Gå til innhold

Trafikkskadd med kroniske smerter, angst og depresjon, sterk medisinering

Anbefalte innlegg

Gjest Bodil S

Hei! Tror egentlig min introduksjon skulle forklare min problemstilling godt. Kommer ikke videre, ser ingen måte å få hjelp på da jeg er så i mellom "barken og veden". Har mye smerter, utviklet gikt pga stort innhold av titan i ene beinet. Jeg har gått til psykiatiker, noe som ikke fungerte, han stirret mer på papirene sine enn på meg. Mvh. Bodil

Fortsetter under...

Jeg har selv fått god hjelp, både for smerter og psyken, av psykomotorisk fysioterapeut. Kanskje det hadde vært noe for deg også?

Takk for svar!

Det har faktisk også hjulpet meg, men hun gikk ut i permisjon, da var tilgangen borte, vet du om noen som praktiserer her i Oslo.

Takk for svar!

Det har faktisk også hjulpet meg, men hun gikk ut i permisjon, da var tilgangen borte, vet du om noen som praktiserer her i Oslo.

Jeg vet desverre ikke om noen som praktiserer i Oslo. Selv går jeg til behandling på Lillestrøm DPS.

Jeg vet desverre ikke om noen som praktiserer i Oslo. Selv går jeg til behandling på Lillestrøm DPS.

Er livredd for smerteklinikk, legen min sier at de vil utprøve medisiner, og at jeg i perioder kan få sterke merter.....

orker ikke tanken på det, dessuten får jeg beroligende, de kommer til å ta fra meg det i følge han...så det tør jeg ikke.

Annonse

hidi, the scorpion

Er livredd for smerteklinikk, legen min sier at de vil utprøve medisiner, og at jeg i perioder kan få sterke merter.....

orker ikke tanken på det, dessuten får jeg beroligende, de kommer til å ta fra meg det i følge han...så det tør jeg ikke.

Du vil ikke prøve å bli smertefri fordi du er redd for å miste de beroligende tablettene...? Høres ut som du er litt avhengig av de beroligende midlene du får.

Smerteklinikken har hjulpet mange til å klare en smertefull hverdag, så jeg ville absolutt prøvd om jeg var deg. Har man sterke, kroniske smerter så lar man da ingenting stå uprøvd...?

Skjønner ikke helt tankegangen din der, nei.

Gjest BipolarII...jeg visst

Hei! Har du fått en hodeskade etter trafikkulykken eller er skadene på andre deler av kroppen? Om det er nevrologiske skader finnes det et par psykiatere i Oslo som har dette som spesialområde. Ellers kan kanskje det være et alternativ å kontakte Sunnås Sykehus og forhøre seg? De har en egen avd. for trafikkskadde.

Hvor alvorlig var trafikkulykken? Er det slik at du ble utsatt for livsfare og har mareritt om natten og gjenopplever det som skjedde? I så fall kan det å gå i terapi være nyttig for å avhjelpe deg med dette..

Det er et medikament som heter Cymbalta som hjelper for nedstemthet, angst og smertetilstander. Kan dette være et alternativ for deg?

Ellers har også Funksjonshemmedes Landsforbund et glimrende kurs som heter Å leve et friskere liv. Det er mestringsfokusert, skjer i gruppe og det blir brukt kognitive teknikker. Tror et slikt kurs ville være et godt verktøy for deg i "kampen" videre mot smerter og din psyke.

Beste hilsen

Du vil ikke prøve å bli smertefri fordi du er redd for å miste de beroligende tablettene...? Høres ut som du er litt avhengig av de beroligende midlene du får.

Smerteklinikken har hjulpet mange til å klare en smertefull hverdag, så jeg ville absolutt prøvd om jeg var deg. Har man sterke, kroniske smerter så lar man da ingenting stå uprøvd...?

Skjønner ikke helt tankegangen din der, nei.

Det er ikke min tankegang, det er hva legen min sier....

hidi, the scorpion

Det er ikke min tankegang, det er hva legen min sier....

Det er jo din tankegang når du unngår smerteklinikken pga redsel for å miste beroligende tabletter....! Tenk om de kan hjelpe deg med å halvere smertene dine? Om du må kutte ut beroligende en stund, så kan du faktisk vinne mer enn du taper..;)

Og kan de ikke hjelpe deg, så får du jo fremdeles hjelp av legen din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...