Gå til innhold

Gjester på lørdag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg servere som et småvarmt forspill til kaker og kaffe?

Noe som er raskt å lage til, som passer til 8 voksne? Det holder ikke med fingermat, for å si det sånn. Heller noe i bane - pai e.l. Sleng på oppskrift eller link til dette hvis du har - da blir jeg såååå glad!!!

Hjernen er tom for forslag (bortsett fra den paien, da..) - hjelp meg noen??? :)))

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med sånne fylte skjell med fiskepudding, reker, erter ol i hvit saus.

Det er kjempegodt og lettvint.

Men du bør nok beregne to skjell pr pers

Gjest Gurojenta
Skrevet

Enchilada er jo ganske greit å lage. Eller Tacopai.

Gratinert blomkål?

Skrevet

Lasagne? Kan lages på forhånd i alle fall.

Skrevet

Hva med sånne fylte skjell med fiskepudding, reker, erter ol i hvit saus.

Det er kjempegodt og lettvint.

Men du bør nok beregne to skjell pr pers

''Hva med sånne fylte skjell med fiskepudding, reker, erter ol i hvit saus.

''

Jeg var sikker på at dette fenomenet var noe som ville dø ut med vår foreldregenerasjon - i tillegg til cabaret! ;)

Skrevet

Lasagne har noen nevnt under her, det lager du ferdig på forhånd og slenger i ovnen en halvtime før dere skal spise eller noe. Også serverer du en god salat og kanskje godt brød til.

Kyllingrisotto går fint å lage til 8 voksne. http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html

Hjemmelaga pizza slår jo også alltid godt an. :)

Annonse

Skrevet

Jeg holder meg til gratinert blomkål, jeg. Enkelt og kjapt å lage. Deilig å spise :-)

ha nok blomkål til gjestene (jeg beregner at til kosespising (ikke til middag) holder en blomkål til to-tre porsjoner). Del i buketter, kok opp - noen få minutter (blomkålbukettene skal være kokt, men ikke overkokte - litt fast i fisken)

Lag saus av: Så mange pakker blomkålsuppe som du har blomkålhoder, men med litt under halv mengde væske i forhold til det som står på pakken. For litt rikere smak, ha i en dæsj fløte, dersom du vil.

Strø over litt smårettskinke, ha ost på toppen - hiv i ovnen i 15 minutter.

Serveres varm med rundstykker el.lign til.

nammenamm!

Skrevet

Jeg holder meg til gratinert blomkål, jeg. Enkelt og kjapt å lage. Deilig å spise :-)

ha nok blomkål til gjestene (jeg beregner at til kosespising (ikke til middag) holder en blomkål til to-tre porsjoner). Del i buketter, kok opp - noen få minutter (blomkålbukettene skal være kokt, men ikke overkokte - litt fast i fisken)

Lag saus av: Så mange pakker blomkålsuppe som du har blomkålhoder, men med litt under halv mengde væske i forhold til det som står på pakken. For litt rikere smak, ha i en dæsj fløte, dersom du vil.

Strø over litt smårettskinke, ha ost på toppen - hiv i ovnen i 15 minutter.

Serveres varm med rundstykker el.lign til.

nammenamm!

Mmmm.... *Skriver ut*

Gjest Elextra
Skrevet

''

Jeg var sikker på at dette fenomenet var noe som ville dø ut med vår foreldregenerasjon - i tillegg til cabaret! ;)

Ja, jeg får stadig slike hos min svigermor - til fest - og må ærlig innrømme at jeg ikke synes det er særlig godt.

Skrevet

Ja, jeg får stadig slike hos min svigermor - til fest - og må ærlig innrømme at jeg ikke synes det er særlig godt.

Min eks-svigermor serverte det også et par ganger, men det er heldigvis lenge siden. Det er så innmari 80-talls, ass! ;)

Skrevet

Mmmm.... *Skriver ut*

Sunt er det det også (spesielt hvis man kutter fløtet - og det pleier vi å gjøre :-).

Til lørdagskveldskos for to voksne, holder et blomkålhode og en pose suppe lenge.....

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Sunt er det det også (spesielt hvis man kutter fløtet - og det pleier vi å gjøre :-).

Til lørdagskveldskos for to voksne, holder et blomkålhode og en pose suppe lenge.....

Har pleid å lage noe lignende, men da med en tykk hvit saus med masse ost. Men er nok mye sunnere med suppe, ja!

Skrevet

Har pleid å lage noe lignende, men da med en tykk hvit saus med masse ost. Men er nok mye sunnere med suppe, ja!

Jeg er ikke en så stor fan av hvitsøus i utgangspunktet, derfor falt jeg for denne varianten :-)

jancka1365381087
Skrevet

Jeg lager ofte noe jeg kaller "osteloff", faller alltid i smak, den serverer jeg med grønn salat. Til 8 voksne lager du i langpanne.

Lag en stor loff-deig, ca 7-8 dl melk. Hev på vanlig måte, smør langpanna godt og klapp deigen utover i langpanna. Etterhev, og stek på 200 gr. i ca 40 min. Avkjøl, og skjær av toppen på loffen. ( øverste skalken )

Lag fyll av 2 bx.kokt skinke, 10 hardkokte egg, 2 dl.revet ost, 10-12 ss sennep, 10-12ss majones og 1 stor purre. Skjær alt i småbiter og bland sammen.

Ha fyllet over loffen, etterstek på 200 gr. i 20 min. Skjær i serveringsbiter.

Loffen kan du steke dagen i forveinen.

Lykke til :)

Skrevet

''

Jeg syns faktisk både sånne skjell og cabaret er godt, jeg.

Og det smaker vel egentlig enda bedre nå til dags, når man får det veldig sjelden...

Gjest annlovinda
Skrevet

''

Det er sikkert 10-15 år siden jeg spiste sånne fylte skjell sist, kan ikke si jeg savner det heller da. Syntes aldri det var noe godt, men mora mi digga det tydeligvis, så vi hadde det av og til til lødags 'kos', det og krabbeskjell, som jeg heller ikke likte. Litt av en barndom... Hehe.

Men kabaret synes jeg er godt, og lager det minst en gang i året selv, til julefrokosten.

Skrevet

''Men er nok mye sunnere med suppe, ja!'' Jeg tror det er mye sunnere det man lager selv. Ikke så mange E-er og smakstilsetninger av den lugubre sorten.

Skrevet

Det er sikkert 10-15 år siden jeg spiste sånne fylte skjell sist, kan ikke si jeg savner det heller da. Syntes aldri det var noe godt, men mora mi digga det tydeligvis, så vi hadde det av og til til lødags 'kos', det og krabbeskjell, som jeg heller ikke likte. Litt av en barndom... Hehe.

Men kabaret synes jeg er godt, og lager det minst en gang i året selv, til julefrokosten.

Jeg synes kabaret smaker så intetsigende liksom. Vet ikke hvorfor. Har du noe spennende oppi? Eller noe knep med buljongen/geleen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...