Gjest Nok er nok nå Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 For å gjøre en lang historie kort så har jeg hjulpet denne personen utrolig mye med relativt store "ting" som flytting et utall ganger, oppussing, barnepass og masse masse mer i mange år og en sjelden gang når jeg trenger hjelp til noe hører jeg med en gang at alt er så VANSKELIG, det passer aldri, personen "føler seg ikke bra..." og hele sulamitten. Denne gangen var det i ferd med å koke over, personen har en stor bil og jeg var så dum å spurte om personen kunne frakte et kjøleskap for meg (jeg skulle hjelpe til såklart), dette er en timinutters kjøretur og skulle prøve å få presset det inn i sin "hysterisk travle hverdag" noe jeg veit er bare bullshit. Venta hele uka på dette og fikk en telefon på¨Fredag om at det ikke gikk, fikk ta det i helga, fikk telefon nå om at personen "ikke følte seg helt bra..." hører jo det er bare jug!! Fytti grisen altså som jeg angrer på jeg har stilt opp, blir utnyttet på det groveste, sånn føles det nå. Nå er jeg sint og i morgen skal jeg leie meg en tilhenger å få hjelp ev en venninne til å bære det hersens kjøleskapet selv, og ikke prøv å ringe meg om hjelp NOENGANG IGJEN, da skal jeg være så vrang og vanskelig og gretten som X alltid er!!! 0 Siter
Gjest Nok er nok nå Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Måtte bare ha et sted å blåse ut 0 Siter
tonie Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Yes, sånn skal det låte! Nå må du bare ikke glemme det bort i farta neste gang han ber om hjelp til noe;) 0 Siter
lillemegpåtur Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Helt enig. Jeg har selv filosofien: Folk får behandle hverandre ordentlig uansett hvor mye eller lite de er i slekt. Argumentet "jamen h*n er jo slektning av deg" biter ikke på meg mer. Har opplevd ikke akkurat slik du beskriver, men lignende. Og jeg gidder ikke å bruke energi på folk som ikke gir noe igjen, uansett hvor nære vi er i slekt. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ikke la deg utnytte!! Si klart ifra neste gang,det har du all rett til å gjøre. :0) 0 Siter
org Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Måtte bare ha et sted å blåse ut Dol er et flott sted for utblåsninger! 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg forstår deg godt, og spesielt dersom denne personen er frisk og rask. Tenker litt på at du har hjulpet denne personen endel og da bør det jo gå an å hjelpe tilbake en sjelden gang. Det er fint å kunne hjelpe folk, fint gjort av deg. Hva med å spørre om å låne bilen da? Merkelig person dersom det går på viljen dette... 0 Siter
Mistera Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Har ei sånn ei i familien jeg og... hun bruker å låne bilen min for å hente dattera som bor hos faren og vi snakker her ikke om en times kjøring men faktisk hele 60 mil. det er en selvfølge at hun får låne den (tror hun ) jeg selv må ta bussen på jobben den dagen og busstidene er ukurrante. Selv om bilen harfull tank når jeg låner den bort, er den skrapa når jeg får den igjen så sånn sett betaler jeg også for turen. ikke fyller hun noe olje, spylervesker osv når hun har lånt den. Det som irriterer meg mest er at hun bare kan ringe meg dagen før og forvente at hun skal få låne den uten tanke for at jeg kansje skal ha bilen selv " jeg må ha bilen imorra" sier hun bare. her for litt siden spurte jeg henner om hun vær så snill kunne kjøre og hente meg hos tannlegen da jeg må ha premedisinering når jeg skal dit og ikke kan kjøre bil. da var hun dårlig og kunne ikke gå ut, senere den kvelden var hun ute på byen. Spør du henne om en aldri så liten tjeneste så kan hun aldri, og gudene må vite hvor ofte jeg har sittet barnevakt til hennes barn oppgjennom tidene, kjørt på henne hit og dit da hun aldri har hatt bil selv, hjulpet henne å flytte osv, uten å få noe bensinpenger eller noen ting... Idag, tørr hun ikke spørre meg så mye mer, da jeg foreslo at hun måtte være med å betale forsikring på bilen side jeg måtte sette opp kilometerstanden fordi bilen så alt for ofte kjører de 60 milene fram og tilbake + slitasje på bilen osv... forslo at denne gangen var det hennes tur til å kjøpe 4 nye dekk;) 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Har ei sånn ei i familien jeg og... hun bruker å låne bilen min for å hente dattera som bor hos faren og vi snakker her ikke om en times kjøring men faktisk hele 60 mil. det er en selvfølge at hun får låne den (tror hun ) jeg selv må ta bussen på jobben den dagen og busstidene er ukurrante. Selv om bilen harfull tank når jeg låner den bort, er den skrapa når jeg får den igjen så sånn sett betaler jeg også for turen. ikke fyller hun noe olje, spylervesker osv når hun har lånt den. Det som irriterer meg mest er at hun bare kan ringe meg dagen før og forvente at hun skal få låne den uten tanke for at jeg kansje skal ha bilen selv " jeg må ha bilen imorra" sier hun bare. her for litt siden spurte jeg henner om hun vær så snill kunne kjøre og hente meg hos tannlegen da jeg må ha premedisinering når jeg skal dit og ikke kan kjøre bil. da var hun dårlig og kunne ikke gå ut, senere den kvelden var hun ute på byen. Spør du henne om en aldri så liten tjeneste så kan hun aldri, og gudene må vite hvor ofte jeg har sittet barnevakt til hennes barn oppgjennom tidene, kjørt på henne hit og dit da hun aldri har hatt bil selv, hjulpet henne å flytte osv, uten å få noe bensinpenger eller noen ting... Idag, tørr hun ikke spørre meg så mye mer, da jeg foreslo at hun måtte være med å betale forsikring på bilen side jeg måtte sette opp kilometerstanden fordi bilen så alt for ofte kjører de 60 milene fram og tilbake + slitasje på bilen osv... forslo at denne gangen var det hennes tur til å kjøpe 4 nye dekk;) Sånt skal du la andre få gjøre en gang og aldri mer, hvis de ikke stiller opp og betaler det,det koster. Si klart i fra med en gang eller neste gang de spør. Jeg må si du er tålmodig og snill. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Helt utrolig, noen er og blir idioter, men da skal du behandle dem som idioter også. Gi igjen med samme mynt, det er en grei leveregel. 0 Siter
frk.s Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Har ei sånn ei i familien jeg og... hun bruker å låne bilen min for å hente dattera som bor hos faren og vi snakker her ikke om en times kjøring men faktisk hele 60 mil. det er en selvfølge at hun får låne den (tror hun ) jeg selv må ta bussen på jobben den dagen og busstidene er ukurrante. Selv om bilen harfull tank når jeg låner den bort, er den skrapa når jeg får den igjen så sånn sett betaler jeg også for turen. ikke fyller hun noe olje, spylervesker osv når hun har lånt den. Det som irriterer meg mest er at hun bare kan ringe meg dagen før og forvente at hun skal få låne den uten tanke for at jeg kansje skal ha bilen selv " jeg må ha bilen imorra" sier hun bare. her for litt siden spurte jeg henner om hun vær så snill kunne kjøre og hente meg hos tannlegen da jeg må ha premedisinering når jeg skal dit og ikke kan kjøre bil. da var hun dårlig og kunne ikke gå ut, senere den kvelden var hun ute på byen. Spør du henne om en aldri så liten tjeneste så kan hun aldri, og gudene må vite hvor ofte jeg har sittet barnevakt til hennes barn oppgjennom tidene, kjørt på henne hit og dit da hun aldri har hatt bil selv, hjulpet henne å flytte osv, uten å få noe bensinpenger eller noen ting... Idag, tørr hun ikke spørre meg så mye mer, da jeg foreslo at hun måtte være med å betale forsikring på bilen side jeg måtte sette opp kilometerstanden fordi bilen så alt for ofte kjører de 60 milene fram og tilbake + slitasje på bilen osv... forslo at denne gangen var det hennes tur til å kjøpe 4 nye dekk;) Tøft at du tør be henne kjøpe dekk, men full støtte herfra... Drøye damer altså! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.