Gå til innhold

Unormal lege??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, da blir det vel kanskje annerledes, men det var uansett det med GU for hver gang du skal ha resept på p-piller jeg reagerte mest på. Nå har jeg ikke lest resten av svarene dine, så kanskje jeg har en "dårlig" lege mens han du har bare gjør jobben sin veldig nøye? Nei.. Jeg tror egentlig ikke dette er særlig vanlig, jeg ville byttet lege, men så finner jeg slike undersøkelser svært ubehaglige og vil helst ikke ta noen om jeg ikke absolutt må.

Vurderer å bytte nå ja..

Men han er både hyggelig og flink på alle andre områder..

men,får se..

*tenke litt*

Fortsetter under...

Skrevet

Vurderer å bytte nå ja..

Men han er både hyggelig og flink på alle andre områder..

men,får se..

*tenke litt*

Men har du sagt noe til han og spurt om det er vanlig praksis? Hvis han insisterer på at dette må han gjøre mens veldig mange andre bare kan ringe legekontoret syns jeg dette hørtes veldig rart ut.

Skrevet

Men har du sagt noe til han og spurt om det er vanlig praksis? Hvis han insisterer på at dette må han gjøre mens veldig mange andre bare kan ringe legekontoret syns jeg dette hørtes veldig rart ut.

Jeg har ikke sagt noe nei..

Litt redd for å fornærme han..

Skrevet

Jeg har ikke sagt noe nei..

Litt redd for å fornærme han..

Jeg skjønner hva du mener, er nok litt sånn selv. Men hadde jeg vært deg hadde jeg spurt neste gang du trenger resept om det er nødvendig med GU, og hvis han sier at det er nødvendig, uten å egentlig oppgi noen grunn på hvorfor, så ville jeg byttet.

Du får tenke litt på det da, er jo for dumt hvis du må grue deg til legebesøk bare for å få en resept:)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, er nok litt sånn selv. Men hadde jeg vært deg hadde jeg spurt neste gang du trenger resept om det er nødvendig med GU, og hvis han sier at det er nødvendig, uten å egentlig oppgi noen grunn på hvorfor, så ville jeg byttet.

Du får tenke litt på det da, er jo for dumt hvis du må grue deg til legebesøk bare for å få en resept:)

Det skal jeg gjøre!Han må jo kunne gi en god grunn hvertfall...

Takk for svar. :0)

Gjest minnimeee
Skrevet

Min lege er også grundig på det der...

Tror jeg tok GU hvert år i en lengre periode.

Og brystene ble sjekket da jeg var gravid og etter at jeg hadde født. Har også mannlig lege, men mistenker ikke at han har annet enn faglige grunner til å gjøre som han gjør...

Annonse

Skrevet

Min lege er også grundig på det der...

Tror jeg tok GU hvert år i en lengre periode.

Og brystene ble sjekket da jeg var gravid og etter at jeg hadde født. Har også mannlig lege, men mistenker ikke at han har annet enn faglige grunner til å gjøre som han gjør...

Da er jeg hvertfall ikke alene ;0)

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk. Min lege har aldri undersøkt brystene mine.Han har sagt at de sjekker jeg selv i dusjen etter eggløsning. Han tok GU bare første gang ved hver graviditet, senere hvert 4år. Første gang jeg skulle ha p-piller så fikk jeg Gu og det var ikke noe koselig sak. (en annen lege som brukte en "rar" metode)

Det du kan gjøre er å kreve en annen ansatt tilstede under undersøkelsen. Kanskje han kommer over dette stadiumet?

Skrevet

Høres merkelig ut, i alle all hvis du er gynekologisk frisk sånn til vanlig.

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk. Min lege har aldri undersøkt brystene mine.Han har sagt at de sjekker jeg selv i dusjen etter eggløsning. Han tok GU bare første gang ved hver graviditet, senere hvert 4år. Første gang jeg skulle ha p-piller så fikk jeg Gu og det var ikke noe koselig sak. (en annen lege som brukte en "rar" metode)

Det du kan gjøre er å kreve en annen ansatt tilstede under undersøkelsen. Kanskje han kommer over dette stadiumet?

Nja..Syns liksom det er ille nok med en i rommet,om ikke jeg skal kreve inn enda en.. ;0)

Skrevet

Høres merkelig ut, i alle all hvis du er gynekologisk frisk sånn til vanlig.

Jeg har aldri hatt noe som helst,så er jo litt rart...

fuji1365380447
Skrevet

Jeg måtte til gynekologsik undersøkelse første gangen jeg skulle få p-piller, men senere fikk jeg bare fornyet resept.

Men jeg ble fulgt opp med GU hvert annet år.

Da jeg var gravid hadde jeg en kvinnelig lege, og hun undersøkte aldri brystene mine. Hun mente også at det var unødvendig med en GU med mindre det var noe konkret galt. Hun sa at mange nå gikk bort fra å ha "føre var" GU i løpet av svangerskapet - at det ikke var bra å pirke oppi der unødvendig.

Jeg hadde ikke likt å han en mannlig lege som gav meg 4 brystundersøkelser i løpet av et svangerskap.

Skrevet

Jeg måtte til gynekologsik undersøkelse første gangen jeg skulle få p-piller, men senere fikk jeg bare fornyet resept.

Men jeg ble fulgt opp med GU hvert annet år.

Da jeg var gravid hadde jeg en kvinnelig lege, og hun undersøkte aldri brystene mine. Hun mente også at det var unødvendig med en GU med mindre det var noe konkret galt. Hun sa at mange nå gikk bort fra å ha "føre var" GU i løpet av svangerskapet - at det ikke var bra å pirke oppi der unødvendig.

Jeg hadde ikke likt å han en mannlig lege som gav meg 4 brystundersøkelser i løpet av et svangerskap.

Det var to ganger i hvert svangerskap..

Ser det er litt forskjellig praksis rundt om,men neste gang vil jeg spør han om det virkelig er nødvendig med gu..

Annonse

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe som helst,så er jo litt rart...

Nå har jeg vært gravid 3 ganger. Første kontroll med førstemann var jeg hos en turnuslege. Han tok GU og sjekket brystene. Etter det har ingen av legene gjort det.

Skrevet

Nå har jeg vært gravid 3 ganger. Første kontroll med førstemann var jeg hos en turnuslege. Han tok GU og sjekket brystene. Etter det har ingen av legene gjort det.

Ja,det er visst noen leger som gjør det...

Må kanskje bare være fornøyd med at legen er nøye da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...