Gå til innhold

Nevn minst èn knallgod Tupperware-dings

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolutte favoritter:

- Servofix. Kan brukes til å holde vafler/pannekaker/spaghetti/ris/whatever varmt, eller en 2-liters is kaldt hvis man fryser litt vann i bunnen før man setter isboksen oppi. Super til å "koke" pølser i på bursdager også.

- Kaketina, den med høy topp.

- Disse bittesmå boksene med lokk. Supre om man vil ha med seg syltetøy som matpakkepålegg.

- De nye boksene med ekspanderende lokk. Finnes i mange størrelser, både runde og firkantet.

- Oppbevaringsboksene for mel og andre bakevarer. Blir noe stående, slipper man å bekymre seg over melbiller, i alle fall. Dessuten er de kjekke å stable, og det holder seg rent i skap/skuffer.

Til å styre unna:

Tupperware er oppbevaring, ikke servering slik jeg ser det. Det er plastikk, og egner seg ikke som pynt. Ingen av produktene er direkte dårlige, men det blir helt snodig å skulle pynte et bord med plastikk.

Hvis jeg skulle si bare èn ting, er det servofixen. Den er helt suveren.

"Tupperware er oppbevaring, ikke servering slik jeg ser det. Det er plastikk, og egner seg ikke som pynt. Ingen av produktene er direkte dårlige, men det blir helt snodig å skulle pynte et bord med plastikk."

Veldig enig. Har vært på sånne selskaper der de har snakket varmt om stettefat i plast, tacosfat i plast osv. Jeg får frysninger. Det kan være så praktisk det bare vil, men altså.... Nei!

;-)

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

13

• Lillemus

11

• morsan

11

• candyqueen_83

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

"Tupperware er oppbevaring, ikke servering slik jeg ser det. Det er plastikk, og egner seg ikke som pynt. Ingen av produktene er direkte dårlige, men det blir helt snodig å skulle pynte et bord med plastikk."

Veldig enig. Har vært på sånne selskaper der de har snakket varmt om stettefat i plast, tacosfat i plast osv. Jeg får frysninger. Det kan være så praktisk det bare vil, men altså.... Nei!

;-)

''Har vært på sånne selskaper der de har snakket varmt om stettefat i plast, tacosfat i plast osv. ''

Tror det er derfor noen/mange (?) har så dårlig inntrykk av tupperware også, fordi de har sett og hørt slikt. Blir helt merkelig i mine øyne. Vi har da andre ting til å servere i! Nå havner servofixen ofte på middagsbordet hos oss, altså, men det er bare til hverdags.

Gjest Elextra
Skrevet

Lol.. bare rister litt på dem jeg. Tørka innen de skal spises uansett :o)

Synes du det funker for deg så fortsett slik! :o). Men tørr og sprø blir salaten neppe.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201643767' post='3792967]

''Min er ikke kjøpt på nytt&nyttig, da.'' Kongekommentar! *hoster*

Kitch'n har sikkert en fancy-fancy-utgave for oss velmøblerte? ;o)

''Kongekommentar! *hoster*''

*he he*

Jeg har faktisk kjøpt den jeg har på et _husflidsmarked_ av alle steder! ;-) Tror nok den er håndlaget av en hendig kar.

Den er ikke fancy i dte hele tatt, men jeg ser jo at kommentaren kom litt uheldig ut;-) Meningen var bare å si at min ikke var akkurat maken, og at jeg derfor ikke kan gå god for at N&N-rulla er like god;-)

Skrevet

Disse tuppergreiene står for meg som et stort mysterium. Hva er dette for noe sektaktige greier, og hvorfor blir aldri jeg invitert? Hæ?

Skrevet

Det er ikke billig, men kvaliteten er faktisk uovertruffen! I tillegg har du livstidsgaranti på varene.

Ja, kvaliteten er uovertruffen - OG tåler oppvaskmaskin!! Et must for late husmødre;-)

Og så er lokkene så tette at når man har satt til sides matrester i kjøleskapet, og _glemmer dem_, så sprer ikke lukta seg til resten av kjøleskapet....;-)

Skrevet

Ja, kvaliteten er uovertruffen - OG tåler oppvaskmaskin!! Et must for late husmødre;-)

Og så er lokkene så tette at når man har satt til sides matrester i kjøleskapet, og _glemmer dem_, så sprer ikke lukta seg til resten av kjøleskapet....;-)

'Og så er lokkene så tette at når man har satt til sides matrester i kjøleskapet, og _glemmer dem_, så sprer ikke lukta seg til resten av kjøleskapet....;-)''

Se der var et uovertruffent argument,- de holder ualminnelig godt på mugg-lukten ;-) Høres ut som noe for meg... *LOL*

Skrevet

;-)

Heeeeeelt enig!!!

Skrevet

''Løk-kutteren. Den er ganske dyr, men løk-kutting har blitt en ren fryd etter at den kom i hus :-)''

Den løkkutteren er et av de mest oppskrytte produktene jeg har kjøpt fra Tupperware i alle fall. Jeg har små hender og problemer med å få skikkelig tak på den.

Den er jo veldig lett å dreie, da. Kanskje du fyller den for full? Jeg er i hvertfall kjempefornøyd, ingen flere rennende øyne på meg.

Skrevet

'Og så er lokkene så tette at når man har satt til sides matrester i kjøleskapet, og _glemmer dem_, så sprer ikke lukta seg til resten av kjøleskapet....;-)''

Se der var et uovertruffent argument,- de holder ualminnelig godt på mugg-lukten ;-) Høres ut som noe for meg... *LOL*

*he he* Ja jeg husker på et TW-party med en dame som tydeligvis var en superhusmor - hun promoterte hele tiden så enkelt det var å lage ditt og datt og gjøre slik og sånn.

Jeg satt for meg selv og tenkte: Ikke ett ord om oppvaskmaskin, nei! ;-) Jeg ville nok heller ha trukket fram tårnfridargumentene enn husmorargumentene hvis jeg skulle selge TW, men ville kanskje vurdert å holde gammel-mat-argumentet for meg selv;-)

Skrevet

Disse tuppergreiene står for meg som et stort mysterium. Hva er dette for noe sektaktige greier, og hvorfor blir aldri jeg invitert? Hæ?

Tupperware er plastboksenes svar på Rolls Royce! ;-)

Ang invitasjon så har du kanskje bare veldig høflige venninner som ikke vil gjøre at du føler deg presset til å stille opp på home party? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*he he* Ja jeg husker på et TW-party med en dame som tydeligvis var en superhusmor - hun promoterte hele tiden så enkelt det var å lage ditt og datt og gjøre slik og sånn.

Jeg satt for meg selv og tenkte: Ikke ett ord om oppvaskmaskin, nei! ;-) Jeg ville nok heller ha trukket fram tårnfridargumentene enn husmorargumentene hvis jeg skulle selge TW, men ville kanskje vurdert å holde gammel-mat-argumentet for meg selv;-)

Har du virkelig vært på skikkelig Tupperware-party? Trodde slikt forsvant på 50-tallet, jeg - men at det kanskje hang igjen enkelte stedet på bygda. Ja, kanskje det var der du har vært, da :P

Det lille jeg har av TW har jeg kjøpt når det har stått noen og solgt utenfor et kjøpesenter.

Skrevet

Mange merkevarer i faghandel også som har livstidsgaranti...

Men når man handler Tupperware, får man varene der og da eller må man vente? Kommer de i posten eller til home-partyvertinnen?

De kommer til vertinnen etter noen dager og må hentes der.

Gjest ViViola
Skrevet

Har du virkelig vært på skikkelig Tupperware-party? Trodde slikt forsvant på 50-tallet, jeg - men at det kanskje hang igjen enkelte stedet på bygda. Ja, kanskje det var der du har vært, da :P

Det lille jeg har av TW har jeg kjøpt når det har stått noen og solgt utenfor et kjøpesenter.

He-he, jeg har bodd i flere byer, jeg, og har vært på utallige TW-partys. Det er en veldig fin anledning til å ha sosialt samvær, ingenting i veien med å servere vin og gjøre det til en morsom kveld.

Dessuten er jo TW praktisk, da, og etter hvert skjønner man hva man trenger og hva man ikke trenger. Har TW fra 20 år tilbake som brukes daglig, og som ikke er slitt.

Skrevet

Tupperware er plastboksenes svar på Rolls Royce! ;-)

Ang invitasjon så har du kanskje bare veldig høflige venninner som ikke vil gjøre at du føler deg presset til å stille opp på home party? ;-)

Aha, der har vi det nok. *lettet* ;)

Men jeg skulle også gjerne hatt sånn crispy salat og stinky stuff som ikke sprer seg til resten av kjøleskapet...

Gjest Elextra
Skrevet

He-he, jeg har bodd i flere byer, jeg, og har vært på utallige TW-partys. Det er en veldig fin anledning til å ha sosialt samvær, ingenting i veien med å servere vin og gjøre det til en morsom kveld.

Dessuten er jo TW praktisk, da, og etter hvert skjønner man hva man trenger og hva man ikke trenger. Har TW fra 20 år tilbake som brukes daglig, og som ikke er slitt.

Joda, vet at kvaliteten er god, men det er bare noe så veldig 50-tallshusmor-aktig over disse partyene. Synes jeg ser menn stiller på slikt, liksom - og hos oss handler vi omtrent like mye til kjøkkenet begge to.

Gjest ViViola
Skrevet

Joda, vet at kvaliteten er god, men det er bare noe så veldig 50-tallshusmor-aktig over disse partyene. Synes jeg ser menn stiller på slikt, liksom - og hos oss handler vi omtrent like mye til kjøkkenet begge to.

"Før i verden" var det èn uke i året som var forbeholdt menn, altså da man hadde rene mannepartys. Har et par venninner som solgte, og de sa at det aldri ble solgt mer enn på disse mannfolkkveldene. He-he.

Vet ikke om det eksisterer fortsatt, da.

Og det er jo slik at det i hovedsak er kvinner som gjennomfører slike homeparty-greier, men kanskje tilbudet av varer har blitt så stort at TW har druknet litt? Før var det vel omtrent bare TW man kunne kjøpe på party, nå er det alt fra sminke og klær til keramikk og dildoer.

Gjest Elextra
Skrevet

"Før i verden" var det èn uke i året som var forbeholdt menn, altså da man hadde rene mannepartys. Har et par venninner som solgte, og de sa at det aldri ble solgt mer enn på disse mannfolkkveldene. He-he.

Vet ikke om det eksisterer fortsatt, da.

Og det er jo slik at det i hovedsak er kvinner som gjennomfører slike homeparty-greier, men kanskje tilbudet av varer har blitt så stort at TW har druknet litt? Før var det vel omtrent bare TW man kunne kjøpe på party, nå er det alt fra sminke og klær til keramikk og dildoer.

*kremt* ja, sistnevnte type party har jeg vært på en gang.

Gjest ViViola
Skrevet

*kremt* ja, sistnevnte type party har jeg vært på en gang.

He-he, det har ikke jeg, bare hørt om. Det kunne nok vært gøy, tror jeg, men siden jeg er nokså sjenert måtte jeg nok hatt atskillig med promille før jeg turte.

Gjest Elextra
Skrevet

He-he, det har ikke jeg, bare hørt om. Det kunne nok vært gøy, tror jeg, men siden jeg er nokså sjenert måtte jeg nok hatt atskillig med promille før jeg turte.

Ja, det ble servert en del vin, ja! Dessuten kjente deltakerne hverandre ganske godt, og en av dem var veldig lite sjenert og tydeligvis veldig erfaren med slike produkter - og ledet an. Gøy, var det! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...