Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Men ungjenter som tenker sånn kan da umulig ha spesielt høy intelligens? For det er jo ikke særlig smart tenkt å skulle "snylte" på staten og velferdsordninger resten av livet fremfor å ha en ærlig jobb og forsørge seg selv? Selvsagt tar man imot de støtteordninger man kan få, men bevisst å drite i skolen for å få barn så man kan få penger på det er jo noe helt annet! Er ikke det veldig FrP-tankegang å anta at alenemødre setter seg i den situasjonen for å flå staten? Jeg får meg ikke til å tro at det er særlig mange som tenker slik som her skisseres. Gjennom mine drøyt 40 år har jeg til gode å treffe noen som vurderer å bli mor på slikt grunnlag. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Er ikke det veldig FrP-tankegang å anta at alenemødre setter seg i den situasjonen for å flå staten? Jeg får meg ikke til å tro at det er særlig mange som tenker slik som her skisseres. Gjennom mine drøyt 40 år har jeg til gode å treffe noen som vurderer å bli mor på slikt grunnlag. Jeg har heller ikke truffet noen som tenker slik, men jeg leste at det finnes noen i Vennesla Og det smittet fra den ene til den andre, slik at kommunen fikk fler enslige, unge mødre enn nabokommuner. He, he, det er faktisk sant! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har heller ikke truffet noen som tenker slik, men jeg leste at det finnes noen i Vennesla Og det smittet fra den ene til den andre, slik at kommunen fikk fler enslige, unge mødre enn nabokommuner. He, he, det er faktisk sant! Ja, det er jo klart man påvirkes av miljøet rundt en og beslutningene venner tar. Tror likevel det er en myte at det er veldig utbredt med slike mødre, men de finnes sikkert, slik du sier. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det høres forferdelig trist ut, om dette er "vanlig". Eg vet det er vanlig at mange ikkje gidder å jobbe med skolearbeid, og prioriterer "tull & tøys" istedenfor, men at de velger "å leve av" å bli gravid er forhåpentligvis ikkje så veldig vanlig i 18 års alderen. Og eg vil anta at det ikkje bare er de mest umotiverte (til å forsørge seg sjøl) dette i hovedsak gjelder, det er også de minst resurssterke vil eg tro, så stakkars barn... Det å få barn burde ikkje medføre ei eneste krone fra Staten, det har eg ment i alle år, dette skulle vært ett ansvar som helt og holdent skulle vært foreldrene sitt! 0 Siter
laban Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har heller ikke truffet noen som tenker slik, men jeg leste at det finnes noen i Vennesla Og det smittet fra den ene til den andre, slik at kommunen fikk fler enslige, unge mødre enn nabokommuner. He, he, det er faktisk sant! Den artikkelen (Dagbladets lørdagsmagasin) tok for seg Vennesla fordi den kommunen har flest tenåringsmødre: http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001070092487&tag=EMNEORD&words=UNGDOM 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Den artikkelen (Dagbladets lørdagsmagasin) tok for seg Vennesla fordi den kommunen har flest tenåringsmødre: http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001070092487&tag=EMNEORD&words=UNGDOM Jeg sa vennesla først!!!! he, he 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes det er rart at dere som har blitt mødre i ung alder svartmaler det så voldsomt. Å få barn er en gave, og når man er ung har man overskudd til å ta seg av barnet. Saa jeg er ei gammel dame paa 26? For ikke aa snakke om alle eldgamle 30- aaringene der ute, som velger aa faa seg utdannelse, jobb, en fast partner, og kanskje et fast bosted, foer de setter barn til verden! Jaja...:-) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 En gave er de absolutt, så det er ikke barna som blir svartmalt her, som du referer til, men utgangspunktet for ungdommene som velger å få de... At de faktisk heller vil bli gravide enn å gå på skolen, å står de ikke til eksamen så får vi heller en baby så får vi iallefall penger lenge, problematikken... Nettopp! Men hva med alle fedrene, er de klar over "prosjektene" til jentene? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes det er feil å si at en 18-åring ikke er moden til å bli mor. Selv uten alt det materielle som settes høyere enn menneskeliv kan man få en lykkelig barndom og være en god mor. Og hvem har sagt at alle må gå på videregående når de er ung? Ikke alle er skolelys. Hvordan skal vi få noen til å vaske gulv og sitte i kassa på Rimi hvis alle skal utdanne seg? Nei, jeg er for mangfold og å stole på egne valg. Et barn angrer man aldri på. Mange velger å ta abort fordi de ikke har fast jobb og egen bolig og alt dilldall. Hva slags menneskesyn er det å kverke sin egen unge fordi man ikke har penger i banken?? Jeg er i mot abort, og synes det er beundringsverdig at unge moedre velger aa ta ansvar, om et uhell skulle skje. Men her er det snakk om aa faa barn fordi de gidder ikke jobbe! Jeg lurer paa hva fedrene har aa si om denne "trenden"? Synes de ogsaa det er greit aa bli pappa mens de ennaa er under utdanning? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Nettopp! Men hva med alle fedrene, er de klar over "prosjektene" til jentene? Ikkje om vi skal tro 17 åringen fra Vennesla. ''Men hvorfor er det så mange jenter som får barn i så tidlig alder i denne kommunen?'' ''- Fordi noen jenter vil beholde kjæresten sin, og slutter på p-piller uten at han vet det, sier ei 17 år gammel skolejente.'' 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ikkje om vi skal tro 17 åringen fra Vennesla. ''Men hvorfor er det så mange jenter som får barn i så tidlig alder i denne kommunen?'' ''- Fordi noen jenter vil beholde kjæresten sin, og slutter på p-piller uten at han vet det, sier ei 17 år gammel skolejente.'' Veldig, veldig glad jeg (og min tenåringssønn) ikke bor i Vennesla ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg er i mot abort, og synes det er beundringsverdig at unge moedre velger aa ta ansvar, om et uhell skulle skje. Men her er det snakk om aa faa barn fordi de gidder ikke jobbe! Jeg lurer paa hva fedrene har aa si om denne "trenden"? Synes de ogsaa det er greit aa bli pappa mens de ennaa er under utdanning? ''''Jeg lurer paa hva fedrene har aa si om denne "trenden"? Synes de ogsaa det er greit aa bli pappa mens de ennaa er under utdanning?'''' Nei, det tviler eg sterkt på, men det tror eg _disse_ jentene driter langt i. Det blir tøft for en gutt på 16-18 år å samtidig som vedkommende opparbeider seg studiegjeld, også opparbeider seg bidragsgjeld på toppen. En dårlig start på voksenlivet. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ikkje om vi skal tro 17 åringen fra Vennesla. ''Men hvorfor er det så mange jenter som får barn i så tidlig alder i denne kommunen?'' ''- Fordi noen jenter vil beholde kjæresten sin, og slutter på p-piller uten at han vet det, sier ei 17 år gammel skolejente.'' Akkurat ja...Holde paa kjaeresten sin ved aa foede et barn til verden! Noe saa raattent gjort! Men det er jo trist for jenta sin del ogsaa, som tenker slikt! Hun kan umulig ha det noe saerlig godt... 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 ''''Jeg lurer paa hva fedrene har aa si om denne "trenden"? Synes de ogsaa det er greit aa bli pappa mens de ennaa er under utdanning?'''' Nei, det tviler eg sterkt på, men det tror eg _disse_ jentene driter langt i. Det blir tøft for en gutt på 16-18 år å samtidig som vedkommende opparbeider seg studiegjeld, også opparbeider seg bidragsgjeld på toppen. En dårlig start på voksenlivet. Ikke sant! For hva er oddsene i dag for at et forelsket par i 16-18 aars alderen henger sammen for resten av livet? Klart det skjer, men naar de er saa unge, og i tillegg setter barn til verden..Ja de aner ikke hva de utsetter forholdet for, for det er vel en kjent sak at mange forhold faar ryken om de blir gravide i ung alder, tidlig i forholdet... Jeg tipper neppe at gutter i den alderen tenker paa papparollen som noe foersteprioritet, selv om de nok ville tatt ansvar om uhellet er ute! *Lurer paa hvor mange besteforeldre som plutselig faar ansvar som en forelder....* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Veldig, veldig glad jeg (og min tenåringssønn) ikke bor i Vennesla ;-) Ja, for det var det eg tenkte på, det er jo deres/våres sønner dette går utover! Det skulle vært straffbart etter Norsk lov, å lure folk på den måten. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Akkurat ja...Holde paa kjaeresten sin ved aa foede et barn til verden! Noe saa raattent gjort! Men det er jo trist for jenta sin del ogsaa, som tenker slikt! Hun kan umulig ha det noe saerlig godt... Enten er jentene det her er snakk om stokk dumme, eller så er de tvers gjennom kyniske og utspekulerte, ingen av delene er noe spesielt godt utgangspunkt for å mestre foreldrerollen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Saa jeg er ei gammel dame paa 26? For ikke aa snakke om alle eldgamle 30- aaringene der ute, som velger aa faa seg utdannelse, jobb, en fast partner, og kanskje et fast bosted, foer de setter barn til verden! Jaja...:-) Hvor skrev jeg at du er gammel? Men du er jo eldre enn en 18-åring, det skjønner du vel? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Enten er jentene det her er snakk om stokk dumme, eller så er de tvers gjennom kyniske og utspekulerte, ingen av delene er noe spesielt godt utgangspunkt for å mestre foreldrerollen. Jeg tror du maa ta deg en, eller flere, grundige samtaler med soennen din om dette problemet, hvis ikke blir vi aa se deg som "Bestefar-Geir" her om noen faa aar, kanskje?! 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes det er rart at dere som har blitt mødre i ung alder svartmaler det så voldsomt. Å få barn er en gave, og når man er ung har man overskudd til å ta seg av barnet. ''og når man er ung har man overskudd til å ta seg av barnet.'' Skrev du... Vil det si at ei paa 30 har mindre overskudd enn ei paa 18? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.