Gå til innhold

Gjester på lørdag...

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

''Men er nok mye sunnere med suppe, ja!'' Jeg tror det er mye sunnere det man lager selv. Ikke så mange E-er og smakstilsetninger av den lugubre sorten.

Men hvit saus med masse ost er uansett ikke veldig sunt, i hvertfall ikke om man også tenker på kalorier.

Skrevet

Men hvit saus med masse ost er uansett ikke veldig sunt, i hvertfall ikke om man også tenker på kalorier.

Det er sunt for barn, de trenger litt sånt. Men vi behøver/bør jo ikke spise det hver dag :)

Skrevet

Min eks-svigermor serverte det også et par ganger, men det er heldigvis lenge siden. Det er så innmari 80-talls, ass! ;)

"Det er så innmari 80-talls, ass! ;)"

Hehe sååå enig! Både når det gjelder fylte skjell og cabaret.

Gjest Elextra
Skrevet

"Det er så innmari 80-talls, ass! ;)"

Hehe sååå enig! Både når det gjelder fylte skjell og cabaret.

Trodde heller det var 50- eller 60-talls, jeg.

Skrevet

Trodde heller det var 50- eller 60-talls, jeg.

Hehe ja det kan godt hende at det hører mere til den epoken. Men gammeldags er det nå ihvertfal :)

Skrevet

Jeg synes kabaret smaker så intetsigende liksom. Vet ikke hvorfor. Har du noe spennende oppi? Eller noe knep med buljongen/geleen?

Jeg er enig med deg. Den derre aspikken er utrolig heslig! :I

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe ja det kan godt hende at det hører mere til den epoken. Men gammeldags er det nå ihvertfal :)

Når du snakker om 80-tallet som gamledager skjønner jeg du er litt yngre enn meg :o)

Skrevet

Når du snakker om 80-tallet som gamledager skjønner jeg du er litt yngre enn meg :o)

Enig. Disse rettene kan ikke være noe som vil "dø ut med vår foreldregenerasjon" og "80-talls" samtidig.

Jeg er eldgammel og liker både terteskjell og cabaret. Men man må ha noe ordentlig i cabareten da, slik at det ikke bare er aspic...

Gjest Elextra
Skrevet

Enig. Disse rettene kan ikke være noe som vil "dø ut med vår foreldregenerasjon" og "80-talls" samtidig.

Jeg er eldgammel og liker både terteskjell og cabaret. Men man må ha noe ordentlig i cabareten da, slik at det ikke bare er aspic...

Nå må du huske at vi godt kunne vært besteforeldre allerede, da *S*, og for generasjonene etter oss ville selvfølgelig 80-tallet være svært lenge siden.

En tidligere kollega av meg hadde tre barnebarn da hun fylte 40. Ingen stor sorg at jeg ikke slo henne, akkurat.

Skrevet

Nå må du huske at vi godt kunne vært besteforeldre allerede, da *S*, og for generasjonene etter oss ville selvfølgelig 80-tallet være svært lenge siden.

En tidligere kollega av meg hadde tre barnebarn da hun fylte 40. Ingen stor sorg at jeg ikke slo henne, akkurat.

Joda, jeg husker på det hele tiden :-)

Det verste er egentlig når noen nevner f.eks. et årstall på 80-tallet, og jeg tenker automatisk på det som "ikke så lenge siden", men så forteller enkel hoderegning meg at jo, det er faktisk over 20 år siden...

Menmen, vi blir ikke yngre noen av oss.

Skrevet

Det verste er egentlig når noen nevner f.eks. et årstall på 80-tallet, og jeg tenker automatisk på det som "ikke så lenge siden", men så forteller enkel hoderegning meg at jo, det er faktisk over 20 år siden...

Jeg husker da jeg som barn så tv-program/filmer fra femti og sekstitallet - at jeg tenkte at DET var i gamle dager, det.... Jeg er født beg. av 70 tallet.

Da poden på åtte omtalte åttitallet som "gamle dager" ble jeg nesten perpleks - for åttitallet, det var jo nettopp, det ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, selv fikk jeg jo barn sent, en venninne av meg fikk barn midt på 80-tallet, noe som ikke engang var spesielt tidlig. Tenk at vedkommende er over 20 allerede! Jeg var jo nettopp 20 selv - eller...!?

;)

Skrevet

Ja, selv fikk jeg jo barn sent, en venninne av meg fikk barn midt på 80-tallet, noe som ikke engang var spesielt tidlig. Tenk at vedkommende er over 20 allerede! Jeg var jo nettopp 20 selv - eller...!?

;)

''Jeg var jo nettopp 20 selv - eller...!?

''

Beklager å måtte skuffe deg, Elextra. ;)

Skrevet

Jeg husker da jeg som barn så tv-program/filmer fra femti og sekstitallet - at jeg tenkte at DET var i gamle dager, det.... Jeg er født beg. av 70 tallet.

Da poden på åtte omtalte åttitallet som "gamle dager" ble jeg nesten perpleks - for åttitallet, det var jo nettopp, det ;-)

Datteren min skulle ha 70-tallsantrekk på en konsert høsten 1999. Hun var da 9 år og med i et kor som skulle synge ABBA-sanger, hver deltakende gruppe skulle presentere ett tiår fra 1900-tallet musikalsk.

Jeg foreslo hva hun skulle ha på seg - hennes egne klær i noe jeg oppfattet som "riktige" farger. Ut fra svaret hennes forsto jeg at hun hadde tenkt på 70-tallet som _skikkelig_ gammeldags. Tror hun hadde sett for seg det samme antrekket som når de spilte "skuespill fra gamle dager" på skolen - serk og skaut omtrent...

Skrevet

Datteren min skulle ha 70-tallsantrekk på en konsert høsten 1999. Hun var da 9 år og med i et kor som skulle synge ABBA-sanger, hver deltakende gruppe skulle presentere ett tiår fra 1900-tallet musikalsk.

Jeg foreslo hva hun skulle ha på seg - hennes egne klær i noe jeg oppfattet som "riktige" farger. Ut fra svaret hennes forsto jeg at hun hadde tenkt på 70-tallet som _skikkelig_ gammeldags. Tror hun hadde sett for seg det samme antrekket som når de spilte "skuespill fra gamle dager" på skolen - serk og skaut omtrent...

*fnis*

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg var jo nettopp 20 selv - eller...!?

''

Beklager å måtte skuffe deg, Elextra. ;)

Hehe - hva vet vel du!? ;)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Den derre aspikken er utrolig heslig! :I

*LOL*, ja det er noe med den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...