Gå til innhold

Bruker du å bytte nick når du skriver innlegg?

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent nick
Skrevet

Jeg bytter nick når jeg skriver innlegg. Har ikke behov for å bli gjenkjent, og liker ikke stikke meg ut. Vil være så anonym som mulig, og synes det er deilig å slippe å stå frem for noen. I følge noen dolere liker de ikke det, og kaller oss feige som ikke står frem med samme nick. Uansett er det vel et fåtall som kjenner hverandre likevel.

Gjest Elextra
Skrevet

Mange av oss synes det er hyggelig å bruke stort sett samme nick, andre gjenkjenner nicket og vet (til en viss grad) hvem de svarer.

Det er meg fullstendig likegyldig om du og andre bruker nye nick hver gang dere skriver, så lenge dere ikke bruker flere nick i samme tråd eller på annen måte forstiller dere.

Tror de fleste bruker annet nick enkelte ganger når de spør om noe mer personlig eller om de frykter de kan bli gjenkjent.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har byttet nick noen få ganger, om det har vært noe veldig personlig jeg har skrevet om.

Jeg foretrekker å bruke fast nick. Nå som jeg har vært her en stund blir det til at jeg føler jeg "kjenner" mange av de andre, og kanskje noen også "kjenner" meg. Det fellesskapet ville jeg ikke følt om jeg byttet ofte.

Skrevet

Jeg har aldri brukt noe annet enn mrxx her inne. Jeg har ikke behov for å skrive med flere nick.

Nå er ikke det i seg selv ikke noe galt i å bruke forskjellige nick, men i de tilfeller hvor man kritiserer andre, slenger dritt og faenskap, skriver oppkonstruerte innlegg, altså trolleinnlegg, så er det ikke greit lenger.

De er enten feige eller at de lider av noe.

Jeg tror de fleste her inne skjønner forskjellen. Selvsagt er det ikke noe i veien for å spørre om noe anonymt eller å skrive et normalt anonymt innlegg.

Skrevet

Det har hendt, men jeg foretrekker å være pekkaline :)

Skrevet

Jeg og bytter nick ofte. Jeg bruker samme en stund så bytter jeg.

Har ikke lyst til å bli "gjenkjent"

Men bytter ikke innen samme tråd, og innleggene mine er alltid saklige, så det er ikke for å angripe noen jeg gjør det.

Det jeg ikke liker her er at Webmaster og NHD kan se alle innleggene med de forskjellige nickène

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg og bytter nick ofte. Jeg bruker samme en stund så bytter jeg.

Har ikke lyst til å bli "gjenkjent"

Men bytter ikke innen samme tråd, og innleggene mine er alltid saklige, så det er ikke for å angripe noen jeg gjør det.

Det jeg ikke liker her er at Webmaster og NHD kan se alle innleggene med de forskjellige nickène

''Det jeg ikke liker her er at Webmaster og NHD kan se alle innleggene med de forskjellige nickène''

Det tror jeg gjelder alle fagpersonene på dol, ikke bare NHD.

Gjest Alltid nytt nick
Skrevet

Jeg bruker alltid forskjellig nick når jeg skriver innlegg her.

Har vært innom dol daglig i sikkert 10 år nå, men mest for å lese innleggene.

Jeg har ikke behov for å bli gjenkjent, dette er internett og jeg foretrekker å være anonym.

Jeg ønsker å kunne stille spørsmål og ytre meninger uten å bli konfrontert med evt. tidligere utsagn.

Mulig noen kan koble meg opp mot de forskjellige nickene basert på min skrivemåte, men det blir i såfall bare antagelser.

Forøvrig bruker jeg samme nick i en tråd, har ikke behov for å trolle eller slenge dritt.

Jeg ser på dol som et nyttig verktøy til å høre andres erfaringer, tips og råd om forskjellige ting, det være seg en matoppskrift, oppdragelse av barn, reisetips eller hva det ellers måtte være.

Er ikke her for å chatte eller bli kjent med folk, det overlater jeg til RL.

Skrevet

Svært sjelden. Liker best å være "prust"

Samme her. (Altså å være KaVa på meg, da :-)

candyqueen_83
Skrevet

Veldig sjeldent. Da må det være noe spesielt.

Skrevet

Det er hyggelig når folk bruker fast nick, man får et forhold til personen bak nicket. Og er det noe som er privat er det seff greit å velge en annen signatur.

Jeg tror dette er med på å skape et godt miljø her, som dere nick-skiftere nyter godt av. (Ikke misforstå, jeg respekteerer ditt valg.)

Tror det er lettere å få mange svar med et kjetn nick.

Skrevet

Jeg bytter bare ut nicket dersom jeg skriver noe som i veldig stor grad identifiserer meg, eller som er sensitivt på andre måter. Det skjer veldig sjelden.

Jeg er ikke livredd for at noen her skal finne ut hvem jeg er, men det er ingen vits i å flagge det altfor høyt heller, og noen ganger dreier det seg om andre mennesker også.

Skrevet

Jeg bytter bare ut nicket dersom jeg skriver noe som i veldig stor grad identifiserer meg, eller som er sensitivt på andre måter. Det skjer veldig sjelden.

Jeg er ikke livredd for at noen her skal finne ut hvem jeg er, men det er ingen vits i å flagge det altfor høyt heller, og noen ganger dreier det seg om andre mennesker også.

enig! akkurat som meg,men som regel bruker jeg nicket,for det er sjeldent jeg skriver personlige eller lett gjenkjennelige ting. :)

Skrevet

Tidligere har eg vært konsekvent og brukt bare mitt faste nick (navn), men nå den siste tida har det hendt at eg har brukt andre nick.

Men ikkje om eg har slengt dritt, kritisert folk el.l., for det syns eg ikkje er realt.

Skrevet

Jeg bytter nick når jeg skriver noe som kan gjenkjennes og noe som er veldig privat. Skjer svært sjelden.

Skrevet

Nei. Aldri.

Og det er både irriterende og provoserende når folk skifter nick når de er frekke og slenger dritt. Ufattelig feigt og umodent.

Har imidlertid forståelse for spørsmål som er veldig private og hvor personen er redd for gjenkjennelse.

Men ikke for å trakkassere andre.

Skrevet

Nei. Aldri.

Og det er både irriterende og provoserende når folk skifter nick når de er frekke og slenger dritt. Ufattelig feigt og umodent.

Har imidlertid forståelse for spørsmål som er veldig private og hvor personen er redd for gjenkjennelse.

Men ikke for å trakkassere andre.

Jeg er helt enig med deg.

Skrevet

Jeg bruker et annet nick en sjelden gang.

Det hender jeg vet hvem som er bak anonyme nick også, f.eks. p.g.a skrivestil, ordfeil eller innhold.

Skrevet

Jeg bruker alltid mitt nick.

Men ser jo enkelte utsagn som jeg gjerne skulle skrevet som anonym.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...