Gå til innhold

Blir ikke tynnere...

Gjest Cire

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 25 som kjenner frustrasjonen komme pga. for mye kroppsfett! - og da spesielt rundt mage-regionen. Er ca 180cm høy og veier 96kg. Mener selv jeg veier 10-15 kg for mye. Spiser alltid frokost. Har med mat på jobben, prøver å spise hver 3. time. spiser generelt mye frukt. Middagene består blandt annet av: Kylling, svinekjøtt, salat, fullkornspasta, ris grønnsaker. Spiller fotball 1-2 ganger i uken, samt at jeg prøver å løpe 5-15km 2-3 ganger i uken. Det er veldig frustrerende at jeg ikke går ned i vekt og at jeg ser feit ut, da jeg føler at jeg spiser sunnere og trener mer enn "snittet". Kan det her være snakk om noe stoffskifteproblemer? Eller at kroppen ikke produserer nok av "ett eller annet" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med mye frukt? Et par frukter (100 g druker = en frukt) om dagen er nok. 4 bananer f.eks. er for mye, en del frukt inneholder mye fruktsukker.

Spørs hvor mye du spiser til hvert måltid da? Om du spiser hele måltider hver tredje time er det ikke så rart at vekttapet lar vente på seg... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Du bør tenke på mengdene med pasta og ris. Spesielt ris da siden pastaen er fullkorn. Jeg legger i allefall på meg av å spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med mye frukt? Et par frukter (100 g druker = en frukt) om dagen er nok. 4 bananer f.eks. er for mye, en del frukt inneholder mye fruktsukker.

Spørs hvor mye du spiser til hvert måltid da? Om du spiser hele måltider hver tredje time er det ikke så rart at vekttapet lar vente på seg... :o)

Hei, og takker for svar :=)

Spiser selvfølgelig ikke store måltider hver tredje time. For eks. en grovbrødskive med salatblad, skinke og ost, eller en frukt/grønnsak.

Når jeg sa at jeg spiste generelt mye frukt, så glemte jeg å skrive frukt/grønnsaker.

Spiser ikke ofte ris/pasta, men en gang eller to i uka blir det. Tenker mye på å spise sakte, slik at jeg ikke blir stapp-mett.

Takker nok en gang for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp boken The seecret. Lær å tenke anneledes. Du må slutte å tenke på deg som feit, eller at du aldri går ned i vekt osv.

Jeg har akkurat fått boken og gleder meg til å sette igang med å granske tankene mine.

Det ser ut til at du er både aktiv og spiser tålig ok mat, så derfor tenkte jeg på boken her. En god investering! På alle områder av ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takker for svar :=)

Spiser selvfølgelig ikke store måltider hver tredje time. For eks. en grovbrødskive med salatblad, skinke og ost, eller en frukt/grønnsak.

Når jeg sa at jeg spiste generelt mye frukt, så glemte jeg å skrive frukt/grønnsaker.

Spiser ikke ofte ris/pasta, men en gang eller to i uka blir det. Tenker mye på å spise sakte, slik at jeg ikke blir stapp-mett.

Takker nok en gang for svar :)

Kanskje du kan prøve å bytte ut grovbrødet med grovt knekkebrød en ukes tid? Og både ost og skinke er ikke nødvendig, ta ett knekkebrød med ost og ett med skinke - salatblad på begge.

Til middagen deler du fatet i følgende: 1/4 poteter / ris / pasta, 1/4 kjøtt / fisk / fugl og 1/2 grønnsaker.

Prøv en uke eller to for å se hva som skjer. :o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cire

Med 180 cm høy og en vekt på 96kg har du en kroppsmasseindeks på 30, noe som gjør deg overvektig. Du trener en god del, og derfor vil jeg nok tro at fettvekta di er lav og muskelvekta di er høy. Det er mye viktigere å følge kroppssammensetningen, det vil si forholdet mellom muskler og fett i kroppen, enn å følge kroppsmasseindeks i ditt tilfelle. Kanskje er kroppssammensetningen din helt perfekt, og da er vekta di også normal selv om kroppsmasseindeks viser noe annet. Kroppsmasseindeksen tar ikke hensyn til alder, kjønn eller hvor mye muskler, fett og vann vi har i kroppen skjønner du. Når du sier at du har for mye fett, spesielt rundt mageregionen, kan du gjøre spesialøvelser for mage og rygg å bli kvitt dette fettet. Med hensyn til kostholdet ditt, er det ikke bare det du spiser som er viktig, men også det du drikker. Du spiser sundt, men kanskje for mye til hvert måltid? Kunne du spise litt mindre frukt og mere rå grønnsaker, så hadde det vært fint. 1 eple og en appelsin om dagen er nok for å kunne dekke dagsbehovet av frukt. Rå grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av. Du bør legge inn minst 2 fiskemåltider i uka. Unngå ellers Sauser, Salt, Smør, Sukker, Søte desserter og Søte drikker, også light drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Anbefaler deg å lese på lommelegen sine sider. De tenker litt annerledes rundt vekttap enn jeg har inntrykk av at de gjør her på Dol, og siden det opplegget du følger nå tydeligvis ikke virker så er det kanskje ikke rette opplegget for _deg_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei har slitt med det samme i mange år og har funnet ut at det er veldig lite som skal til for at man ikke går ned. Du må starte med å skrive opp alt du spiser (veie maten) og skrive ned alt du trimmer for å kartlegge hva du gjør feil... man må forbrenne mer enn inntaket. En bra måte å lære om kosthold og slanking er www.greteroede.no og fin infoside om det meste av kosthold og trim er www.iform.no

Det kan selfølgelig være stoffskiftet eller andre ting som er galt men da tar du bare en tur til legen å forlanger å ta blodprøver...om stoffskiftet pluss næringsverdier i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har slitt med det samme i mange år og har funnet ut at det er veldig lite som skal til for at man ikke går ned. Du må starte med å skrive opp alt du spiser (veie maten) og skrive ned alt du trimmer for å kartlegge hva du gjør feil... man må forbrenne mer enn inntaket. En bra måte å lære om kosthold og slanking er www.greteroede.no og fin infoside om det meste av kosthold og trim er www.iform.no

Det kan selfølgelig være stoffskiftet eller andre ting som er galt men da tar du bare en tur til legen å forlanger å ta blodprøver...om stoffskiftet pluss næringsverdier i blodet.

Takk for svar :)

Opplegget har fungert for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...