Gå til innhold

MÅ sjef se sykemelding?

Anbefalte innlegg

Gjest sparky_man
Skrevet

Hei,

Jeg tror jeg muligens har blitt utbrent av jobben. Gidder liksom ingenting, har ikke energi, sover dårlig o.s.v.

Det jeg egentlig lurer på er om min sjef ser på sykemeldingen jeg gir til min personalavdeling? Det er vel de som skal ha den?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg synes det er litt "flaut" og si til min sjef at man er utbrent i ung alder...Da tenker han sikkert "han må vi bli kvitt" eller at jeg ikke gidder noe.

Kan jeg bare levere sykemeldingen til jobben og si noe oppdiktet til min sjef...?

Takk

candyqueen_83
Skrevet

Det skal ikke stå på sykemeldingsdelen du leverer, hvorfor du er sykemeldt

Gjest sparky_man
Skrevet

Det skal ikke stå på sykemeldingsdelen du leverer, hvorfor du er sykemeldt

Glimrende. Da løste jo det seg selv :-)

Skrevet

Diagnosen står ikke på de(t) eksemplaret av sykemeldingen som arbeidsgiver ser.

Skrevet

Men du skal jo være i dialog med sjefen din da. I vår bedrift går alle syke/egenmeldinger innom sjefen.

Og blir du langtidssykmeldt så skal dere jo kontinuerlig være i kontakt. Selv om du ikke har plikt til å oppgi diagnose så har du plikt til å samarbeide om oppfølging/plikt til aktivitet. Sjef må sende kopi av oppfølgningsplan til NAV.

Skrevet

Det blir nesten umulig å holde det skjult for sjefen hvis du skal være sykemeldt lenge. Du kan si at du er bare sykemeldt f.eks. Men tror ikke det er så lurt å lyve opp noe helt annet. Etter reglene skal kanskje lege og arbeidsgiver møte i møte sammen med deg. Men tviler veldig sterkt på at legene har tid til å møte i sånne møter....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...