Gå til innhold

Tips til middag til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er jeg :-)

Gadd ikke å lese tråden om middag til barn i går kveld - trodde ikke jeg var innblandet.....

Joda, det stemmer det flyfly sier - mannen min tåler ikke biff. Han tåler ikke stekt kjøtt - får fryktelilge magesmerter. Så vi har ikke hatt biff siden sommeren 1995 da det hele startet :-(

Så på tirsdag skal mariaflyfly ha sympatibiff sammen meg. Beklager hvis jeg forkludrer månedlige treff.... Du kunne jo vært med du også da?

Jeg frekventerer vinsmakeklubben til annegunn når det en sjelden gang passer. Og det passer som regel ikke, for jeg sitter i styret i borettslaget her, og møtene der legges alltid til tirsdager i uker jeg ikke har barna. ;)

Men jeg gleder meg virkelig til tirsdag, asså! :)

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

20

• annegunn

19

• trollemor;o)

2

• Mamma07

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal gjøre det når jeg har kokeboka innen rekkevidde igjen :-)

Åh? Noen som har lagt beslag på den? ;)

Skrevet

De grønnsakene går det fint an å legge ut her også altså ;O)

Det er rotgrønnsaker, tror det er persillerot, sellerirot og gulrot, samt en maiskolbe. Rotgrønnsakene kokes litt i salta vann før alt kokes inn i fløte og tilsettes salt, pepper, sitronsaft og en god bunt hakka estragon. Maisen skjæres fra kolben og puttes oppi sammen med rotgrønnsakene. Nyyydelig! :)

Skrevet

Denne oppskriften er fin, synes jeg - i og med at ungene ikke ser innholdet i calzone'n så spiser de denne hjemme hos meg - med gulrøtter, tomat, seleri :-)

http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/11/26/415767.html

Det er det som er genialt med hjemmelaga pasta/pizzasaus, at du kan kamuflere en god del grønnsaker uten at unga merker det. ;)

Kok stor porsjon og frys ned. :)

Skrevet

Jeg frekventerer vinsmakeklubben til annegunn når det en sjelden gang passer. Og det passer som regel ikke, for jeg sitter i styret i borettslaget her, og møtene der legges alltid til tirsdager i uker jeg ikke har barna. ;)

Men jeg gleder meg virkelig til tirsdag, asså! :)

Jeg også! Har mobilnummeret ditt lagret på Mariaflyfly :-)

Skal vi møtes et sted, eller kommer du til hotellet?

Annonse

Skrevet

Jeg også! Har mobilnummeret ditt lagret på Mariaflyfly :-)

Skal vi møtes et sted, eller kommer du til hotellet?

Kan komme til hotellet, jeg, slik at det ikke skal skje noe skummelt med deg på veien i den nifse hovedstad... :P

Har mobilen din også lagra, kan ikke du sende meg en melding så jeg veit hvilket hotell du er på?

Skrevet

Åh? Noen som har lagt beslag på den? ;)

Eh - neida - jeg er ikke hjemme...

Skrevet

Rette etter omgangssyken ville jeg ikke ha fokusert på grønnsaker, men noe som ungen liker. Pølser med pasta eller ris, eller pannekaker, ville vært en vinner her hos oss. (Ris er vel kjent for å være særlig snilt mot syke mager)

Skrevet

Potetstappe, kyllingfilet + den type grønnsak du vet at barnet liker. Det er i hvertfall lett å spise.

candyqueen_83
Skrevet

Det er rotgrønnsaker, tror det er persillerot, sellerirot og gulrot, samt en maiskolbe. Rotgrønnsakene kokes litt i salta vann før alt kokes inn i fløte og tilsettes salt, pepper, sitronsaft og en god bunt hakka estragon. Maisen skjæres fra kolben og puttes oppi sammen med rotgrønnsakene. Nyyydelig! :)

Mmm. Hørtes godt ut :o) Takk! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...