Gå til innhold

Har du et godt rengjøringsprodukt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som revulosjonerte den kjedleige rengjøringa i huset ditt? Har damprengjøring noe for seg? Hvor i huset? Hva med teppe rog møbler? Glad for alle tips jeg kan få for å gjøre rengjøringa artigere og raskere!

MIne knep er engangskluter som jeg tar en rask omgang på doen med, og på gulvet foran doen. Bruker slike kluter for en kjakk flekkfjerning på kjøkkengulvet også. Når jeg ikke har tid til annet. Og tørrmopp er god til å gjerne støv med. Det samme er slike Swifferbørster til å tørke støv med. Går mye fortere.

Det er mine tips, kom med dine da! Alle bør jo ikke prøve alt!

Skrevet

Synes salmiakk er bra jeg:)

Ellers tar jeg alltid stuepiketrikset med å tørke over blanke flater, (som f.eks vannkranen og vasken) med en tørr håndduk etter at de er vasket. Da blir de skinnende blanke!

Skrevet

Jeg så av alle ting på "Ekstrem rengjøring" i går, og plukket opp to tips

Koke opp eddik og vann (forhold 1/3) i microen for å løse opp belegg som måtte finnes der inne. Etter noen få minutter kunne det bare tørkes rent der inne.

Kjeler med brent mat kunne kokes opp med Coca Cola..! Det fastbrente belegget løsnet når man brukte en stekespade e.l under koking.

Har altså ikke prøvd, men.. :-)

Ellers er jeg glad i de ulike munnstykkene til støvsugeren, den lille børsten f.eks. Den er fin på møbler og oppå lister og langs dørkarmer, etc.

Skrevet

Hva er engangskluter?

Sånne du kjøper i dagligvarebutikken som er beregnet til antibakteriell rengjøring av klosett eller kjøkken. Ajax og Jif feks. Billigere typer fås på Nille og Europris. Kjapt å tørke over doen feks, hvis gjestene står på døra. Men ikke kast kluten i doskåla da, den skal i søppelbøtta!

Skrevet

Blir ikke det fryktelig dyrt med så mange engangskluter?

Skrevet

Blir ikke det fryktelig dyrt med så mange engangskluter?

Nei, synes ikke det. Jeg har ei pakke lenge. Bruker det ikke hver dag da. Men når jeg har det travelt så er det kjekt å ha. Og alt som letter renholdet er verdt prisen for meg. Jeg har jo ikke rengjøringshjelp, derfor unner jeg meg gode rengjøringsredskaper.

Skrevet

Nei, synes ikke det. Jeg har ei pakke lenge. Bruker det ikke hver dag da. Men når jeg har det travelt så er det kjekt å ha. Og alt som letter renholdet er verdt prisen for meg. Jeg har jo ikke rengjøringshjelp, derfor unner jeg meg gode rengjøringsredskaper.

Hvis jeg skulle brukt en engangsklut hver gang jeg skulle tørke opp noe fra kjøkkengulvet, hadde det gått flere kluter om dagen. Jeg bruker en tynn serviett i stedet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...