Gå til innhold

Magesmerter etter visse måltid

Babs85

Anbefalte innlegg

Hei!

Det siste året (eller kanskje lengre) har jeg hatt mageproblemer etter visse måltid. Tidligere hadde jeg vondt oftere, men etter at jeg skiftet p-piller så føler jeg det ikke så ofte lengre. Er selvagt ikke sikkert at det har noe med saken å gjøre. Uansett, når jeg spiser ting som tacos, wraps eller hjemmelaget pizza (veldig skjeldent med kjøpepizza) så blir jeg dårlig i magen og jeg kan ikke planlegge å dra noe sted de neste 4-5 timene. Jeg skjønner at disse produktene har høyt fettinnhold men jeg hadde ikke disse problemene før. En ting er å ete for mye, en annen ting er å planlegge at jeg ikke må ete tacos hos en venn med mindre jeg vil tilbringe resten av kvelden på toalettet hennes/hans.

Jeg tenkte på en slags mel allergi, men det er jo lite mel i tacos og jeg spiser jo brød uten problemer.

Det er andre matprodukter jeg er redd for å spise, men har ikke bedre eksempel en dette akkurat nå.

Hva vet jeg? Kanskje dette er helt normalt, men har tenkt litt over dette og kunne tenkt meg et defenitivt svar. Håper jeg ikke er for vag i forklaringen.

MVH Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillemegpåtur

Mage får mageproblemer og smerter av å ete for mye MSG, eller natriumglutamat som det heter på norsk. Les gjerne her http://frittfram.netfreehost.com/viewtopic.php?t=62&mforum=frittfram

Selv må jeg bare unngå marinert kylling blant annet pga jeg blir så dårlig.. Når det gjelder taco så er det ofte MSG i krydderposen, men jeg reagerer ikke selv på så lite. Men det er jo de som gjør det. I skjellene eller tortillaene har jeg aldri sett at det er det. Hjemmelaget pizza, hva har du på av krydder der? Mulig sånn pose med saus du kan lage selv inneholder nok MSG til at du reagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...