Gå til innhold

Hvor mange heter? Slett den!


hidi, the scorpion

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonym for anledningen :-)

Tusen takk ;)

Vil jo ikke at vi alle skulle bli avslørt, he, he ;-o

Men jammen rakk mange av dere å bli avslørt _før_ tråden ble slettet..

Fatter ikke at dere var såååå dumme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jammen rakk mange av dere å bli avslørt _før_ tråden ble slettet..

Fatter ikke at dere var såååå dumme!

I går la jeg merke til et par nick - eller i alle fall ett som ble helt avslørt.

I dag husket jeg hvilket nick det var, men kun etter å ha tenkt meg grundig om.

I morgen er det garantert vekk fra mitt hode ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til neste gang du vil ha noe sensitivt slettet: send mail til webmaster fremfor å legge ut en slik tråd om sletting, for sistnevnte gjør nok ekstra mange oppmerksomme på at dette er noe som de vil skynde seg å sjekke ut før den slettes.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går la jeg merke til et par nick - eller i alle fall ett som ble helt avslørt.

I dag husket jeg hvilket nick det var, men kun etter å ha tenkt meg grundig om.

I morgen er det garantert vekk fra mitt hode ;-)

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er meget foruroligende at det tar hele 4 timer å få slettet slikt som dette.

Jeg rakk ikke å lese tråden - hva i all verden var dette, da? Det er vel ingen som vet hva alle heter på ordentlig?

Du trenger ikke oute noen, bare gi meg et hint om hva avsløringen gikk ut på. Var det en oversikt over antall personer som heter det samme som deg og meg eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke å lese tråden - hva i all verden var dette, da? Det er vel ingen som vet hva alle heter på ordentlig?

Du trenger ikke oute noen, bare gi meg et hint om hva avsløringen gikk ut på. Var det en oversikt over antall personer som heter det samme som deg og meg eller noe sånt?

Noen sa at det f.eks. 1765 stk som hadde samme fornavn og 7650 stk som hadde samme etternavn.... (disse tallene har jeg tatt ut av luften) og så var det bare å slå det opp på ssb-sidene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg rakk ikke å lese tråden - hva i all verden var dette, da? Det er vel ingen som vet hva alle heter på ordentlig?

Du trenger ikke oute noen, bare gi meg et hint om hva avsløringen gikk ut på. Var det en oversikt over antall personer som heter det samme som deg og meg eller noe sånt?

I tråden var det spørsmål om hvor mange som heter det samme som deg. Flere la ut informasjon om det nøyaktige antallet som het det samme både til fornavn og etternavn, uvitende om at det på SSB's sider finnes oversikter som gjør at man da kan finne ut nøyaktig hva de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden var det spørsmål om hvor mange som heter det samme som deg. Flere la ut informasjon om det nøyaktige antallet som het det samme både til fornavn og etternavn, uvitende om at det på SSB's sider finnes oversikter som gjør at man da kan finne ut nøyaktig hva de heter.

Skjønner. Det var altså de som svarte, som selv gikk i baret.

Det kunne se ut som om noen hadde lagt ut slik informasjon om andre, og da ble jeg veldig nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen sa at det f.eks. 1765 stk som hadde samme fornavn og 7650 stk som hadde samme etternavn.... (disse tallene har jeg tatt ut av luften) og så var det bare å slå det opp på ssb-sidene..

Skjønner. Det var altså de som svarte, som selv gikk i baret.

Det kunne se ut som om noen hadde lagt ut slik informasjon om andre, og da ble jeg veldig nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Skjønner. Det var altså de som svarte, som selv gikk i baret.

Det kunne se ut som om noen hadde lagt ut slik informasjon om andre, og da ble jeg veldig nysgjerrig...

Ja, flere la ut info om at f.eks. 12345 hadde samme fornavn som dem og 123 samme fornavn _og_ etternavn.

Men tviler på at noen husker i dag hvem som gjorde det, enn si hvilke tall de oppga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tips til neste gang du vil ha noe sensitivt slettet: send mail til webmaster fremfor å legge ut en slik tråd om sletting, for sistnevnte gjør nok ekstra mange oppmerksomme på at dette er noe som de vil skynde seg å sjekke ut før den slettes.

:-)

Så vidt jeg forstod ble begge deler gjort i går - det ble sendt flere mailer, men det tok tid likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det var altså de som svarte, som selv gikk i baret.

Det kunne se ut som om noen hadde lagt ut slik informasjon om andre, og da ble jeg veldig nysgjerrig...

Ja, det var hver enkelt som svarte som gikk i baret. Og det fordi man søkte frem seg selv på ett sted pp ssb.no, mens det da et annet sted står lange lister over alle for- og etternavn som bæres av minst 200 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forstod ble begge deler gjort i går - det ble sendt flere mailer, men det tok tid likevel.

Ja, jeg skjønte det, men nettopp når det tar lang tid blir det ekstra ille at man ved en tråd på webmaster-forum retter ekstra oppmerksomhet mot den tråden man vil ha slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men jammen rakk mange av dere å bli avslørt _før_ tråden ble slettet..

Fatter ikke at dere var såååå dumme!

Hva så?

Jeg kan stå for det jeg har skrevet...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tips til neste gang du vil ha noe sensitivt slettet: send mail til webmaster fremfor å legge ut en slik tråd om sletting, for sistnevnte gjør nok ekstra mange oppmerksomme på at dette er noe som de vil skynde seg å sjekke ut før den slettes.

:-)

Det skal jeg så absolutt gjøre!

Føler meg som født bak en låvedør...;( Er forkjølelese en grei unnskyldning...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...