ecoshapebottle Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei. Jeg lurer paa hvorfor det ikke er anbefalt aa drikke light drikker ? De inneholder ikke sukker og ikke kalorier. Jeg har ogsaa lest paa mattilsynets nettsider at aspartam som er i light drikker ikke er skadelig saafremst du ikke drikker mer enn 5,6liter per dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 De kunstige søtningsstoffene lurer kroppen til å tro at den får i seg sukker og det øker ofte apetitten. Dessuten er de avførende ved stort inntak (det trenger ikke være så veldig stort!) og mange får vondt i magen av dem. Til syvende og sist er det tross alt kunstige stoffer, evt. naturlige stoffer som er kjemisk endret så de har blitt ukjente for kroppen vår, som jeg mener kroppen ikke er laget for å fordøye og som dermed kan lage krøll i systemet vårt. Ikke smaker de godt heller. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er ikke vitenskapelig bevist at aspartam er uheldig å få i seg. Det var en stund snakk om at det kunne være kreftfremkallende ifølge en italiensk undersøkelse for et par år sida. Dette er blitt tilbakevist i etterkant. Les mer her: http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2006/5/mattilsynet_mener_aspartam_er_trygt http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=162708 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Om du drikker light-drikker med koffein, så er det vanndrivende. Det skader tennene. Kunstige søtstoffer kan muligens være mer skadelig enn vi tror, det er litt vanskelig å si hva som skjer etter lang tid, fordi vi ikke har brukt de i store mengder så lenge. Når det er sagt, så koser jeg meg med 0,5 liter cola light hver dag. Mer i helger og andre kosestunder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vi VET at sukker ikke er bra for oss. Vi tror/mener at kunstig søtning ikke er bra. Jeg tror at alt med måte er greit. Men mange light drikker har ofte mye syre, og er derfor ikke bra for tennene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.