Gå til innhold

Noen med kunnskap om katter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en snart to år gammel hann perser som har bodd hos oss i et par måneder. Fra i dag passer vi en fire måneder gammel hunn-katt. I flere timer nå har de kun ligget og sett på hverandre. Kattungen freser hele tiden - mot hann-katten, og meg mot og barna mine :-( Vår perser er vokst opp med andre katter, og gjør ikke noe stort nummer ut av dette. Tør jeg legge meg med de to i samme rom??

kjerringskinn
Skrevet

Fresingen er tegn på utrygghet.

Jeg ville latt minstepusen få ligge i reisebur eller la de være i hvert sitt rom noen netter til hun føler seg trygg på den store.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Ikke noe problem! Men hvis du vil sove hadde jeg skilt dem! Hun katten vekk til et varmt sted med varmekabler eller pute! Ler! Så du har en geistilig perser?? heldigris! Jeg har en 7 år gammel bronse\orange hunn skogskatt! 27 kattunger og alle langhårede! Nå er hun på tjukka igjen!! Noen som vil ha? En av de siste var en hunn 3 color! svart\rødbrun\hvitflekkete! Herlig gemytt på alle sammen!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vil tro at det går bra i og med at perseren ser ut til å godta den lille. Den lille freser i forsvar, men blir jo kjapt trygg når perseren forholder seg like rolig.

Jeg ville nå hatt døra til soverommet åpen sånn i tilfelle den lille blir redd. Jeg tror faktisk jeg ville hatt den inne hos meg om natten, selv om jeg innerst inne hadde stor tro på at det går bra.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Håper du fant en god løsning. Jeg ville også latt de sove hver for seg, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Dette ordner seg nok.De trenger bare tid til å bli kjent,avgjøre hvem som er sjefen.

Men om det er en liten kattunge og en voksen ville jeg ikke latt dem være alene.det kan bli ganske heftig,og den lille kan fort bli skadet.

Skrevet

de kommer neppe til å skade det. det handler om territorie. selvfølgelig freser den ene. den er redd og trenger å beskytte seg. tror det vil være lurt å ha de to i separate rom iblant. katter bruker opp til en måned på å venne seg til hverandre, så ikke forvent at de blir perlevenner med det første. selv om den ene er avslappet.

villbringebær
Skrevet

Jeg ville latt den besøkende sove på eget rom de første dagene. F.eks.på badet. Da vil ingen av dem føle seg truet av den andre.

villbringebær
Skrevet

Ikke noe problem! Men hvis du vil sove hadde jeg skilt dem! Hun katten vekk til et varmt sted med varmekabler eller pute! Ler! Så du har en geistilig perser?? heldigris! Jeg har en 7 år gammel bronse\orange hunn skogskatt! 27 kattunger og alle langhårede! Nå er hun på tjukka igjen!! Noen som vil ha? En av de siste var en hunn 3 color! svart\rødbrun\hvitflekkete! Herlig gemytt på alle sammen!

Nei, nei, nei, det der mener jeg er dyremishandling. Hva er din intensjon med alle de kattungene?

Skrevet

Kastrer den stakkars katten din...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...