Persille1365381127 Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Siden helgen (det begynte søndag) har jeg hatt utrolig vondt på undersiden av overarmene, og i skuldrene. Jeg klarer ikke strekke armene opp for å vaske håret, og det er vanskelig/vondt å ta på seg setebeltet, jakke osv. Ikke bare litt vondt heller - men på ordentlig. Men hva kommer det av? Jeg har stått på snowboard hele helgen, men det skal i utgangspunktet ikke være så anstrengende for overkroppen, og jeg har gjort det to ettermiddager i uken i hele januar så det er ikke en ny bevegelse heller. Det ble både afterski med tilhørende dansing på bordet (skulle tro man vokste fra det??) & sene kvelder - med timesvis av dansing og høyt tempo (tildels techno-varianten). Og nå er det vondt! Jeg trodde jeg bare var litt støl, etter en slitsom helg - men det viste seg å bli verre i går, og i dag er det omtrent som i går. Men; jeg falt skikkelig på lørdag, fremover med nesa rett i snøen. Fikk en ordentlig smell, på grensen til neseblod - og fikk ikke tatt meg imot. Kan jeg ha strukket noe i det fallet? Er det så enkelt å pådra seg en strekk? Burde jeg ikke ha tatt imot med armene for å klare å forstrekke dem da? Det ble nachspiel i et boblebad - men jeg satt ikke så vondt at jeg tror det har skyld i noe heller... Jeg klarer liksom ikke se for meg at jeg har blitt så støl i armene av å danse.... Eller å stå på snowboard... Bena kunne jeg forstått - men der kjenner jeg ingenting, bare armene og skuldrene. Ingen andre fall eller synkrone bevegelser (det er jo på begge sider!). Noen forslag til årsak? Og hvordan jeg skal fikse det om det er en strekk og ikke bare støl? Går det over av seg selv kanskje? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Hvor full var du egentlig? Jeg mener, kan du ha tryna eller noe og ikke huske det? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Hvor full var du egentlig? Jeg mener, kan du ha tryna eller noe og ikke huske det? Heh, nei - var ikke full faktisk Eller, jeg var jo litt på en sving - men ikke søpledrita. Jeg husker alt fra begge dagene/kveldene, og har ikke vært i ublidt møte med snøen utenom den skikkelige fine rett-på-trynet seansen i bakken lørdag ettermiddag. Men det var tilgjengjelg et pent skue for alle andre - og jeg kan skryte av at jeg øver meg på snowboard med livet som innsats 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil bare si at på søndag kunne jeg så vidt gå..Vondt i hofta... Ble nok for mye vrikking på lørdagen ja.. ;0) Og armene er også støle... Ikke bare bare å danse hele kvelden! ;0) 0 Siter
....AV Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil tippe det er fallet som gjør det. Selv om du ikke fikk tatt deg i mot, gjorde du sikkert en eller annen avvergende bevegelse som førte til strekk eller overbelastning. I såfall vil det gå over på noen dager, hvis ikke det blir bedre bør du kanskje gå til legen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Vet ikke om du er så dårlig på snowboard som jeg, men når jeg står på snowboard faller jeg gjerne en hel masse. Da tar jeg imot med armene, både forover og bakover. Særlig fallet bakover tar på armene, selv om man ikke kjenner det der og da. Jeg har mange ganger blitt veldig stiv i overarmene av dette, men har da skylt på mitt manglende treningsgrunnlag :/. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det kan være stølhet selv om du ikke forventet å få det i armene. På snowbord bruker armene mye til å styre med vil jeg tro. Mer enn på slalom. Du kan har vært litt anstrengt også, uten at du har tenkt over det. At du er mer støl på tirsdag enn på mandag er vanlig. Stølheten er på sitt verste etter et par dager. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil tippe det er fallet som gjør det. Selv om du ikke fikk tatt deg i mot, gjorde du sikkert en eller annen avvergende bevegelse som førte til strekk eller overbelastning. I såfall vil det gå over på noen dager, hvis ikke det blir bedre bør du kanskje gå til legen. Ja, tanken slo meg også.... Men det går seg vel til 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Vet ikke om du er så dårlig på snowboard som jeg, men når jeg står på snowboard faller jeg gjerne en hel masse. Da tar jeg imot med armene, både forover og bakover. Særlig fallet bakover tar på armene, selv om man ikke kjenner det der og da. Jeg har mange ganger blitt veldig stiv i overarmene av dette, men har da skylt på mitt manglende treningsgrunnlag :/. Det begynner å komme seg - men det ble jo litt knall og fall selvfølgelig. Forskjellen fra tidligere er bare at det har gått over etter ganske kort tid - men nå har det sittet i mange dager, og ikke blitt mindre vondt? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Det kan være stølhet selv om du ikke forventet å få det i armene. På snowbord bruker armene mye til å styre med vil jeg tro. Mer enn på slalom. Du kan har vært litt anstrengt også, uten at du har tenkt over det. At du er mer støl på tirsdag enn på mandag er vanlig. Stølheten er på sitt verste etter et par dager. Hm, men da MÅ det blir bedre til i morgen! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Det begynner å komme seg - men det ble jo litt knall og fall selvfølgelig. Forskjellen fra tidligere er bare at det har gått over etter ganske kort tid - men nå har det sittet i mange dager, og ikke blitt mindre vondt? Min erfaring er at når man er godt trent, blir man raskt litt støl etterpå (om man har tatt i), og det gir seg fort. Er man dårlig trent (eller har brukt muskler man bruker sjelden), kan det ta lengre tid før stølheten setter inn, og det kan ta mange dager før det gir seg. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Hm, men da MÅ det blir bedre til i morgen! Er det bedre i dag? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Er det bedre i dag? Ja, det er faktisk det Det er fortsatt såpass at jeg må gjøre en liten grimase når jeg skal vaske håret eller ta på jakke - men jeg får det hvertfall til! Det er vel bare å trene mer vil jeg tro, heldigvis får jeg to skidager og helgen neste uke også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.