Gjest GA Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Han har sikkert ikke glemt gamle "kunster" så han tørrtrener da kan jeg tenke meg! "ler" Fillekatte. Vi blir jo så bekymra, og ungene satt på badet i dag og grein og savnet katten sin. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 I Frankrike og på Island er det ikke så uvanlig, men i Norge er jeg sannelig ikke sikker. Ultra-butikkene sier jo de kan få tak i alt så man kunne kanskje prøve der? Det jeg lurer på er om man slakter et skadet dyr "hest" eller om man dretter opp hest for slakt! Hest er jo et arbeidsdyr! Bare undres! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 I Frankrike og på Island er det ikke så uvanlig, men i Norge er jeg sannelig ikke sikker. Ultra-butikkene sier jo de kan få tak i alt så man kunne kanskje prøve der? Ultra har. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Har katt, og nå er vi forferdelig bekymret for han har vært borte siden onsdag morgen. Helt ulikt ham. -og han er kastrert så han har ikke noe med å renne rundt heller. Huff, jeg kan virkelig tenke meg hvordan det er. Er han øremerket eller chippet da? Det er jo en ekstra "sikkerhet". 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Fillekatte. Vi blir jo så bekymra, og ungene satt på badet i dag og grein og savnet katten sin. Det er så trasig når kjæledyra forsvinner. Får håpe pusen kommer tilbake snart. Jeg opplevde en gang at katten min som jeg leita sånn etter satt inne hos en nabo nede i gata. Jeg så den i vinduskarmen under en av leiteturene mine. Jeg hyperventilerte nesten da jeg ringte på der. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Fillekatte. Vi blir jo så bekymra, og ungene satt på badet i dag og grein og savnet katten sin. Jeg har en hunnkatt! Og jeg har den oppfatning at de er mer "heimtro" Min lille "due" er ikke kastrert og har i løpet av 7 år satt til verden 27 kattunger! Dvs alltid vært gravid! Og hun er på tjukka igjen!!! "ler" men jeg må skåne henne og ta "lederne" etter at det siste kullet har kommet! Det rare er at disse 27 kattebarna er alle blitt langhårede! Gener spiller tydligvis en stor rolle! 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det er så trasig når kjæledyra forsvinner. Får håpe pusen kommer tilbake snart. Jeg opplevde en gang at katten min som jeg leita sånn etter satt inne hos en nabo nede i gata. Jeg så den i vinduskarmen under en av leiteturene mine. Jeg hyperventilerte nesten da jeg ringte på der. Det mest irriterende som finnes er at "andre" mater katten din og synes "synd" på den" Takk skarru ha tenker katten og blir der den får mat! Folk skulle hatt juling noen ganger!! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det mest irriterende som finnes er at "andre" mater katten din og synes "synd" på den" Takk skarru ha tenker katten og blir der den får mat! Folk skulle hatt juling noen ganger!! Katter er smarte, så de går jo tilbake til stedet de fikk mat. Det verste er når andre tar katten din inn til seg. 0 Siter
Gjest vity Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Lurer på hvor man faktisk kan få tak i hestebiff? Og om den kan smake som elgkjøtt som er himla godt! Kjøpt hestebiff på Ultra jeg, og det er den beste biffen jeg har smakt noen gang. Mmmmmmmmmmmmmm.... 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Hvordan er de "spanske" hundene da Angela? Hvordan sier man "sitt" og "gi labb" på spansk? Lyder den både spansk og norsk mon tro? Ja den lyder begge spraakene! Hvis jeg sier: " Skal vi ut" , Saa blir han hoppende glad, han gjenkjenner ordet "UT". Sier vi : "Nos vamos" paa spansk, saa skjoenner han at det ogsaa betyr "skal vi ut" :-) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det var noe katten dro inn for å mate familien! "barna har sikkert lyst å se vettu" "den er død da" Hehe:-) Bestmor hadde noen pipiper i matskapet en gang tror jeg. De kom visst inn gjennom en ventilasjon eller noe! 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Katter er smarte, så de går jo tilbake til stedet de fikk mat. Det verste er når andre tar katten din inn til seg. Ja helt enig! En nabo av meg sa: du må bedre vare på katten din! Den gjør fra seg i bedet mitt! Jag den da sa jeg! jeg har en utekatt og katter "gjør" fra seg ute" Det var visst mitt problem mente han! Han hadde slik deilig bark rundt plantene sine! Det ble til at han kjøpte "katt deg vekk" og ville at jeg skulle betale flaskene! "ler" 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ja helt enig! En nabo av meg sa: du må bedre vare på katten din! Den gjør fra seg i bedet mitt! Jag den da sa jeg! jeg har en utekatt og katter "gjør" fra seg ute" Det var visst mitt problem mente han! Han hadde slik deilig bark rundt plantene sine! Det ble til at han kjøpte "katt deg vekk" og ville at jeg skulle betale flaskene! "ler" Disse pokkers naboene ;-) Jeg hadde katter foer, som fikk kattunger... Jeg hev kattesanda i en soeppelsekk, knoet den, og hev den i restavfallet... Nabokjerringa var spesiell, saa hun brukte aa rote ned i soeppla (!!) for aa finne denne sekken, ringte kommune-mennene, klaget, og de kom paa doera mi! Det var nemlig ikke lov aa ha kattesand i soeppla!! Javel... Senere kom en av disse kommunefolkene igjen! Da var det klaging paa at de gjorde fra seg i bedene til naboene, og forlangte at jeg tok livet av dem alle 3. Javel... Det viste seg i ettertid at det var kun hun ene kjaerringa som hadde klaget, hun hadde et forhold til denne mannen... Jeg maatte avlive 2 av dem, han ene forsvant bare èn dag....:-( 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Disse pokkers naboene ;-) Jeg hadde katter foer, som fikk kattunger... Jeg hev kattesanda i en soeppelsekk, knoet den, og hev den i restavfallet... Nabokjerringa var spesiell, saa hun brukte aa rote ned i soeppla (!!) for aa finne denne sekken, ringte kommune-mennene, klaget, og de kom paa doera mi! Det var nemlig ikke lov aa ha kattesand i soeppla!! Javel... Senere kom en av disse kommunefolkene igjen! Da var det klaging paa at de gjorde fra seg i bedene til naboene, og forlangte at jeg tok livet av dem alle 3. Javel... Det viste seg i ettertid at det var kun hun ene kjaerringa som hadde klaget, hun hadde et forhold til denne mannen... Jeg maatte avlive 2 av dem, han ene forsvant bare èn dag....:-( Ikke lov å ha kattesand i søpla? Er det spesialavfall, liksom..? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ikke lov å ha kattesand i søpla? Er det spesialavfall, liksom..? Ja de sa saa! 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ikke lov å ha kattesand i søpla? Er det spesialavfall, liksom..? Det må da være helt feil. Kattesand kan kastes som restavfall det. Men det eg har hørt er viktig er å ikke kaste klumpesand sammen med vårorganisk avfall. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ja de sa saa! Høh. Da må renovasjonsselskapet hos dere hatt noen rare regler. Her sier de (heldigvis): ''Kattesand: Leveres som restavfall i vanlig, vrengt bærepose som legges i sort dunk. Det er ekstra viktig at kattesand er godt innpakket. Bruk helst dobbel pose. '' 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Høh. Da må renovasjonsselskapet hos dere hatt noen rare regler. Her sier de (heldigvis): ''Kattesand: Leveres som restavfall i vanlig, vrengt bærepose som legges i sort dunk. Det er ekstra viktig at kattesand er godt innpakket. Bruk helst dobbel pose. '' Vel, jeg tror den kjipe kommune- mannen var under den hersens nabokjaerringa, og maatte gjoere som _hun_ sa! Maa tilfoeye at jeg fulgte ikke hennes regler, saa jeg kasta kattesanda i soeppelsekk, ned i restavfallet likevel! Hun hadde jo en liten gneldre bikkje som hun tok opp skit for, og hev i restavfallet. Er det saa mye bedre? Hehe.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nei, vi har ikke kjæledyr. Jeg og gutten er allergisk mot hund og katt. Dessverre, dessverre. Jeg elsker katter, og mannen min og gutten elsker hunder.... 0 Siter
leda Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har to katter av rasen Britisk korthår. Det er skikkelige kosekatter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.