arviljola Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Vi har en snart to år gammel hann perser som har bodd hos oss i et par måneder. Fra i dag passer vi en fire måneder gammel hunn-katt. I flere timer nå har de kun ligget og sett på hverandre. Kattungen freser hele tiden - mot hann-katten, og meg mot og barna mine :-( Vår perser er vokst opp med andre katter, og gjør ikke noe stort nummer ut av dette. Tør jeg legge meg med de to i samme rom?? 0 Siter
kjerringskinn Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Fresingen er tegn på utrygghet. Jeg ville latt minstepusen få ligge i reisebur eller la de være i hvert sitt rom noen netter til hun føler seg trygg på den store. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Ikke noe problem! Men hvis du vil sove hadde jeg skilt dem! Hun katten vekk til et varmt sted med varmekabler eller pute! Ler! Så du har en geistilig perser?? heldigris! Jeg har en 7 år gammel bronse\orange hunn skogskatt! 27 kattunger og alle langhårede! Nå er hun på tjukka igjen!! Noen som vil ha? En av de siste var en hunn 3 color! svart\rødbrun\hvitflekkete! Herlig gemytt på alle sammen! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg vil tro at det går bra i og med at perseren ser ut til å godta den lille. Den lille freser i forsvar, men blir jo kjapt trygg når perseren forholder seg like rolig. Jeg ville nå hatt døra til soverommet åpen sånn i tilfelle den lille blir redd. Jeg tror faktisk jeg ville hatt den inne hos meg om natten, selv om jeg innerst inne hadde stor tro på at det går bra. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Håper du fant en god løsning. Jeg ville også latt de sove hver for seg, for sikkerhets skyld. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Dette ordner seg nok.De trenger bare tid til å bli kjent,avgjøre hvem som er sjefen. Men om det er en liten kattunge og en voksen ville jeg ikke latt dem være alene.det kan bli ganske heftig,og den lille kan fort bli skadet. 0 Siter
willow Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 de kommer neppe til å skade det. det handler om territorie. selvfølgelig freser den ene. den er redd og trenger å beskytte seg. tror det vil være lurt å ha de to i separate rom iblant. katter bruker opp til en måned på å venne seg til hverandre, så ikke forvent at de blir perlevenner med det første. selv om den ene er avslappet. 0 Siter
villbringebær Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg ville latt den besøkende sove på eget rom de første dagene. F.eks.på badet. Da vil ingen av dem føle seg truet av den andre. 0 Siter
villbringebær Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ikke noe problem! Men hvis du vil sove hadde jeg skilt dem! Hun katten vekk til et varmt sted med varmekabler eller pute! Ler! Så du har en geistilig perser?? heldigris! Jeg har en 7 år gammel bronse\orange hunn skogskatt! 27 kattunger og alle langhårede! Nå er hun på tjukka igjen!! Noen som vil ha? En av de siste var en hunn 3 color! svart\rødbrun\hvitflekkete! Herlig gemytt på alle sammen! Nei, nei, nei, det der mener jeg er dyremishandling. Hva er din intensjon med alle de kattungene? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Ikke noe problem! Men hvis du vil sove hadde jeg skilt dem! Hun katten vekk til et varmt sted med varmekabler eller pute! Ler! Så du har en geistilig perser?? heldigris! Jeg har en 7 år gammel bronse\orange hunn skogskatt! 27 kattunger og alle langhårede! Nå er hun på tjukka igjen!! Noen som vil ha? En av de siste var en hunn 3 color! svart\rødbrun\hvitflekkete! Herlig gemytt på alle sammen! Kastrer den stakkars katten din... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.