Gå til innhold

Nevn minst èn knallgod Tupperware-dings

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på party, og vil gjerne høre hva dere synes er et "must", og også hvilke produkter man trygt kan styre unna.

Thanx! :)

Vurderer strekt knivsliperen, den har jeg hørt mye skryt om. Og salatslynga.

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

13

• Lillemus

11

• morsan

11

• candyqueen_83

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fridge-smart gulrotboks! Gulrøttene holder seg superlenge:-)

Skrevet

Fridge-smart gulrotboks! Gulrøttene holder seg superlenge:-)

Ja, men gulrotposen skal da ikke vare på månedsvis??! Èn om dagen, til alle i familien! ;o)

Gjest Tidligere forhandler
Skrevet

Salatslynga mener jeg er et av de aller beste produktene. Boksene til å oppbevare grønnsaker i er også veldig bra. I tillegg kan jeg nevne slikkepottene, potetskrelleren, isskjea, kjevle og bakerunderlag.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Er ingen dreven Tupperware-fan, men har noen små helt lufttette påleggsbokser som er kjempegode - ingen over, ingen ved siden *S*

Skrevet

Min personlige favoritt er kakehatten, veldig praktisk når en skal ha med kaker noe sted. Eneste ulempen er at det ikke er plass til store fat (altså fat som er en del større enn vanlig kakeformstørrelse). Jeg er også veldig fornøyd med Fridgesmart-boksene og synes de høye, avlange er mest praktiske. Kverna er også OK, hvis du ikke allerede har en elektrisk drevet. Personlig har jeg aldri skjønt hva en skal med salatslynga, men det er klart, hvis en har et veldig stort kjøkken og trenger å fylle opp litt, så... ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Min personlige favoritt er kakehatten, veldig praktisk når en skal ha med kaker noe sted. Eneste ulempen er at det ikke er plass til store fat (altså fat som er en del større enn vanlig kakeformstørrelse). Jeg er også veldig fornøyd med Fridgesmart-boksene og synes de høye, avlange er mest praktiske. Kverna er også OK, hvis du ikke allerede har en elektrisk drevet. Personlig har jeg aldri skjønt hva en skal med salatslynga, men det er klart, hvis en har et veldig stort kjøkken og trenger å fylle opp litt, så... ;)

Har ikke Tupperware salatslynge, men en billlig variant fra Monoprix eller noe sånt. I sommerhalvåret er den i bruk nesten daglig :-).

Ellers enig med deg at det er dumt med store ting som brukes sjelden, men salatslyngen er altså ikke blant dem.

Skrevet

''Eneste ulempen er at det ikke er plass til store fat ''

En venninne av meg klaget på denne kakeboksen fordi det løsnet når hun brukte for tungt fat. Men hun fikk ikke byttet boksen med den begrunnelse at det ikke var _meningen_ at man skulle bruke fat inni - kaka skulle legges direkte på Tupperware-plast-dingsen.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201640672' post='3792855]

Ja, men gulrotposen skal da ikke vare på månedsvis??! Èn om dagen, til alle i familien! ;o)

Liten familie...;-)

candyqueen_83
Skrevet

Har ikke Tupperware salatslynge, men en billlig variant fra Monoprix eller noe sånt. I sommerhalvåret er den i bruk nesten daglig :-).

Ellers enig med deg at det er dumt med store ting som brukes sjelden, men salatslyngen er altså ikke blant dem.

Hva brukes den egentlig til? :P

Gjest Elextra
Skrevet

Hva brukes den egentlig til? :P

Til å skylle og særlig "tørke" salaten, vel!

Man skyller ett og ett salatblad under springen og legger dem i "kurven" i salatslyngen, kjører et par runder, kanskje 30 sekunder i slyngen, og salaten er fin og tørr og klar til bruk :-).

Våt salat er ekkelt...

Annonse

Skrevet

Kjevla!

Men jeg har jo trekjevle! Mannen hadde nok heller satt pris på ei i plastikk, hehe ;o) Hvorfor er den så god, da? Når jeg tenker meg om, så brukes kjevla 1 gang i året. Hva bruker du din til?

Skrevet

Løk-kutteren. Den er ganske dyr, men løk-kutting har blitt en ren fryd etter at den kom i hus :-)

Salatslyngen er også fin, salaten holder seg veldig lenge når du får slynget av vannet. Men den tar en del plass, vi har stort kjøleskap og oppbevarer salaten i slyngen i kjøleskapet.

Tørkerull-holderen er også veldig god, papiret holder seg på plass selv ved litt vind.

Skrevet

Den der boksen med lokk, hvor det er to bokser oppi en, den inni har hull .... husker ikke hva den heter, steker mye pannekaker og vafler her i huset, den er så kjekk til å holde pannekakene og vaflene leeeeeenge varme, ikke blir de klissete heller, da dampen av varmen drypper ned i bunnen på den ytterste boksen. Denne boksen bruker jeg også som salatbolle når det er en liten salat jeg skal lage (har den store salatbollen også).

Er også veldig glad i den "desiliter"bollen som har lokk med lokk på, i denne pisker jeg krem og jeg lager pizzadeig i den.

De små påleggsboksene er i bruk alltid her.

Har en ganske stor osteklokke (plass til 1 kgs Synnøve Finden + en 1/2 kg brunost ved siden av), den er også daglig i bruk.

Jeg har også salatslynga, har vel brukt den en gang ......

Jeg har så mye Tupperware produkter, har en svigermor som har et par partyer i året, da hamstrer hun inn til julegaver til oss.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201642783' post='3792926]

Men jeg har jo trekjevle! Mannen hadde nok heller satt pris på ei i plastikk, hehe ;o) Hvorfor er den så god, da? Når jeg tenker meg om, så brukes kjevla 1 gang i året. Hva bruker du din til?

Pizzabunner, ca 1 gang pr uke året gjennom :), når jeg baker skoleboller, skillingsboller, til jul.

Men jeg bruker det gamle gode trekjevlet mitt :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201642783' post='3792926]

Til pepperkaker, havreboller, pizza...

Den er suveren! Den fylles med vann så man får riktig vekt. Nå man skal kjevlde gjærdeig fylles den med varmt vann så deigen blir myk og fin, skal man kjevle mørdeig f.eks. så fylles den med kaldt vann så deigen ikke blir klissete. I tillegg er den mye lettere å rengjøre enn trekjevla da!

Skrevet

Til pepperkaker, havreboller, pizza...

Den er suveren! Den fylles med vann så man får riktig vekt. Nå man skal kjevlde gjærdeig fylles den med varmt vann så deigen blir myk og fin, skal man kjevle mørdeig f.eks. så fylles den med kaldt vann så deigen ikke blir klissete. I tillegg er den mye lettere å rengjøre enn trekjevla da!

Havreboller skal trilles ut. Du lurte hele dol opp i stry i 2001 ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...