere som skal lese...

*Huff*

AneM1365380603
Skrevet
  Angela26 skrev (På 21.1.2008 den 19.37):

Ja det er noe dritt egentlig!! Hehe:-) Men jeg begynner aa bli vant med det naa. Verre er det for dere som skal lese...

*Huff*

Jeg er vant med det nå, men måtte le en gang du skreiv at du "horer" ;)

Gjest Angela26
Skrevet
  AneM skrev (På 21.1.2008 den 19.42):

Jeg er vant med det nå, men måtte le en gang du skreiv at du "horer" ;)

Ja vet du, jeg er blitt flinkere til aa skrive rett naa, har tatt meg litt paa tak kan du si...Ellers blir det en del misforstaaleser :-D

Skrevet
  Angela26 skrev (På 21.1.2008 den 19.37):

*Huff*

Næææ, går fint det. For meg hvertfall :)

Gjest Shira :o)
Skrevet
  citoyen skrev (På 21.1.2008 den 16.39):

Ingen ekte bergensere spiser komler. Her i byen spiser vi raspeballer!

ja, du har rett. Komlene kommer litt utenfor by`n, men ikke langt.

Skrevet
  Linnea79 skrev (På 21.1.2008 den 18.31):

Trodde de kalte komler for "raspeballer" i Bergen? Jeg kommer fra Stavanger og her er det få som ikke liker komler. Vi har det til og med på julaften sammen med Pinnekjøttet og kålrabistappen:-)

Er en del som sier komler også, men raspeballer er den "offisielle" betegnelsen.

Skrevet
  Mamma07 skrev (På 21.1.2008 den 19.03):

Ertersuppe, *grøss* hehe. ja jeg er kresen..

Prøver å "lære" meg å like komler. Det er jo akkurat som å spise tyggis.. Jeg spiste en halv sist :) Er jo en begynnelse.

Tyggis? Da har du ikke smakt mine! Faktisk er det mange av venninne mine som ikke spiste det før, men spiser mine nå. Både som jeg har laget fra bunnen av, og fra komlemjølet.

Skrevet
  Gimmick skrev (På 21.1.2008 den 18.11):

... han er alltid spydig... tror han driver sport i det... har lest endel og det er ekstremt sjelden det kommer noe annet enn spydigheter fra den kanten.. men.. svinekjøtt kommenterer han alltid.. det er en gruppe mennesker som ser på det som urent.. eller noe.. + alt annet som ikke er tatt livet av på rett måte...

(nå får jeg vel gjennomgå igjen... *humre*)

Hva mener du? Det er en kjent sak at svinekjøtt er fysj og æsj, men det var kanskje ikke det vi diskuterte nå? Jeg sier at svinekjøtt er helseskadelig. Dette finnes det mye litteratur om.

Skrevet
  Liker ikke Jølsen skrev (På 21.1.2008 den 19.14):

Det er her folk raser fra seg. Og det er som regel herr eller fru Jølsen som starter kvalmen :)

Ha ha, her finnes hverken det ene eller det andre!

Skrevet
  villbringebær skrev (På 21.1.2008 den 17.30):

Dette er IKKE et ironisk innlegg. Lurer på jølsen, er du oppvokst i en annen kultur enn den tradisjonelle norske?

Ja, selvfølgelig :-)

Skrevet
  njaaaaaaaaa skrev (På 21.1.2008 den 19.19):

Plutselig svarte han ikke mer. Hmmm

Jeg var og trente skjønner du. Har litt annet å gjøre enn å sitte foran PC'n hver bidige time :-)

Skrevet
  Gimmick skrev (På 21.1.2008 den 18.16):

Med fare for å få huden full... ja han er nok det.. etter hva jeg har lest og skjønt...

Kulturer utenfor "det tradisjonelle norske" kan bety så mangt. Det er forskjell mellom folk fra Oslo og Toten for eksempel. Samtidig er det stor forskjell mellom negre, dverger, pygméer, gulinger og andre rariteter. Disse er heller ikke i den tradisjonelle norske kulturen.

Hva er tradisjonell norsk kultur? Gullmedalje i å være fjøsnisse uten viten om verden utenfor, bare sitte hjemme lage spørsmål om barns innetider og alkoholdebatter?

Hvis dette er å være tradisjonell norsk, så nei, jeg er ikke tradisjonell norsk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...