Gå til innhold

Dårligere syn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par mnd siden fikk jeg noe i øyet, og hadde skrapt vekk en del av hornhinnen (ja, det var like ekkelt som det høres ut som). Var på legevakten og fikk Kloramfenikol-salve som hun la på under nedre øyelokk, og jeg skulle påføre det selv i noen dager, frem til jeg følte meg bedre. Men den skulle ikke brukes under amming, så jeg sjekket det opp med fastlegen og han sa at det var bare for å forhindre betennelse, så hvis jeg fikk tegn på betennelse skulle jeg si fra og få noe annet, så jeg skulle kutte ut salven.

Nå føler jeg at jeg ser dårligere.

Så... Tror dere at det går an å se dårligere pga skade på hornhinnen?

Eller tror dere det går an å innbille seg at en ser dårligere, pga hypokonderi, rett og slett?

Eller går det an å være så trøtt konstant at en føler en ser dårligere?

Jeg er bare 26 år så jeg har ikke så lyst til å spørre om det er alderen, men det er kanskje det?

Hvor mye koster det for sjekk hos optiker, tro? Eller må man til øyelege?

Eller er det sånn at graviditet og amming kan forstyrre synet? Har hørt man kan se dårligere/annerledes under svangerskapet, men det er et halvt år siden jeg fødte nå.

Jaja. Ikke verre enn at jeg tar turen til en optiker altså, men det er fredag kveld og klokken er snart elleve, så det er ikke akkurat noe jeg får gjort med det første, så da er det gøy med litt synsinger da. ;)

Skrevet

Litt syn(sing) skal bli ja, kanskje du er synsk?

Hos min optiker tar de 490.- for synstest.

Klart du kan tro du ser dårligere, pga. skrapingen, eller du har rett og slett fått skrapesyken som vi kaller det her på bygda.

Om du er trøtt siden det er fredagskveld (med noe i glasset?) så kan du være ekstra trøtt (det er eg), men da hjelper det å sove.

Good luck! :-)

Skrevet

Det er nok alderen:-)

Jeg har gjort det samme for mange år siden, men jeg var ikke plaget med noe sånt som du sier.

Spør legen om dette kan skadet synet, noe jeg tror er tvilsomt.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Litt syn(sing) skal bli ja, kanskje du er synsk?

Hos min optiker tar de 490.- for synstest.

Klart du kan tro du ser dårligere, pga. skrapingen, eller du har rett og slett fått skrapesyken som vi kaller det her på bygda.

Om du er trøtt siden det er fredagskveld (med noe i glasset?) så kan du være ekstra trøtt (det er eg), men da hjelper det å sove.

Good luck! :-)

490,- ?!?!

Her koster det 320,-

Skrevet

Jeg gikk raskt fra bra syn til -1 mens jeg var gravid og ammet. Om det hørte sammen tviler vel egnetlig optikeren på, men heller at det var tiden for det.

Verden ble iallefall mye bedre med kontaktlinser!

Skrevet

Optikeren vil se om det er noe galt og sende deg videre til øyelege om det er nødvendig. Mange optikere er på jobb på lørdag!

Akkurat som tiliti fikk jeg drastisk dårligere syn etter graviditet/amming - det kunne selvsagt være en tilfeldighet, men før det hadde synet mitt vært stabilt i seks-sju år. Det er jo store hormonpåvirkninger i kroppen, så det er vel ikke helt usannsynlig.

Skrevet

Optikeren vil se om det er noe galt og sende deg videre til øyelege om det er nødvendig. Mange optikere er på jobb på lørdag!

Akkurat som tiliti fikk jeg drastisk dårligere syn etter graviditet/amming - det kunne selvsagt være en tilfeldighet, men før det hadde synet mitt vært stabilt i seks-sju år. Det er jo store hormonpåvirkninger i kroppen, så det er vel ikke helt usannsynlig.

Jeg får ta meg en tur til optikeren til uka. Er hjemme alene med 2 barn i dag, så det frister ikke akkurat å ta de med til et sted med mange briller, hehe... ;)

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

490,- ?!?!

Her koster det 320,-

Yepp.

Betalte 400.- for synsprøve til meg.

Betalte 490.- for sønnen (betennelse under øyelokka), deretter 50.- pr. etterkontroll (4 stk) angående betennelsen, totalt kr. 690.-

Skrevet

Specsavers tar 380,- for en synstest.

Men du bør ringe en øyelege. Vil tro at det er best å få sjekket dette av en spesialist.

Skrevet

Jeg ville definitivt be om henvisning til en øyespesialist (lege). En optiker kan ikke nok om dette. Du taper ingen ting på å sjekkes ordentlig av en lege som kan dette.

Har aldri hørt at en så ung alder som du skulle føre til synsendringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...