Gå til innhold

Tips til middag til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er FLINK til å steke biffen din (og min) når du blir invitert på middag og vin! :)

Biff er helt ypperlig. Men det er slett ikke hva jeg håpet du skulle spise på tirsdag :P

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

20

• annegunn

19

• trollemor;o)

2

• Mamma07

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er fint på Korsika også....

Jeg er åpen for det meste sør for Verona. ;)

Skrevet

Biff er helt ypperlig. Men det er slett ikke hva jeg håpet du skulle spise på tirsdag :P

Vi har avtalt det for mange måneder sida. ;) Prust skal holde kurs i bygget der jeg jobber, og siden mannen hennes ikke kan spise biff, skal jeg spise sympati-biff med henne. :D

Skrevet

Vi har avtalt det for mange måneder sida. ;) Prust skal holde kurs i bygget der jeg jobber, og siden mannen hennes ikke kan spise biff, skal jeg spise sympati-biff med henne. :D

Ikke kan spise biff? Kan eller vil?

En annen gang, da. Lillemann har en bukse her....

Skrevet

Ikke kan spise biff? Kan eller vil?

En annen gang, da. Lillemann har en bukse her....

Kan visst ikke, tror jeg. :)

Jeg har forresten ikke betalt deg for den buksa...

Skrevet

Jeg er åpen for det meste sør for Verona. ;)

Det er bare fire timer med ferge fra Korsika til Livorno, et steinkast (druekast) fra Pisa.

*titter i atlaset*

Annonse

Skrevet

Kan visst ikke, tror jeg. :)

Jeg har forresten ikke betalt deg for den buksa...

Eller dressen, altså jeg, da.

Vi reiser 17.2., forøvrig. Og da er det ikke salg, og det meste er mye lettere.

Skrevet

Eller dressen, altså jeg, da.

Vi reiser 17.2., forøvrig. Og da er det ikke salg, og det meste er mye lettere.

Juhu! Skal lage liste, ja. :D Dressen henger her, ja. :)

Skrevet

Juhu! Skal lage liste, ja. :D Dressen henger her, ja. :)

Kan visst ikke? Hvordan går det an å ikke kunne spise biff?

Skrevet

Kan visst ikke? Hvordan går det an å ikke kunne spise biff?

Spør prust. ;)

Skrevet

Ja, helt enig..

Fryktelig vanskelig. Syns ho har holdt på med dette lenge nå. Jeg klarer heller ikke å tvinge i ho mat, som å putte det i munnen hennes.. Maten her og er kjedelig.. Som regel sitter jeg igjen med hele grønnsak bollen for meg selv, for jeg er veldig gla i grønnsaker.. Prøver å smitte det over på henne, men nei..

Jeg har prøvd å ta en ketchup dråpe på brokkoli dusken, som en liten pynt, for ho liker ketchup, men da slikker ho bare av ketchupen..

Skjønner ikke hvorfor ho kaller grønnsaker for blomster.. Mulig fargene og kanskje noe likhet på noe av de.. Ho elsker bær, så det spises det mye av om sommeren. Spesielt blåbær.. Jeg håper også at det kommer å gå seg til ;-)

Ikke vær så sikker på at det går seg til. Jeg er i en alder av noen og tyve og spiser fremdeles ikke grønnsaker ;)

Jeg følger derfor godt med i denne tråden for å se om jeg kan hente noen tips til hvordan jeg skal klare å lure meg selv til å spise grønnsaker hehe.

Skrevet

Spør prust. ;)

*blæh* Hun er jo tydeligvis ikke her...

candyqueen_83
Skrevet

Er jeg glad i biff? Steker jeg biffen min selv når jeg er invitert på vin og mat? Eller hva med indrefilet i tynne skiver, med en god olivenolje, litt svart pepper og høvlet parmesanost over?

De grønnsakene står på må-prøves-lista :-)

Du burde jo ha lært om tirsdager og partallsuker. Men det blir oss om fire uker etter det igjen, såvidt jeg husker rett....

De grønnsakene går det fint an å legge ut her også altså ;O)

Annonse

Skrevet

Pølser, pizza og fiskepinner i pølsebrød gikk alltid ned da minstemann var liten.

Han er stort sett altetende, men erter og oliven liker han ikke.

Gjest ???????????
Skrevet

Man må jo ikke spise grønnsaker til middag, hva med og få det i henne via drikke? Det finnes jo maskiner som moser ting til det ugjennkjennelige i dag og som er godt og drikke, det gjelder jo både grønnsaker og frukt.

Skrevet

Etter omgangsjuke, ville jeg ikke være så nøye med at det nødvendigvis skal være så sundt, jeg. Jeg ville gitt barnet det hun ville ha, for å få henne opp på beina igjen. Så kan man begynne å tenke på det sunne :-)

Liker hun rå grønnsaker? - knaskegulrøtter (slike som er små) er en hit hos mine unger, i alle fall... Noen buketter blomkål, knaskegulrøtter eller gullrotbiter, nepe eller hva barnet måtte like - kan godt spises som snacks , og ikke til middag :-)

Annen tips: sjekk http://www.frukt.no/ - her finner du mange gode oppskrifter på det meste :-)

Dersom du lager kjøttsaus, kan du finraspe gulrot og blande inn i sausen.

Skrevet

*blæh* Hun er jo tydeligvis ikke her...

Her er jeg :-)

Gadd ikke å lese tråden om middag til barn i går kveld - trodde ikke jeg var innblandet.....

Joda, det stemmer det flyfly sier - mannen min tåler ikke biff. Han tåler ikke stekt kjøtt - får fryktelilge magesmerter. Så vi har ikke hatt biff siden sommeren 1995 da det hele startet :-(

Så på tirsdag skal mariaflyfly ha sympatibiff sammen meg. Beklager hvis jeg forkludrer månedlige treff.... Du kunne jo vært med du også da?

Skrevet

De grønnsakene går det fint an å legge ut her også altså ;O)

Jeg skal gjøre det når jeg har kokeboka innen rekkevidde igjen :-)

Skrevet

Her er jeg :-)

Gadd ikke å lese tråden om middag til barn i går kveld - trodde ikke jeg var innblandet.....

Joda, det stemmer det flyfly sier - mannen min tåler ikke biff. Han tåler ikke stekt kjøtt - får fryktelilge magesmerter. Så vi har ikke hatt biff siden sommeren 1995 da det hele startet :-(

Så på tirsdag skal mariaflyfly ha sympatibiff sammen meg. Beklager hvis jeg forkludrer månedlige treff.... Du kunne jo vært med du også da?

Hehe, hadde det enda vært månedlig... Vi skal ha vinsmaking, har det hos oss to ganger på ti uker (vi er en gjeng, og så går det på omgang). Og så passer det så og si aldri for flyfly...

Skrevet

Hehe, hadde det enda vært månedlig... Vi skal ha vinsmaking, har det hos oss to ganger på ti uker (vi er en gjeng, og så går det på omgang). Og så passer det så og si aldri for flyfly...

åååååå.....

Det var jo dumt.... Hadde jo vært moro å være med på vinsmaking da - men tror ikke jeg satser på det på en tirsdagskveld når jeg skal være kursleder dagen etter.

Men vi skal spise forholdsvis tidlig, klokka 19, så hun rekker kanskje en tur til deg etterpå? Aner ikke hvor du bor da....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...