Gjest Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 det er en lege som skrev en lege som i 2003 skrev at eg hadde slått mine barn, dette kom fra nesten to år etter i 2005, da jeg og hun som jeg har barn med hadde rettsak når det gjald hvor ungene skulle bo, jeg vant men jeg liker ikke å ha det hengene over meg det som legen skrev. er det noe eg kan gjøre for å få han til å slette det? for han har jo krenget mitt liv kraftig, trodde en lege måtte undersøke før han skrev noe slik, for det er jo alvorlige påstander han kommer med. håper noen har gode råd på hva eg kan gjøre. 0 Siter
Speak Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hva med å kontakte legen og forhøre deg hvordan du skal gå fram? 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Tror du bare må kontakte legen din, som Speak sier, og forhøre deg om hvordan du skal legge frem dette, og til hvem. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hva med å kontakte legen og forhøre deg hvordan du skal gå fram? Han kan jo ikkje spørre legen om det, det er jo legen som har skrevet at han har slått barna sine! Men det der ville eg ha ordna opp i eg og, om eg så skulle ha snudd hele jordkloden på hodet! 0 Siter
Mistera Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 har selv vært ute for overtramp fra legene, med tanke på hva de kan skrive i journalen din, iallfall av personlige meniner so legen innehar om pasienten sin... Dette fikk jeg vite sammen med alle andre ( Sosionom, rep. fra trygdekontoret, barnelegen min, og en eller annen rep fra kommunen) plutselig satt han der og la ut om meg, og hva som feilet meg uten at jeg hadde fått visst noe på fårhånd. Prøver hadde han tatt, prøver som man egentlig skal samtykke ( Skrive under på ) å ta... Desse tok han uten å spørre, og la dette altså frem forran endel mennesker! Brudd på taushetsplikten helt klart, men i og for seg et vanlig overtramp som skjer daglig sa fylkeslegen. 5 år av livet mitt kostet det møtet! Så det du bør gjøre er jo å ta kontakt med fylkeslegen fort, og legge inn en klage på vedkommende lege som har skrevet dette om deg. Så forteller han deg hvilken vei du må gå videre, også advokater kan være til god hjelp i og med at det ikke stemmer at du slår barna dine... Sånt skal man ikke ha på seg om det ikke er virkelighet! 0 Siter
Speak Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Han kan jo ikkje spørre legen om det, det er jo legen som har skrevet at han har slått barna sine! Men det der ville eg ha ordna opp i eg og, om eg så skulle ha snudd hele jordkloden på hodet! Selvsagt kan han kontakte legen om det. Legg fram problemet og spør hva som skal til for at noe slikt skal bli slettet. Dersom han er heldig sier legen at han kan slette dette umiddelbart. Ellers må han jo kunne fortelle hvilken framgangsmåten han må bruke for å få slettet noe slikt. Mange slike ting kan løse seg veldig enkelt dersom man går rett på sak. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Selvsagt kan han kontakte legen om det. Legg fram problemet og spør hva som skal til for at noe slikt skal bli slettet. Dersom han er heldig sier legen at han kan slette dette umiddelbart. Ellers må han jo kunne fortelle hvilken framgangsmåten han må bruke for å få slettet noe slikt. Mange slike ting kan løse seg veldig enkelt dersom man går rett på sak. ''''Mange slike ting kan løse seg veldig enkelt dersom man går rett på sak.'''' Det har du selvfølgelig helt rett i, men det er sjelden en hører om leger som innrømmer å ha gjort en feil... Men det er verdt ett forsøk selvfølgelig, eller så må han vel klage inn saken for fylkeslegen i det fylket legen opererer i. 0 Siter
Speak Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 ''''Mange slike ting kan løse seg veldig enkelt dersom man går rett på sak.'''' Det har du selvfølgelig helt rett i, men det er sjelden en hører om leger som innrømmer å ha gjort en feil... Men det er verdt ett forsøk selvfølgelig, eller så må han vel klage inn saken for fylkeslegen i det fylket legen opererer i. Er jo enig med deg i det. Men et sted må man begynne. Om det ikke fører fram så hadde jeg faktisk spurt denne legen om hvor jeg skulle henvende meg for å klage. Fylkeslegen er muligens rett sted. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.