Gjest mij Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Har lyst på et "alternativt" kjøkkengulv når vi skal renovere, er lei av parkett, og ønsker noe som er behagelig å gå på, barnevennlig samt lett å holde rent. Steinfliser er uaktuelt ;-) Er det noen som kan anbefale (evt fraråde) meg gummigulv, linoleum eller vinyl? Er jo mange kule design på sånt nå har jeg forstått. Hvordan er vedlikeholdet av slike gulv? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har ikke peiling, bare så det er sagt. Men har stor sans for linoleum, og svært liten sans for vinyl. Førstnevnte er i stor grad et naturprodukt, sistnevnte er vel stort sett plast? Liker også korkgulv på kjøkken, det er mykt og godt å gå på, og har pen overflate. Men vet ikke hvor praktisk det er. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Mine tante og onkel la korkgolv på kjøkkenet for sikkert 30 år siden og de har det fremdeles. De har helt sikkert tatt godt vare på det. Jeg ser ikke så grundig på golvene hos folk, men jeg var innom like før jul og kan ikke huske annet enn at det så helt fint ut fremdeles. 0 Siter
Gjest sitcom Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Vi har gummi på kjøkkenet, og jeg ville aldri byttet det ut med noe annet. Tåler vann, greit å holde rent, behagelig og lunt å gå på. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Heii! Jeg pusset opp min leilighet nå i høst og valgte "klikk" plater" med steinhelle motiv! Det ble kjempelekkert og deilig å gå på samt lett å holde rent! Du får også andre motiv! Lettvint å legge i tillegg og billig! 0 Siter
adelie Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Heii! Jeg pusset opp min leilighet nå i høst og valgte "klikk" plater" med steinhelle motiv! Det ble kjempelekkert og deilig å gå på samt lett å holde rent! Du får også andre motiv! Lettvint å legge i tillegg og billig! Er det foto av steinfliser på gulvet? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Er det foto av steinfliser på gulvet? Steinflisene ser dønn ekte ut så svaret er ja! Og du får de i mange foskjellige nyanser fra grått til brunt med rødskjær i kantene! Og de gir faktisk en "stein helle" følelse! Ta en kikk rundt hos forskjellige før du bestemmer deg! Mange foskjellige nyanser å velge mellom! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Belegg er jo veldig i tiden nå.Men jeg er ikke fornøyd med mitt.. Føler det blir så seigt på kjøkkenet..Gulvet suger liksom til seg småhår og matfett... Når vi skal legge nytt gulv blir det "falske fliser". Altså parkett som ser ut som fliser. Kan jo si at vi har belegg på barne rommene,og der er vi kjempe fornøyd.Så om det er belegget som er dårlig vet jeg ikke..Men det er relativt nytt.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Belegg er jo veldig i tiden nå.Men jeg er ikke fornøyd med mitt.. Føler det blir så seigt på kjøkkenet..Gulvet suger liksom til seg småhår og matfett... Når vi skal legge nytt gulv blir det "falske fliser". Altså parkett som ser ut som fliser. Kan jo si at vi har belegg på barne rommene,og der er vi kjempe fornøyd.Så om det er belegget som er dårlig vet jeg ikke..Men det er relativt nytt.. Hva slags belegg er dette, vinyl? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hva slags belegg er dette, vinyl? Ja,det er det.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.