Gjest Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er for tiden under attføring. Får minste beløp, altså 463 brutto per ukedag. Jeg lurer på hvor mye jeg ville fått om jeg fikk innvilget midlertidig uføretrygd. 0 Siter
KaVa Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Tidsbegrenset uførestønad beregnes på samme måte som rehabiliteringspenger, som dagytelse (5 dager pr. uke i 260 dager pr. år). Grunnlaget for beregningen fastsettes ut fra pensjonsgivende inntekt i året før arbeidsevnen ble nedsatt med minst halvparten, eller ut fra gjennomsnittet av pensjonsgivende inntekt i de siste tre år før, dersom dette gir et høyere grunnlag. Pensjonsgivende inntekt over 6 ganger grunnbeløpet regnes ikke med. Tidsbegrenset uførestønad ytes med 66 prosent av grunnlaget for stønaden, se over. http://www.nav.no/page?id=1073743841 Men om du ble så mye klokere av dette, da - det er en annen sak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.