Gjest pippi strømpe Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei. Jeg er en jente på 21 år som veier 70kg. Jeg trener hver uke, 4-5 ganger i uken. Jeg har et bra kosthold. Jeg og samboeren min har trent og spist sunt i ca 3-4 uker. Han har gådd ned 3,5kg, enda han ikke har trent like mye som meg og ikke spist like sunt hele tiden. Jeg lurer på om det er noe i kroppen min som stopper opp siden jeg ikke går ned i vekt. Jeg var på spa. De fortalte meg at kroppen min holdt godt på avfallsstoffene, og det var akkurat som kroppen min ikke ville gi slipp på dem. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre Det er frustrerende når treningspartneren går ned, og ikke jeg. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tålmodighet Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Fortsett med treningen og det sunne kostholdet ditt. Har en bekjent som startet på Grete Roede kurs, hun gikk hele tre kurs (ett kurs er på 8 uker) sammenhengende før vekten begynte å gå ned, snakk om tålmodighet . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva mener du med et godt kosthold da? Jeg klarte heller ikke å gå ned i vekt før jeg brukte denne kalkulatoren: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55 og regnet ut hvor mange kalorier jeg trenger pr. døgn for å holde vekten. Så la jeg meg på ca. 3-500 kcal mindre enn dagsbehovet, byttet ut brød med havreknekkebrød, la til masse grønnsaker til middagene og la godis omtrent kun til lørdag (men da unnet jeg meg litt!) og kuttet ut så mye jeg klarte av sukker (men ikke til fordel for kunstige søtningsstoffer som jeg mener er noe skikkelig styggedom!) + at jeg begynte å jogge/trimsykle 1-3 ganger i uka + trene litt styrke for meg selv. Og vips! Så randt kiloene av gitt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pippi strømpe Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva mener du med et godt kosthold da? Jeg klarte heller ikke å gå ned i vekt før jeg brukte denne kalkulatoren: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55 og regnet ut hvor mange kalorier jeg trenger pr. døgn for å holde vekten. Så la jeg meg på ca. 3-500 kcal mindre enn dagsbehovet, byttet ut brød med havreknekkebrød, la til masse grønnsaker til middagene og la godis omtrent kun til lørdag (men da unnet jeg meg litt!) og kuttet ut så mye jeg klarte av sukker (men ikke til fordel for kunstige søtningsstoffer som jeg mener er noe skikkelig styggedom!) + at jeg begynte å jogge/trimsykle 1-3 ganger i uka + trene litt styrke for meg selv. Og vips! Så randt kiloene av gitt! Jeg har omtrent et slikt kosthold som du har, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skjer noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva mener du med et godt kosthold da? Jeg klarte heller ikke å gå ned i vekt før jeg brukte denne kalkulatoren: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55 og regnet ut hvor mange kalorier jeg trenger pr. døgn for å holde vekten. Så la jeg meg på ca. 3-500 kcal mindre enn dagsbehovet, byttet ut brød med havreknekkebrød, la til masse grønnsaker til middagene og la godis omtrent kun til lørdag (men da unnet jeg meg litt!) og kuttet ut så mye jeg klarte av sukker (men ikke til fordel for kunstige søtningsstoffer som jeg mener er noe skikkelig styggedom!) + at jeg begynte å jogge/trimsykle 1-3 ganger i uka + trene litt styrke for meg selv. Og vips! Så randt kiloene av gitt! Gosh, du har vært så flink, Lillemus. Jeg burde bli ordentlig inspirert av deg, men klarer altså ikke ta i et krafttak *sukk*. Er alt for glad i å kose meg med både det ene og det andre (særlig det andre), og har lite tid og overskudd til å trene :/. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Gosh, du har vært så flink, Lillemus. Jeg burde bli ordentlig inspirert av deg, men klarer altså ikke ta i et krafttak *sukk*. Er alt for glad i å kose meg med både det ene og det andre (særlig det andre), og har lite tid og overskudd til å trene :/. Jeg har funnet ut at jeg kan kose meg med en kopp te og et par striper kokesjokolade som jeg bruker laaang tid på å suge i meg en kveld i uka f.eks. uten at det vises på vekta. ) Men jeg gjør det ikke hver dag nei, prøver å holde meg selv i ørene litt. Prøver å tenke at jeg har bare en kropp og må ta så godt vare på den som mulig, gi den de beste betingelser for å gå middelalderen i møte. Dessuten har jeg to barn som jeg prøver å gi gode signaler i matveien og når det gjelder å røre på seg. Vi har _aldri_ snakket om slanking her hjemme, men vi snakker litt om hva som er sunt i matveien, at det er lurt å holde kroppen sterk, men også at det er fint å kose seg med godterier eller kaker innimellom, men ikke hver dag. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Menn går ofte ned fortere enn kvinner, de forbrenner mer energi i løpet av dagen. Derfor er det ikke overraskende at samboeren din går ned og ikke du når dere gjør omtrent det samme. Sannsynligvis trenger du litt mindre mat og litt mer trening for å oppnå resultater. Hvis du skriver ned ganske nøyaktig hva du spiser i løpet av en dag, så kan du få mer konkret tilbakemelding i forhold til kostholdet. Ikke gi opp fordi om resultatene har latt vente på seg ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tålmodighet Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har omtrent et slikt kosthold som du har, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skjer noe. Kanskje du spiser for lite iforhold til treningsopplegget ditt. Det skjer med mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har funnet ut at jeg kan kose meg med en kopp te og et par striper kokesjokolade som jeg bruker laaang tid på å suge i meg en kveld i uka f.eks. uten at det vises på vekta. ) Men jeg gjør det ikke hver dag nei, prøver å holde meg selv i ørene litt. Prøver å tenke at jeg har bare en kropp og må ta så godt vare på den som mulig, gi den de beste betingelser for å gå middelalderen i møte. Dessuten har jeg to barn som jeg prøver å gi gode signaler i matveien og når det gjelder å røre på seg. Vi har _aldri_ snakket om slanking her hjemme, men vi snakker litt om hva som er sunt i matveien, at det er lurt å holde kroppen sterk, men også at det er fint å kose seg med godterier eller kaker innimellom, men ikke hver dag. ) Ja, i familien har vi samme signaler, stort sett sunt kosthold, lite søtt, mye generell aktivitet og glede ved å være ute og i bevegelse. Men foreløpig utgjør jo ikke denne bevegelsen mye mosjon for meg selv :/. Og jeg er altfor glad i å ta et glass vin (eller to) (og kanskje en ostebit til) når barna har lagt seg. Men til våren...? *prokastinerer videre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det _kan_ selvølgelig være spesielle årsaker, men jeg vil tippe at du spiser mer enn du tror. Forbruket må nødvendigvis være større enn inntaket om man skal gå ned i vekt. Skulle jeg ta et tak, vet jeg at jeg ville oppnå mye bare ved å kutte ut alt mellom måltidene samt det jeg får i meg på kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg vet ikke hva slags trening du har gjort, men det kan vaere du har faatt litt mer muskler, og da gaar du tregere _ned_ i vekt, men former kroppen og fjerner fett. Hva med aa ta en slags utrensnings kur? Jeg tror det er aa faa kjoept paa helsekosten og apoteket. Da faar du forhaapentligvis fjernet overfloedig avfallsstoffer og vann i kroppen. Ogsaa boer du spise lite men ofte. Dette for aa faa opp forbrenningen. Ellers gaar jeg ut i fra at du vet hvilke matvarer du boer spise og ikke, og evt. hvor ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvor ofte spiser du da? Kutter du frokost. f.eks? Dersom du ikke allerede gjør det: Fordel maten på fem måltider om dagen. Spis alltid frokost! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ecoshapebottle Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Menn går ofte ned fortere enn kvinner, de forbrenner mer energi i løpet av dagen. Derfor er det ikke overraskende at samboeren din går ned og ikke du når dere gjør omtrent det samme. Sannsynligvis trenger du litt mindre mat og litt mer trening for å oppnå resultater. Hvis du skriver ned ganske nøyaktig hva du spiser i løpet av en dag, så kan du få mer konkret tilbakemelding i forhold til kostholdet. Ikke gi opp fordi om resultatene har latt vente på seg ! PAa mandag som kommer har jeg trent i 6uker. JEg trener 4-5 ganger i uken. Jeg trener 30-60min (alt etter om jeg trener alene eller med kjaeresten) paa kondisjonsmaskiner hvor jeg ligger innenfor den hoye pulsnivaaet mitt. Saa trener jeg 20min styrketrening med og uten ball (svetter godt og presser meg). Naar det kommer til kostholdet mitt saa har jeg regnet ut at det daglige kaloribehovet mitt er paa 2285. Om jeg skal holde det stabilt. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg egentlig spiser ilopet av en dag for jeg forer ikke ned noe, men bruker fornuften. En vanlig dag med mitt kosthold er som folgende: Frokost: - frokostblanding av den sunne sorten med skummet melk. - en klase druer eller annen frukt. - Ett glass vann. Mellommaaltid 1: - frukt - 2 whole grain knekkebrod med lett smor, en skive lett salami per knekkbrod, og agurk. - Vann. Middag: - Pasta, ris, potetmos. (for en person. tidligere har jeg spist karbo for 2!!) - Laks, svinekjott, rodtkjott, grillet kylling, kyllingfilet. - Salat eller wookgronnsaker. -Veldig sjeldent sauser. Mellom middag og kvelds: Frukt. vann, Notter Kvelds: Varierende.feks: - 2 grove brodskiver med lett salami, lett hvitost, banan. eller - 2 knekkebrod med det samme, eller Frokostblanding. Naar det kommer til helgene saa er jeg nok fri. jeg unner meg 2 dager. bestille pizza og spise potetgull. samt hvitt brod om vi spiser lunsj eller middag ute. Grunnen til at jeg ikke tar saa hardt paa det er for at de endringene jeg gjor, vil jeg at skal vare. og ikke at det skal vaere en trasig diett som jeg klarer aa holde meg paa for aa saa gaa tilbake til fristelser og daarlige rutiner (Det har jeg gjort mange ganger! som en evig jojo opp og ned i flere aar). jeg vil prove aa gjore dette til noe jeg kan leve med. kanskje vaere toffere i en periode for aa saa slakke ned. men ikke noe hysteriske greier. Jeg ser jeg mister cm, men det er fortsatt hardt med kiloene. Jeg har vell gaadd ned 0,5kg siden jeg begynte for snart 6uker siden. saa jeg er paa ca 69kg. Hva synes du/dere? Paa forhaand takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ecoshapebottle/pippi strompe Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hva mener du med et godt kosthold da? Jeg klarte heller ikke å gå ned i vekt før jeg brukte denne kalkulatoren: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55 og regnet ut hvor mange kalorier jeg trenger pr. døgn for å holde vekten. Så la jeg meg på ca. 3-500 kcal mindre enn dagsbehovet, byttet ut brød med havreknekkebrød, la til masse grønnsaker til middagene og la godis omtrent kun til lørdag (men da unnet jeg meg litt!) og kuttet ut så mye jeg klarte av sukker (men ikke til fordel for kunstige søtningsstoffer som jeg mener er noe skikkelig styggedom!) + at jeg begynte å jogge/trimsykle 1-3 ganger i uka + trene litt styrke for meg selv. Og vips! Så randt kiloene av gitt! Re: Kroppen min vil ikke gå ned i vekt PAa mandag som kommer har jeg trent i 6uker. JEg trener 4-5 ganger i uken. Jeg trener 30-60min (alt etter om jeg trener alene eller med kjaeresten) paa kondisjonsmaskiner hvor jeg ligger innenfor den hoye pulsnivaaet mitt. Saa trener jeg 20min styrketrening med og uten ball (svetter godt og presser meg). Naar det kommer til kostholdet mitt saa har jeg regnet ut at det daglige kaloribehovet mitt er paa 2285. Om jeg skal holde det stabilt. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg egentlig spiser ilopet av en dag for jeg forer ikke ned noe, men bruker fornuften. En vanlig dag med mitt kosthold er som folgende: Frokost: - frokostblanding av den sunne sorten med skummet melk. - en klase druer eller annen frukt. - Ett glass vann. Mellommaaltid 1: - frukt - 2 whole grain knekkebrod med lett smor, en skive lett salami per knekkbrod, og agurk. - Vann. Middag: - Pasta, ris, potetmos. (for en person. tidligere har jeg spist karbo for 2!!) - Laks, svinekjott, rodtkjott, grillet kylling, kyllingfilet. - Salat eller wookgronnsaker. -Veldig sjeldent sauser. Mellom middag og kvelds: Frukt. vann, Notter Kvelds: Varierende.feks: - 2 grove brodskiver med lett salami, lett hvitost, banan. eller - 2 knekkebrod med det samme, eller Frokostblanding. Naar det kommer til helgene saa er jeg nok fri. jeg unner meg 2 dager. bestille pizza og spise potetgull. samt hvitt brod om vi spiser lunsj eller middag ute. Grunnen til at jeg ikke tar saa hardt paa det er for at de endringene jeg gjor, vil jeg at skal vare. og ikke at det skal vaere en trasig diett som jeg klarer aa holde meg paa for aa saa gaa tilbake til fristelser og daarlige rutiner (Det har jeg gjort mange ganger! som en evig jojo opp og ned i flere aar). jeg vil prove aa gjore dette til noe jeg kan leve med. kanskje vaere toffere i en periode for aa saa slakke ned. men ikke noe hysteriske greier. Jeg ser jeg mister cm, men det er fortsatt hardt med kiloene. Jeg har vell gaadd ned 0,5kg siden jeg begynte for snart 6uker siden. saa jeg er paa ca 69kg. Hva synes du/dere? Paa forhaand takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 PAa mandag som kommer har jeg trent i 6uker. JEg trener 4-5 ganger i uken. Jeg trener 30-60min (alt etter om jeg trener alene eller med kjaeresten) paa kondisjonsmaskiner hvor jeg ligger innenfor den hoye pulsnivaaet mitt. Saa trener jeg 20min styrketrening med og uten ball (svetter godt og presser meg). Naar det kommer til kostholdet mitt saa har jeg regnet ut at det daglige kaloribehovet mitt er paa 2285. Om jeg skal holde det stabilt. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg egentlig spiser ilopet av en dag for jeg forer ikke ned noe, men bruker fornuften. En vanlig dag med mitt kosthold er som folgende: Frokost: - frokostblanding av den sunne sorten med skummet melk. - en klase druer eller annen frukt. - Ett glass vann. Mellommaaltid 1: - frukt - 2 whole grain knekkebrod med lett smor, en skive lett salami per knekkbrod, og agurk. - Vann. Middag: - Pasta, ris, potetmos. (for en person. tidligere har jeg spist karbo for 2!!) - Laks, svinekjott, rodtkjott, grillet kylling, kyllingfilet. - Salat eller wookgronnsaker. -Veldig sjeldent sauser. Mellom middag og kvelds: Frukt. vann, Notter Kvelds: Varierende.feks: - 2 grove brodskiver med lett salami, lett hvitost, banan. eller - 2 knekkebrod med det samme, eller Frokostblanding. Naar det kommer til helgene saa er jeg nok fri. jeg unner meg 2 dager. bestille pizza og spise potetgull. samt hvitt brod om vi spiser lunsj eller middag ute. Grunnen til at jeg ikke tar saa hardt paa det er for at de endringene jeg gjor, vil jeg at skal vare. og ikke at det skal vaere en trasig diett som jeg klarer aa holde meg paa for aa saa gaa tilbake til fristelser og daarlige rutiner (Det har jeg gjort mange ganger! som en evig jojo opp og ned i flere aar). jeg vil prove aa gjore dette til noe jeg kan leve med. kanskje vaere toffere i en periode for aa saa slakke ned. men ikke noe hysteriske greier. Jeg ser jeg mister cm, men det er fortsatt hardt med kiloene. Jeg har vell gaadd ned 0,5kg siden jeg begynte for snart 6uker siden. saa jeg er paa ca 69kg. Hva synes du/dere? Paa forhaand takk! Du gjør en kjempeinnsats, og hvis du fortsetter slik så vil du helt sikkert komme i god form, og forhåpentligvis sakte men sikkert gå noe ned i vekt. Kostholdet ditt er bra, men jeg tror du får i deg litt for mange "kalorier" til at du vil noe særlig vekttap på litt kortere sikt. Kanskje en så enkel forandring som å kutte ut nøtter og heller spise et par gulrøtter vil gi utslag på vekten :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ecoshapebottle Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du gjør en kjempeinnsats, og hvis du fortsetter slik så vil du helt sikkert komme i god form, og forhåpentligvis sakte men sikkert gå noe ned i vekt. Kostholdet ditt er bra, men jeg tror du får i deg litt for mange "kalorier" til at du vil noe særlig vekttap på litt kortere sikt. Kanskje en så enkel forandring som å kutte ut nøtter og heller spise et par gulrøtter vil gi utslag på vekten :-) hva foreslaar du at jeg gjor da, om jeg faar i meg for mange? Notter spiser jeg kanskje en dag i uka 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 hva foreslaar du at jeg gjor da, om jeg faar i meg for mange? Notter spiser jeg kanskje en dag i uka For å oppleve litt fortgang i vektnedgangen, hadde jeg kuttet ut nøtter og også "snop" i helgene. Vær også oppmerksom på at frukt ofte kan ødelegge for fremgang, selv om det er sunt. Det er fort å spise for mye druer, klementiner etc. Hvis dette ikke hjelper, så hadde jeg forsøkt å gå litt ned på mengde middagsmat, kanskje redusert ris/pasta porsjonene noe. Du lever et ultrasundt liv akkurat nå, og har en livsstil som vil gi deg godt grunnlag for god helse etc.. Men for å få vekten nedover, må du nok være noe strengere en periode. Lykke til:-) Treningsinnsatsen din er imponerende! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ikke gi opp! Spis frokost og spis også etter trening. Du går kanskje ikke ned fordi du får muskler? Hva med den C24-kuren som de har på helsekost? Den varer et døgn og da kvitter kroppen seg med noen avfallsstoffer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Re: Kroppen min vil ikke gå ned i vekt PAa mandag som kommer har jeg trent i 6uker. JEg trener 4-5 ganger i uken. Jeg trener 30-60min (alt etter om jeg trener alene eller med kjaeresten) paa kondisjonsmaskiner hvor jeg ligger innenfor den hoye pulsnivaaet mitt. Saa trener jeg 20min styrketrening med og uten ball (svetter godt og presser meg). Naar det kommer til kostholdet mitt saa har jeg regnet ut at det daglige kaloribehovet mitt er paa 2285. Om jeg skal holde det stabilt. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg egentlig spiser ilopet av en dag for jeg forer ikke ned noe, men bruker fornuften. En vanlig dag med mitt kosthold er som folgende: Frokost: - frokostblanding av den sunne sorten med skummet melk. - en klase druer eller annen frukt. - Ett glass vann. Mellommaaltid 1: - frukt - 2 whole grain knekkebrod med lett smor, en skive lett salami per knekkbrod, og agurk. - Vann. Middag: - Pasta, ris, potetmos. (for en person. tidligere har jeg spist karbo for 2!!) - Laks, svinekjott, rodtkjott, grillet kylling, kyllingfilet. - Salat eller wookgronnsaker. -Veldig sjeldent sauser. Mellom middag og kvelds: Frukt. vann, Notter Kvelds: Varierende.feks: - 2 grove brodskiver med lett salami, lett hvitost, banan. eller - 2 knekkebrod med det samme, eller Frokostblanding. Naar det kommer til helgene saa er jeg nok fri. jeg unner meg 2 dager. bestille pizza og spise potetgull. samt hvitt brod om vi spiser lunsj eller middag ute. Grunnen til at jeg ikke tar saa hardt paa det er for at de endringene jeg gjor, vil jeg at skal vare. og ikke at det skal vaere en trasig diett som jeg klarer aa holde meg paa for aa saa gaa tilbake til fristelser og daarlige rutiner (Det har jeg gjort mange ganger! som en evig jojo opp og ned i flere aar). jeg vil prove aa gjore dette til noe jeg kan leve med. kanskje vaere toffere i en periode for aa saa slakke ned. men ikke noe hysteriske greier. Jeg ser jeg mister cm, men det er fortsatt hardt med kiloene. Jeg har vell gaadd ned 0,5kg siden jeg begynte for snart 6uker siden. saa jeg er paa ca 69kg. Hva synes du/dere? Paa forhaand takk! ''Frokost: - frokostblanding av den sunne sorten med skummet melk. - en klase druer eller annen frukt. - Ett glass vann'' Dropp frukten. Hva mener du med "frokostblanding av den sunne typen"? Bytt ut med grove knekkebrød? ''Mellommaaltid 1: - frukt - 2 whole grain knekkebrod med lett smor, en skive lett salami per knekkbrod, og agurk. - Vann.'' Dette er ikke et mellommåltid, dette er et helt måltid for meg, men ok, siden du ikke har noe annet mellom frokost og middag er jo dette en lunsj. ''Middag: - Pasta, ris, potetmos. (for en person. tidligere har jeg spist karbo for 2!!) - Laks, svinekjott, rodtkjott, grillet kylling, kyllingfilet. - Salat eller wookgronnsaker. -Veldig sjeldent sauser.'' 1/4 av fatet til potet / pasta / ris, 1/4 til kjøtt/fisk og 1/2 til grønnsaker. ''Mellom middag og kvelds: Frukt. vann, Notter'' Dropp dette. Knekkebrød til kvelds. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ecoshapebottle Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ''Frokost: - frokostblanding av den sunne sorten med skummet melk. - en klase druer eller annen frukt. - Ett glass vann'' Dropp frukten. Hva mener du med "frokostblanding av den sunne typen"? Bytt ut med grove knekkebrød? ''Mellommaaltid 1: - frukt - 2 whole grain knekkebrod med lett smor, en skive lett salami per knekkbrod, og agurk. - Vann.'' Dette er ikke et mellommåltid, dette er et helt måltid for meg, men ok, siden du ikke har noe annet mellom frokost og middag er jo dette en lunsj. ''Middag: - Pasta, ris, potetmos. (for en person. tidligere har jeg spist karbo for 2!!) - Laks, svinekjott, rodtkjott, grillet kylling, kyllingfilet. - Salat eller wookgronnsaker. -Veldig sjeldent sauser.'' 1/4 av fatet til potet / pasta / ris, 1/4 til kjøtt/fisk og 1/2 til grønnsaker. ''Mellom middag og kvelds: Frukt. vann, Notter'' Dropp dette. Knekkebrød til kvelds. Takk for gode og nyttige svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.