Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det er meg en gaate dette med aa faa vinduene rene uten sjolder. Det samme med glass bord. ( Det skal jeg _aldri_ kjoepe noe mer!) Men til saken: Hvilke kluter boer brukes til vasking? Jeg bruker bare det jeg finner, sprayer paa vindusspray, vasker med vaat klut, og toerker godt. Men!! Vinduene, speil og glassbordet ser ikke ut etterpaa! Jeg gnukker og gnir til jeg holder paa aa eksplodere, uten noe tegn til at det blir bedre! I Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik, men slike finner jeg ikke her! Jeg venter besoek paa soendag, og maa bare faa dette gjort innen da! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 '' Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik, men slike finner jeg ikke her! '' En sleik?? 0 Siter
laban Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det finnes egne fiberkluter til glass. De brukes med bare litt fuktighet på, og skjolder ikke. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 '' Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik, men slike finner jeg ikke her! '' En sleik?? Ja det er det jeg kaller den, hehe... Du vet, slik en med gummi?? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det finnes egne fiberkluter til glass. De brukes med bare litt fuktighet på, og skjolder ikke. Serioest? :-D Da skal jeg loep aa kjoepe dette i dag!! Hva skulle jeg gjort uten dere paa dol? :-) 0 Siter
laban Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Ja det er det jeg kaller den, hehe... Du vet, slik en med gummi?? Nal? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Nal? Jaaaa, det var det...Hehe... Har bare hoert folk (venner) si "sleik" jeg...:-D Kanskje har troendere et eget navn paa nal da? 0 Siter
Gjest rene og pene Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Bruker bare vann og microkluter, så drar jeg av vannet med en nal etterpå. Etter jul og mørke kvelder med mye stearinglysbrenning, har jeg oppi litt zalo og salmiakk i vannet. Stuevinduene våre er gamle, ingen skjolder (bare mange mange småriper) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Bruker bare vann og microkluter, så drar jeg av vannet med en nal etterpå. Etter jul og mørke kvelder med mye stearinglysbrenning, har jeg oppi litt zalo og salmiakk i vannet. Stuevinduene våre er gamle, ingen skjolder (bare mange mange småriper) Men jeg har ingen nal for haanden! :-/ 0 Siter
Gjest rene og pene Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Men jeg har ingen nal for haanden! :-/ Når du har fått av mesteparten av vannet med kluten, "poler" vinduene med avispapir. Det er visst et gammelt kjerringråd på å få vinduene blanke og fine 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Når du har fått av mesteparten av vannet med kluten, "poler" vinduene med avispapir. Det er visst et gammelt kjerringråd på å få vinduene blanke og fine Jeg har faktisk proevd det en gang tror jeg, uten hell. Mulig vinduene var for vaate ennaa da.. Skal sjekke det ut! :-) 0 Siter
Gjest rene og pene Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har faktisk proevd det en gang tror jeg, uten hell. Mulig vinduene var for vaate ennaa da.. Skal sjekke det ut! :-) De må være tørre før du gjør det Lykke til !! 0 Siter
Sofline Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Puss med en krøll avispapir etter at du har vasket over vinduet. Det er en genial og billig løsning. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker vann med zalo og salmiakk. Så skurer jeg med klut på vinduet med dette, og deretter drar jeg av med en nal. (Fås kjøpt i jernvare og litt velassorterte dagligvarer tror jeg). Da blir det slett ikke verst. Har også et håndkle jeg tørker av nalen med mellom hvert "tak". Klarer ikke å få til sånne snirkelbevegelser nemlig, så jeg begynner øverst og tar nalen rett bort, og så tar jeg strpe for stripe nedover. (Det tar ikke så lang tid som det høres ut, hehe :-) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker vann med zalo og salmiakk. Så skurer jeg med klut på vinduet med dette, og deretter drar jeg av med en nal. (Fås kjøpt i jernvare og litt velassorterte dagligvarer tror jeg). Da blir det slett ikke verst. Har også et håndkle jeg tørker av nalen med mellom hvert "tak". Klarer ikke å få til sånne snirkelbevegelser nemlig, så jeg begynner øverst og tar nalen rett bort, og så tar jeg strpe for stripe nedover. (Det tar ikke så lang tid som det høres ut, hehe :-) Akkurat slik brukte jeg aa gjoere det, men her har jeg ikke sett en eneste nal i butikker! 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Blå Jif og tørkepapir. Enkelt og greit. Til vinduene bruker jeg nal i tillegg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Men jeg har ingen nal for haanden! :-/ En bilvindusvisker vil nok gjøre samme nytten. ) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 En bilvindusvisker vil nok gjøre samme nytten. ) Skal jeg bare ta av den fra bilen da? E redd kailn kjaem te aa bli hysterisk da ;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker microklut og rent lunket vann. Vinduene bruker jeg også nal på (etter omgangen med microklut), for å dra av vannet, så kluten igjen for å ta bort skjolder fra nalen. Spray synes jeg lager skjolder. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Skal jeg bare ta av den fra bilen da? E redd kailn kjaem te aa bli hysterisk da ;-) *Flirer* Nei, jeg vil ikke anbefale det, men om du har en bensinstasjon eller noe i nærheten? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.