Gå til innhold

Husmor/far -innlegg! Vindusvask et mareritt!

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Det er meg en gaate dette med aa faa vinduene rene uten sjolder. Det samme med glass bord. ( Det skal jeg _aldri_ kjoepe noe mer!)

Men til saken:

Hvilke kluter boer brukes til vasking? Jeg bruker bare det jeg finner, sprayer paa vindusspray, vasker med vaat klut, og toerker godt. Men!! Vinduene, speil og glassbordet ser ikke ut etterpaa!

Jeg gnukker og gnir til jeg holder paa aa eksplodere, uten noe tegn til at det blir bedre! I Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik, men slike finner jeg ikke her!

Jeg venter besoek paa soendag, og maa bare faa dette gjort innen da!

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• laban

2

• annegunn

2

• Katt-ja

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

'' Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik, men slike finner jeg ikke her! ''

En sleik??

Skrevet

Det finnes egne fiberkluter til glass. De brukes med bare litt fuktighet på, og skjolder ikke.

Gjest Angela26
Skrevet

'' Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik, men slike finner jeg ikke her! ''

En sleik??

Ja det er det jeg kaller den, hehe... Du vet, slik en med gummi??

Gjest Angela26
Skrevet

Det finnes egne fiberkluter til glass. De brukes med bare litt fuktighet på, og skjolder ikke.

Serioest? :-D Da skal jeg loep aa kjoepe dette i dag!!

Hva skulle jeg gjort uten dere paa dol?

:-)

Skrevet

Ja det er det jeg kaller den, hehe... Du vet, slik en med gummi??

Nal?

Annonse

Gjest Angela26
Skrevet

Nal?

Jaaaa, det var det...Hehe...

Har bare hoert folk (venner) si "sleik" jeg...:-D Kanskje har troendere et eget navn paa nal da?

Gjest rene og pene
Skrevet

Bruker bare vann og microkluter, så drar jeg av vannet med en nal etterpå.

Etter jul og mørke kvelder med mye stearinglysbrenning, har jeg oppi litt zalo og salmiakk i vannet.

Stuevinduene våre er gamle, ingen skjolder (bare mange mange småriper)

Gjest Angela26
Skrevet

Bruker bare vann og microkluter, så drar jeg av vannet med en nal etterpå.

Etter jul og mørke kvelder med mye stearinglysbrenning, har jeg oppi litt zalo og salmiakk i vannet.

Stuevinduene våre er gamle, ingen skjolder (bare mange mange småriper)

Men jeg har ingen nal for haanden! :-/

Gjest rene og pene
Skrevet

Når du har fått av mesteparten av vannet med kluten, "poler" vinduene med avispapir.

Det er visst et gammelt kjerringråd på å få vinduene blanke og fine :)

Gjest Angela26
Skrevet

Når du har fått av mesteparten av vannet med kluten, "poler" vinduene med avispapir.

Det er visst et gammelt kjerringråd på å få vinduene blanke og fine :)

Jeg har faktisk proevd det en gang tror jeg, uten hell. Mulig vinduene var for vaate ennaa da.. Skal sjekke det ut! :-)

Gjest rene og pene
Skrevet

Jeg har faktisk proevd det en gang tror jeg, uten hell. Mulig vinduene var for vaate ennaa da.. Skal sjekke det ut! :-)

De må være tørre før du gjør det :)

Lykke til !!

Skrevet

Puss med en krøll avispapir etter at du har vasket over vinduet. Det er en genial og billig løsning.

Annonse

Skrevet

Jeg bruker vann med zalo og salmiakk. Så skurer jeg med klut på vinduet med dette, og deretter drar jeg av med en nal. (Fås kjøpt i jernvare og litt velassorterte dagligvarer tror jeg). Da blir det slett ikke verst. Har også et håndkle jeg tørker av nalen med mellom hvert "tak". Klarer ikke å få til sånne snirkelbevegelser nemlig, så jeg begynner øverst og tar nalen rett bort, og så tar jeg strpe for stripe nedover. (Det tar ikke så lang tid som det høres ut, hehe :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg bruker vann med zalo og salmiakk. Så skurer jeg med klut på vinduet med dette, og deretter drar jeg av med en nal. (Fås kjøpt i jernvare og litt velassorterte dagligvarer tror jeg). Da blir det slett ikke verst. Har også et håndkle jeg tørker av nalen med mellom hvert "tak". Klarer ikke å få til sånne snirkelbevegelser nemlig, så jeg begynner øverst og tar nalen rett bort, og så tar jeg strpe for stripe nedover. (Det tar ikke så lang tid som det høres ut, hehe :-)

Akkurat slik brukte jeg aa gjoere det, men her har jeg ikke sett en eneste nal i butikker!

Skrevet

Blå Jif og tørkepapir. Enkelt og greit. Til vinduene bruker jeg nal i tillegg.

Skrevet

En bilvindusvisker vil nok gjøre samme nytten. :o)

Gjest Angela26
Skrevet

En bilvindusvisker vil nok gjøre samme nytten. :o)

Skal jeg bare ta av den fra bilen da? E redd kailn kjaem te aa bli hysterisk da ;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg bruker microklut og rent lunket vann. Vinduene bruker jeg også nal på (etter omgangen med microklut), for å dra av vannet, så kluten igjen for å ta bort skjolder fra nalen.

Spray synes jeg lager skjolder.

Skrevet

Skal jeg bare ta av den fra bilen da? E redd kailn kjaem te aa bli hysterisk da ;-)

*Flirer* Nei, jeg vil ikke anbefale det, men om du har en bensinstasjon eller noe i nærheten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...