Gå til innhold

Gjelder kjøpsloven i hos frisøren?

Anbefalte innlegg

Gjest kjøpsloven
Skrevet

Hvis jeg angrer på frisyren etter at jeg har kommet hjem fra frisøren, har jeg da noen rettigheter?

Kan jeg komme tilbake og få en ny frisyre gratis? Eller pengene tilbake?

Skrevet

Tvilsomt...

Men vi får gratis fiks om permanenten ikke virker, eller håret blir grønt når det skulle bli brunt!

Gjest Elextra
Skrevet

Kjøpsloven gjelder bare for varer, ikke for tjenester.

For tjenester er det så vidt jeg vet vanlige kontraktsregler som gjelder, men tror du får lignende rettigheter som etter kjøpsloven.

Er usikker, men vil ikke tro det er nok at du er generelt misfornøyd for at du skal slippe å betale/få ny klipp, jeg vil tro frisøren må ha gjort noe feil. Men dette vet jeg altså ikke.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjøpsloven gjelder bare for varer, ikke for tjenester.

For tjenester er det så vidt jeg vet vanlige kontraktsregler som gjelder, men tror du får lignende rettigheter som etter kjøpsloven.

Er usikker, men vil ikke tro det er nok at du er generelt misfornøyd for at du skal slippe å betale/få ny klipp, jeg vil tro frisøren må ha gjort noe feil. Men dette vet jeg altså ikke.

Ble usikker på om det jeg sier vedr. kjøpsloven er rett - kanskje andre vet.

Skrevet

Datteren i huset klippet seg i går og da fikk vi beskjed om at vi kan komme tilbake innen 14 dager hvis hun ikke var fornøyd. Det går jo ann å spørre :-)

Skrevet

jeg har vært missfornøyd 2 ganger etter frisørbesøk,siste gangen var jeg missfornøyd med stripene mine.ringte å sa fra,og fikk komme dagen etter for å gjøre det bra. klart du kan angre og be om omklipp,men om du har krav på pengene tilbake,er jeg usikker på.

frisøren vil nok gjøre sitt beste i å få deg fornøyd,noen hun/han sikkert klarer. :-)

Skrevet

Hvis du angrer på frisyren du har valgt, så har du ingen rettigheter nei. Hvis frisøren har gjort noe feil eller galt, skal hun/han rette det opp.

Angrerett gjelder ikke på vanlig kjøp i butikk eller hos frisør.

Skrevet

I såfall har Eli Hagen mye penger tilgode.

*Humrer* Da må hun i tilfelle klage til seg selv, hun ordner nemlig håret sitt selv, hver eneste dag. :o)

Skrevet

*Humrer* Da må hun i tilfelle klage til seg selv, hun ordner nemlig håret sitt selv, hver eneste dag. :o)

Ho har ikkje akkurat variert frisyren så mye de siste 30 åra. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...