Gå til innhold

"Hollywoodsmil"

Gjest Ikke fornøyd med tennene!

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke fornøyd med tennene!
Skrevet

Mener ikke det helt bokstavelig men lurer på hva det koster å få fikset tennene, mener ikke bleike de, men å ta en skikkelig sjau.

Jeg har for mange tenner så de tyter liksom litt ut her og der, hadde regulering for mange år siden men likevel vokste de feil i etterkant og spesielt de på siden av fortenna tyter ut pga plassmangel.

Fortenna har jeg sånn hvitt belegg på som er hvitere enn ellers og det irriterer.

Hørte på TV for litt siden at det første skuespillere gjør er å skaffe seg nytt smil og det betyr vel å bytte ut litt tenner og slikt antar jeg??

Lurer på om noen kan ha peiling på hva sånt kan koste, er det helt umulig for en vanlig person å ha råd til ?

Noe annet jeg kom på i tillegg er å få fjernet alt det svarte de har fikset hull med i "gamle dager"

Skrevet

Det er fullt mulig å bytte ut det svarte (amalgam) som de brukte i gamledager, du kan få lagt inn hvit "plast", men eg tro du må ta "litt & litt" kroppen må tilvenne seg å leve uten amalgam (kvikksølv).

Tror du skal ha 28 tenner, så du får ta en opptelling.

Skrevet

Det er fullt mulig å bytte ut det svarte (amalgam) som de brukte i gamledager, du kan få lagt inn hvit "plast", men eg tro du må ta "litt & litt" kroppen må tilvenne seg å leve uten amalgam (kvikksølv).

Tror du skal ha 28 tenner, så du får ta en opptelling.

Vi har vel 32 tenner med visdomsjekslene. Jeg har for tiden ca 26!

Skrevet

Vi har vel 32 tenner med visdomsjekslene. Jeg har for tiden ca 26!

Eg har trukket visdomstennene mine, så da stemmer det vel med 28 på meg.

Kor har du gjort av de to siste dine da?

Skrevet

Eg har trukket visdomstennene mine, så da stemmer det vel med 28 på meg.

Kor har du gjort av de to siste dine da?

Eg hadde som Hollywoodsmil trangt om plassen, så eg trekte to jekslar. Dei tre visdomsjekslane eg har fått er og trekte.

Skrevet

Jeg selv har fått noen tenner på krone, *huff*, og reparert på andre. Det kostet meg 35 tusen kr. Jeg tipper at du må gå en del ganger som geir sier for å fjerne amalgam (riktig?) siden det er fare for at det kan lekke ut. Tenker også at du må trekke et par tenner for å få plass til de andre som sikkert må ha regulering igjen. Tenner er dyrt å ha ja. Tipper at du fort dobler min utgift desverre. Og at det vil ta et par år, så det er bare å sette igang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...