Gå til innhold

Hva feiler det størrelsene på klærne?

Gjest Bare_litt_for_mye_av_meg

Anbefalte innlegg

Gjest tribbia

En ting jeg glemte sist, som også plager meg litt: Kjøper jeg meg en "myk" overdel som strekker seg ut over puppene, og dermed ikke ødelegger knappene mine (det skjer ofte!), men da har jeg ikke stoff over magen mer. Hva med å lage litt lengre topper ihvertfall? Det er jo ikke helt størrelsen sin feil, men jeg er sikkert ikke den eneste her (som har bryster) som merker det.

Akkurat det der er merkelig!! Jeg leste nettopp at gjennomsnitts BH-størrelsen, faktisk er 80 D!

Og likevel er det kjempevanskelig å finne klær som passer over brystet, om man er særlig større enn en liten eller medium c.

Mange butikker selger ikke bh'er større enn C.

Vært borti mange knapper seg sprekker selv ja. Men det er jo verdt det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Men i disse Bik-bok butikkene og tilsvarende, så får jeg ikke på meg klæra i det hele tatt. I alle fall ikke bukser."

Bikbok har forskjeller på str de også.

En gang kjøpte jeg ei jakke der,og måtte opp i str L...

Nå sist kjøpte jeg et skjørt,og måtte ha str XXS.Og da er skjørtet "romslig"....

Og jeg er liten,160 og veier 47-49kg...

Jeg er høy.

Jeg tror noe av grunnen ligger der.

Høy og bred over baken og magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemegpåtur

Akkurat det der er merkelig!! Jeg leste nettopp at gjennomsnitts BH-størrelsen, faktisk er 80 D!

Og likevel er det kjempevanskelig å finne klær som passer over brystet, om man er særlig større enn en liten eller medium c.

80 D hørtes ekstremt stort ut? Men gjennomsnittskvinnen er jo også ganske mye "større" enn de man ser i media hele tiden så det er vel kanskje jeg som synes det høres rart ut fordi jeg aldri "ser" dem. Uansett frustrerende å ha 75B som ikke vil passe... og siste året (pga p-piller antar jeg, er snart 20 så de burde jo ikke plutselig vokse igjen nå uten annen grunn) har jeg fått en god C cup, og den vil ihvertfall ikke passe noe sted!

Er det rart det er sjeldent jeg handler klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.... D cup, var mye som gjenomsnitt. Leste nettopp en undersøkelse, der sto det at gjenomsnittet ikke var mer enn B cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tribbia

80 D hørtes ekstremt stort ut? Men gjennomsnittskvinnen er jo også ganske mye "større" enn de man ser i media hele tiden så det er vel kanskje jeg som synes det høres rart ut fordi jeg aldri "ser" dem. Uansett frustrerende å ha 75B som ikke vil passe... og siste året (pga p-piller antar jeg, er snart 20 så de burde jo ikke plutselig vokse igjen nå uten annen grunn) har jeg fått en god C cup, og den vil ihvertfall ikke passe noe sted!

Er det rart det er sjeldent jeg handler klær?

80 d er ikke ekstremt stort nei

jeg har mange venninner med langt større pupper enn 80 d. Bestevenninna mi har 90 E.

og også venninner med mindre.

så at 80 d er gjennomsnitts BH størrelsen kan kanskje stemme veldig bra det. :)

selv har jeg 80 d eller 75 E, og puppene mine er ingen giga jur akkurat. Men nok til at knapper ryker, streetch er en fin ting. Men jeg finner heldigvis generelt ganske mye klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tribbia

Jøss.... D cup, var mye som gjenomsnitt. Leste nettopp en undersøkelse, der sto det at gjenomsnittet ikke var mer enn B cup.

hallo, det fins folk som har H cup...

Så D er ikke så mye.

Selv om hennes & maurtiz tror det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/fritid/article546844.ece

er min kilde, vet ikke om alt stemmer men..men tanke på hvor mange overvektige mennesker det fins i verden høres B veldig lite ut som gjennomsnitt :)

Ja det strides om det meste her i verden, også vår gjens bh størrelse.

Her er det noen som påstår at det er C cup :)

http://www.karma-world.com/forum/index.php?topic=3928.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy.

Jeg tror noe av grunnen ligger der.

Høy og bred over baken og magen.

Buksene er alltid "en halv meter" for lange til meg...

Alltid noe! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tribbia

Ja det strides om det meste her i verden, også vår gjens bh størrelse.

Her er det noen som påstår at det er C cup :)

http://www.karma-world.com/forum/index.php?topic=3928.0

"

Kvinners bryster vokser under mentruasjon, ofte til det abnorme. Det er jo greit?"

spørs hvor de har kildene sine de som skriver det selv og ja... at brystene ofte vokser til det ABNORME under menstruasjonen er jo ikke helt sant da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Kvinners bryster vokser under mentruasjon, ofte til det abnorme. Det er jo greit?"

spørs hvor de har kildene sine de som skriver det selv og ja... at brystene ofte vokser til det ABNORME under menstruasjonen er jo ikke helt sant da:)

Nå tror jeg vel ikke at noen av de undersøkelsene er basert på vitenskapelige studier.

Og jeg er enig med deg, brystene vokser jo ikke til det abnorme under mensen.For meg spiller det ingen rolle hva gjens, bryst størrelse i verden er.

Poenget med å legge ut linken, var vel snarere å påpeke at slike påstander er lite pålitelige uansett.

Den ene undersøkelsen sier B, som jeg hadde hørt, du leste D, og så fant jeg en annen som påsto C.

*ler* Så kanskje vi kan finne noen som synes verden er så liten som A. Eller store som DD eller E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det omvendt. Jeg er ikke tynn, men normalvektig (kunne godt gått ned noen kilo uten å være for tynn) og med normal høyde. Jeg kan ofte ikke finne klær som er små nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg er jo mye mindre enn deg og tidligere kunne jeg bruke S, men nå må jeg ha M og innimellom L i overdeler! Så jeg lurer virkelig på hvilke voksne kvinner som bruker XS og S, men som jeg sa i et annet innlegg her - det er jo alltid XS og 34 som henger igjen på stativene så det er jo tydelig at det går minst av det.

''Jeg er jo mye mindre enn deg og tidligere kunne jeg bruke S, men nå må jeg ha M og innimellom L i overdeler!''

Jeg har helt motsatt erfaring. Før brukte jeg størrelse L i overdeler, mens jeg nå passer fint i M eller til og med S. På meg virker det som om flere butikker har gjort størrelsene større, for at folk fortsatt skal føle at de er slanke selv etter at de har gått opp noen kg. Dette gjelder de store kjedebutikkene. I mindre butikker må jeg fortsatt bruke L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tribbia

Nå tror jeg vel ikke at noen av de undersøkelsene er basert på vitenskapelige studier.

Og jeg er enig med deg, brystene vokser jo ikke til det abnorme under mensen.For meg spiller det ingen rolle hva gjens, bryst størrelse i verden er.

Poenget med å legge ut linken, var vel snarere å påpeke at slike påstander er lite pålitelige uansett.

Den ene undersøkelsen sier B, som jeg hadde hørt, du leste D, og så fant jeg en annen som påsto C.

*ler* Så kanskje vi kan finne noen som synes verden er så liten som A. Eller store som DD eller E.

ja det er sant

men det som gjør meg bittelitt troverdig ang at 80 D er den gjennomsnittlige bh størrelsen, er det at de har med 80 D og ikke bare D...

Fordi det er jo mange som har 75 A,75 B, 79 A, 75 C, 80 D, 80 C, 85 C, 85 D, 90 D, 95 D, 90 E, 100 C, 100 D osv

men en kan jo selvsagt ikke vite bare av noen linker på nett, det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...