mariaflyfly Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Her er jeg :-) Gadd ikke å lese tråden om middag til barn i går kveld - trodde ikke jeg var innblandet..... Joda, det stemmer det flyfly sier - mannen min tåler ikke biff. Han tåler ikke stekt kjøtt - får fryktelilge magesmerter. Så vi har ikke hatt biff siden sommeren 1995 da det hele startet :-( Så på tirsdag skal mariaflyfly ha sympatibiff sammen meg. Beklager hvis jeg forkludrer månedlige treff.... Du kunne jo vært med du også da? Jeg frekventerer vinsmakeklubben til annegunn når det en sjelden gang passer. Og det passer som regel ikke, for jeg sitter i styret i borettslaget her, og møtene der legges alltid til tirsdager i uker jeg ikke har barna. Men jeg gleder meg virkelig til tirsdag, asså! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg skal gjøre det når jeg har kokeboka innen rekkevidde igjen :-) Åh? Noen som har lagt beslag på den? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 De grønnsakene går det fint an å legge ut her også altså ;O) Det er rotgrønnsaker, tror det er persillerot, sellerirot og gulrot, samt en maiskolbe. Rotgrønnsakene kokes litt i salta vann før alt kokes inn i fløte og tilsettes salt, pepper, sitronsaft og en god bunt hakka estragon. Maisen skjæres fra kolben og puttes oppi sammen med rotgrønnsakene. Nyyydelig! 0 Siter
KaVa Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Denne oppskriften er fin, synes jeg - i og med at ungene ikke ser innholdet i calzone'n så spiser de denne hjemme hos meg - med gulrøtter, tomat, seleri :-) http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/11/26/415767.html 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Denne oppskriften er fin, synes jeg - i og med at ungene ikke ser innholdet i calzone'n så spiser de denne hjemme hos meg - med gulrøtter, tomat, seleri :-) http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/11/26/415767.html Det er det som er genialt med hjemmelaga pasta/pizzasaus, at du kan kamuflere en god del grønnsaker uten at unga merker det. Kok stor porsjon og frys ned. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg frekventerer vinsmakeklubben til annegunn når det en sjelden gang passer. Og det passer som regel ikke, for jeg sitter i styret i borettslaget her, og møtene der legges alltid til tirsdager i uker jeg ikke har barna. Men jeg gleder meg virkelig til tirsdag, asså! Jeg også! Har mobilnummeret ditt lagret på Mariaflyfly :-) Skal vi møtes et sted, eller kommer du til hotellet? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg også! Har mobilnummeret ditt lagret på Mariaflyfly :-) Skal vi møtes et sted, eller kommer du til hotellet? Kan komme til hotellet, jeg, slik at det ikke skal skje noe skummelt med deg på veien i den nifse hovedstad... Har mobilen din også lagra, kan ikke du sende meg en melding så jeg veit hvilket hotell du er på? 0 Siter
annegunn Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Åh? Noen som har lagt beslag på den? Eh - neida - jeg er ikke hjemme... 0 Siter
Mirabell Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Rette etter omgangssyken ville jeg ikke ha fokusert på grønnsaker, men noe som ungen liker. Pølser med pasta eller ris, eller pannekaker, ville vært en vinner her hos oss. (Ris er vel kjent for å være særlig snilt mot syke mager) 0 Siter
Speak Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Potetstappe, kyllingfilet + den type grønnsak du vet at barnet liker. Det er i hvertfall lett å spise. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det er rotgrønnsaker, tror det er persillerot, sellerirot og gulrot, samt en maiskolbe. Rotgrønnsakene kokes litt i salta vann før alt kokes inn i fløte og tilsettes salt, pepper, sitronsaft og en god bunt hakka estragon. Maisen skjæres fra kolben og puttes oppi sammen med rotgrønnsakene. Nyyydelig! Mmm. Hørtes godt ut ) Takk! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.