Gjest Nina er jeg som vil ha info Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei:) jeg er en jente på 15 år. veier ca 56 og er en 170 høy. jeg syntes selv jeg er litt stor, men folk sier at jeg bare er dum siden jeg syntes. jeg sier aldri til folk at jeger sstor, men de sier bare at jeg slanker meg. egentlig gjør jeg ikke det, men jeg har det i bakhodet. kasnkje jeg har prøvd litt. i alle fall så har jeg gått ned fra 63 til 56 siden oktobeker 07 til nå, januar 08. dette er egentlig ikke alt. jeg trodde jeg hadde vært flink å gått bned litt, men så skulle jeg ta en blodprøve. demme blodprøven viste at jeg hadde alt for høyt stoffskifte. T4 - 51 og T3- 37. immunforsvaret mitt som skal pligge på 35 liggger på 1000 (tusen) kan jeg værsåsnill, å få litt info?? takk:D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tubbel Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 sorry, men det blir bare for dumt med folk som veier noen og 50 kg som spørr om de er overvektige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du stor??? Det bekymrer meg når jenter på din alder, med din høyde og vekt, mener de er for store. Jeg har omtrent samme høyde som deg og veier noen kilo mer enn deg og jeg er absolutt ikke overvektig!! For noen år siden veide jeg det samme som deg og jeg følte meg rett og slett ikke bra... Ble fort slapp og dårlig. Noen kilo mer på kroppen gjorde underverker og jeg føler meg nå mye bedre:) Det andre du spør om, kan jeg ingenting om, men du må iallefall slutte å innbille deg at du veier for mye!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 sorry, men det blir bare for dumt med folk som veier noen og 50 kg som spørr om de er overvektige. Les innlegget hennes ordentlig før du svarer en 15 åring på den måten :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg vet ikke om du har betalt for å få svar fra legen, men i tilfelle du ikke har gjort det, så kan jeg si litt selv om det er begrenset hva jeg kan om for høyt stoffskifte. Du er ikke overvektig. Det er det høye stoffskiftet som sannsynligvis gjør at du går ned i vekt. Høyt stoffskifte må behandles, da det er en stor belastning for kroppen på sikt. Regner med at du periodevis ikke føler deg bra heller når stoffskiftet er så høyt. Synes du skal snakke med legen og familien din for å finne mer ut av hva sykdommen innebærer. Det finnes mye informasjon på nettet, men den kan være vanskelig å forstå, og det er fort gjort å misforstå mye av det man leser. Derfor synes jeg du skal finne ut av dette sammen med noen andre og ikke alene. God bedring :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du er absolutt ikke overvektig! Vekta du hadde før du raste ned i vekt virker normal synes jeg! Jeg har selv hatt høyt stoffskifte. Vekta raste ned selv om jeg spiste alt jeg kom over. Jeg er 167 høy og veide omtrent det samme som deg da jeg var på det sykeste - folk syntes jeg var for tynn og at jeg så syk ut. Kroppen gikk fort tom og jeg ble skjelven. Jeg hadde høy puls og var varm og fikk etterhvert litt utstående øyne. En kan også bli hoven rundt strumakjertelen på halsen (dette er litt avhengig av hvorfor stoffskiftet er høyt). Kroppen går på høygir og det er vanskelig å slappe av. En venn av familien som er lege traff meg i et selskap og forsto at jeg var syk. Jeg fikk pulsdempende tabletter + tabletter mot høyt stoffskifte som jeg gikk på et års tid. Jeg har fått igjen sykdommen begge gangene jeg har fått barn. Heldigvis finnes det tabletter som kan brukes når man ammer. Nå har jeg vært frisk i 4 år. Det er alltid fare for tilbakefall så jeg tar blodprøver et par ganger i året. Regner med at du har fått medisiner siden det er tatt blodprøver av deg. Jeg raste OPP i vekt da jeg begynte med tabletter fordi jeg var vant til å kunne spise så mye. Pass på å spise sundt! Lykke til! Send meg gjerne flere spørsmål om du lurer på noe!(Ps det finnes en egen forening for stoffskiftesykdommer - kanskje de har lokallag der du bor?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiiinaS Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du er absolutt ikke overvektig! Vekta du hadde før du raste ned i vekt virker normal synes jeg! Jeg har selv hatt høyt stoffskifte. Vekta raste ned selv om jeg spiste alt jeg kom over. Jeg er 167 høy og veide omtrent det samme som deg da jeg var på det sykeste - folk syntes jeg var for tynn og at jeg så syk ut. Kroppen gikk fort tom og jeg ble skjelven. Jeg hadde høy puls og var varm og fikk etterhvert litt utstående øyne. En kan også bli hoven rundt strumakjertelen på halsen (dette er litt avhengig av hvorfor stoffskiftet er høyt). Kroppen går på høygir og det er vanskelig å slappe av. En venn av familien som er lege traff meg i et selskap og forsto at jeg var syk. Jeg fikk pulsdempende tabletter + tabletter mot høyt stoffskifte som jeg gikk på et års tid. Jeg har fått igjen sykdommen begge gangene jeg har fått barn. Heldigvis finnes det tabletter som kan brukes når man ammer. Nå har jeg vært frisk i 4 år. Det er alltid fare for tilbakefall så jeg tar blodprøver et par ganger i året. Regner med at du har fått medisiner siden det er tatt blodprøver av deg. Jeg raste OPP i vekt da jeg begynte med tabletter fordi jeg var vant til å kunne spise så mye. Pass på å spise sundt! Lykke til! Send meg gjerne flere spørsmål om du lurer på noe!(Ps det finnes en egen forening for stoffskiftesykdommer - kanskje de har lokallag der du bor?) Tusen takk for svar:D jeg skal til legen på tirsdag for ta flere tester og kanksje røntgn. da får jeg sikkert medisiner å Takk:D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kansha Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 sorry, men det blir bare for dumt med folk som veier noen og 50 kg som spørr om de er overvektige. Det er forskjell på en 15 åring som spør og en som er skikkelig voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ?+? Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Huffda Hvordan føler du deg om dagen da? Du har jo et relativt høyt stoffskifte for øyeblikket - så vektnedgangen er jo en direkte følge av det. Så prøv og ikke tenke vektnedgang nå - for du kommer sikkert til og gå ytterligere ned før du blir stabilisert. Jeg har selv hatt høyt stoffskifte og er behandlet og har nå lavt. Jeg gikk ned 10 kilo på 2 måneder og var fullstendig utmattet når de oppdaget sykdommen Jeg skal ikke bry deg med min sykdomshistorie, for jeg er sikker på at legen din tar tak i dette relativt raskt og setter i gang medisinering for og forsøke og få deg stabil. Lykke til og god bedring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Du er 6 cm høyere enn meg, og veier bittelitt mindre. Og jeg er IKKE overvektig. Du er nok heller tynn enn overvektig. Men det høres ikke ut som du er syklig tynn:-) Resten av dine problem er nok noe legen må svare på. Det er viktig å få balanse i slike ting, og legen vil helt sikkert ta deg alvorlig. Husk å fortelle om plagene i tillegg til at han ser prøveresultatene. Lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.