Gå til innhold

Merkehysteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vanker av og til i et vennmiljø hvor de fleste kvinnene er ekstremt merkebevisste. Jeg synes det blir så krampaktig og nesten latterlig av og til...Alt fra kjøkkenutstyr til møbler til klær skal være dyre designvarer.

F.eks var jeg på søndagsmiddag hos ei ny nylig. Dere vet slike klistremerker som er på fat og glass når de er nye? Vel, slike er det vanlig å ta av, er det ikke? Men det hadde ikke hun her gjort! Verken på serviset, glassene - ALT som sto på bordet var merket. Vanvittig, mener jeg.

Er dere opptatt av merker? På hvilke varer er det viktig, isåfall? Fjerner du klistremerker på merkevarer?

Gjest Angela26
Skrevet

Saa klart skal man fjerne disse klistremerkene! Uansett saa faller de bort under vask, slik som fat og glass, i oppvaskmaskin. Om ikke, saa loesner de mye, og de er bedre aa ta av.

Hadde hun kanskje ikke vasket servicet som var innkjoept?? Urk...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kunne godt glemt å ta av slike merker med en gang, og noen ville da sikkert tolket det dithen at jeg likte å brife med hvilke merker det var...

AneM1365380603
Skrevet

Ingen i min omgangskrets er opptatt av merker, bortsett fra samboeren til ene venninna mi. Jeg har lite med han å gjøre, for han unngår vennene hennes, he he.

Merker betyr noe når jeg vil ha noe i en bestemt serie, men det kan like gjerne være et merke kjøpt på Bohus. Det hender også jeg er veldig fornøyd med et merke, og da kjøper jeg det produktet igjen.

Du tenker kanskje mer på kostabre merker. Nei, det opptar meg ikke. Jeg har heller ikke lommebok til det. Det kan hende det hadde betydd mer om jeg hadde råd til sånt.

Skrevet

Jeg fjerner klisterene...

Men merket er ikke viktig,kvalitet og passform samt at det ser bra ut teller mest for meg.

Men alle har vel noen favoritt merker,spesielt på klær..

Og da blir det at man trekkes mot det merket man har vært fornøyd med fra før.Slik er hvertfall jeg..

Skrevet

Jeg finnes ikke opptatt av merker på den måten at de skal være fine eller fungere som noe statussymbol. Jeg er heller ikke villig til å betale mer for en merkevare, dersom kvaliteten ikke er merkbart bedre. Jeg kjøper f.eks så mye som mulig av First Price-produkter, har masse utstyr fra Ikea og jeg handler flesteparten av klærne mine på H&M.

Men jeg kan være merkebevisst i den forstand at jeg har enkelte merker jeg er fornøyd med innenfor visse områder, som f.eks Eva Solo i kjøkkenting. Det er fordi de fleste Eva Solo-tingene er ekstremt funksjonelle, og da foretrekker jeg akkurat det merket fremfor andre - enten de andre er billigere eller dyrere.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg finnes ikke opptatt av merker på den måten at de skal være fine eller fungere som noe statussymbol. Jeg er heller ikke villig til å betale mer for en merkevare, dersom kvaliteten ikke er merkbart bedre. Jeg kjøper f.eks så mye som mulig av First Price-produkter, har masse utstyr fra Ikea og jeg handler flesteparten av klærne mine på H&M.

Men jeg kan være merkebevisst i den forstand at jeg har enkelte merker jeg er fornøyd med innenfor visse områder, som f.eks Eva Solo i kjøkkenting. Det er fordi de fleste Eva Solo-tingene er ekstremt funksjonelle, og da foretrekker jeg akkurat det merket fremfor andre - enten de andre er billigere eller dyrere.

Jeg har det slik med mange ulike typer produkter, og mange vil sikkert kalle meg en merkesnobb. Jeg liker løftet om kvalitet som ligger i en del merker, men liker ikke nødvendigvis at andre ser hvilket merke det er.

Skrevet

Jeg har det slik med mange ulike typer produkter, og mange vil sikkert kalle meg en merkesnobb. Jeg liker løftet om kvalitet som ligger i en del merker, men liker ikke nødvendigvis at andre ser hvilket merke det er.

Sånn er jeg også. :)

Aliza1365380759
Skrevet

Nei, jeg har merkelapp-hysteri, så her fjernes alle synlige "bevis" for hvor ting er kjøpt og hvor mye de eventuelt har kostet så godt det lar seg gjøre, enten det gjelder kjøkkenutstyr, møbler eller klær. Her gjennomgår flere-tusen-kroner-klærne mine akkurat samme behandling som t-skjorta fra H&M - alle "prisbevis" og størrelsesbevis fjernes. (tror det er en aldri så liten tvangstanke...)

Skrevet

Merkesnobb er man dersom selve merket er viktigere enn produktet. Ikke hvis man foretrekker et bestemt merke fordi det har vist seg å levere ting med god funksjonalitet/kvalitet. Da er man bare produktbevisst. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Merkesnobb er man dersom selve merket er viktigere enn produktet. Ikke hvis man foretrekker et bestemt merke fordi det har vist seg å levere ting med god funksjonalitet/kvalitet. Da er man bare produktbevisst. :o)

Nettopp! :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Nei, jeg har merkelapp-hysteri, så her fjernes alle synlige "bevis" for hvor ting er kjøpt og hvor mye de eventuelt har kostet så godt det lar seg gjøre, enten det gjelder kjøkkenutstyr, møbler eller klær. Her gjennomgår flere-tusen-kroner-klærne mine akkurat samme behandling som t-skjorta fra H&M - alle "prisbevis" og størrelsesbevis fjernes. (tror det er en aldri så liten tvangstanke...)

Denne "tvangstanken" er grei aa ha skal jeg si deg! Jeg hadde kjoept en truse paa Victorias Secret. Noen dager senere tuslet jeg inn paa (en annen )butikk, og det PEP....

Folk glana, sikkerthets vakta kom....

Jeg maatte ta av meg ytterklaer og sko, belte, veske...Til slutt fant de ut det var en liten brikke inni lappen paa trusa!! Kjaerringa henta saks og fikk klippt av denne lappen.

Gjett hvem som tuslet ut saann ekkelt roed i kinnene??

Skrevet

Denne "tvangstanken" er grei aa ha skal jeg si deg! Jeg hadde kjoept en truse paa Victorias Secret. Noen dager senere tuslet jeg inn paa (en annen )butikk, og det PEP....

Jeg maatte ta av meg ytterklaer og sko, belte, veske...Til slutt fant de ut det var en liten brikke inni lappen paa trusa!! Kjaerringa henta saks og fikk klippt av denne lappen.

* ler så jeg rister her*

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, må ha vært litt av en opplevelse! Godt du slapp å strippe ett og ett plagg til pipingen ga seg :-).

Aliza1365380759
Skrevet

Oj, kjenner jeg blir flau her jeg sitter..! Men da har jeg jo faktisk en legitim unnskyldning for å fjerne alle merkelapper fra nå av! :) Tidligere har det jo bare vært fordi jeg "må" ha de vekk..

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Arvet en kortermet pen skjorte etter min far av merket "van heusen" Den er fra 1990 ca! Like pen i stoffet og snittet + at alle knappene sitter dønn fast enda! Og den skjorten bruker jeg ofte om sommeren! Da snakker vi kvalitet for pengene! Jeg kjøper dyre kvalitets klær men alltid på salg! Husholdingsartikler eller møbler er jeg ikke så nøye på bare det er pent!

Gjest Angela26
Skrevet

Oj, kjenner jeg blir flau her jeg sitter..! Men da har jeg jo faktisk en legitim unnskyldning for å fjerne alle merkelapper fra nå av! :) Tidligere har det jo bare vært fordi jeg "må" ha de vekk..

Ja, vil du slippe slike opplevelser, fjerner du ALLE lapper med en gang du kommer hjem :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Hehe, må ha vært litt av en opplevelse! Godt du slapp å strippe ett og ett plagg til pipingen ga seg :-).

Vel, jeg dro opp og ned av det jeg hadde av klaer paa meg da..

" Jeg har ikke tatt noe altsaa, bare se"!!!

Huff.....

Gjest Angela26
Skrevet

* ler så jeg rister her*

Ja jeg kan le naa, men ikke da...hehe:-)

*Kjempeflaut*

Skrevet

''Er dere opptatt av merker? ''

Nei, mere opptatt av at det er brukbart det jeg handler.

'' Fjerner du klistremerker på merkevarer?''

Ja det gjør jeg. Det hender at jeg glemmer lapper av ogtil under kaffekrus. :) Det hørstes snodig ut med lapper på alt.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...