Gå til innhold

Har du IKEA-kjøkken?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har Ikea-kjøkken og er forsåvidt fornøyd, men om jeg en gang skal innrede kjøkken i et hus (ikke leilighet) og har litt penger å legge i det så blir det ikke Ikea nei. Da vil jeg ha noe med mer kvalitet, selv om det sies at Ikeas kjøkken er mye bedre nå enn tidligere.

Vet ikke om det stemmer, men mener å ha hørt at monteringen er alfa og omega for Ikea-kjøkken, altså at monteringen har (enda) mer å si enn for andre kjøkken.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• morsan

4

• lissi1365380351

4

• Sofline

3

Skrevet

Vi har et par år gammelt IKEA-kjøkken på hytta. Her er jo ikke bruken så intens som i et hjem, og vi har intet å utsette på skapene.

Men jeg har mye å utsette på _benkeplata_! :-( Vi valgte en sånn grå laminert plate, og det skulle vi aldri ha gjort. Mulig han som hjalp oss med å frese hull til oppvaskkum skar opp hullet for nærme kanten på plata, men det skulle ihvertfall ikke mye vannsøl til før enn overflata på plata begynte å løsne i kanten.

Det hjelper fint lite om Ikea evt erstatter plata, all den tid vi må ha all jobben med å ta løs og montere ny, så foreløpig har vi bare silikonert kraftig og er ekstra påpasselig med å unngå vannsøl, og så får vi heller bytte den ut om noen år.

Skrevet

Vet ikke om det stemmer, men mener å ha hørt at monteringen er alfa og omega for Ikea-kjøkken, altså at monteringen har (enda) mer å si enn for andre kjøkken.

Det vtiler jeg ikke på.

En snekker jeg kjenner sa at dersom man skal betale en snekker for å montere Ikea, lønner det seg sjelden, for andre kjøkkenmoduler kommer med ferdige skap, mens IKea kommer flatpakket.

Men en venninne bestilte Ikea-kjøkken _med_ montering av Ikeas egne folk. Dte var visst ikke så dryt, og en skulle jo tro at de var dem som er ekstra drevne akkurat der.

Skrevet

Er det ikke litt kjipt å ha akkurat samme kjøkken som naboen?

Sjekk ut www.kvik.no. Masse bra til pris ala og under Ikea.

Jeg driter i hva naboen har ;-)

fuji1365380447
Skrevet

VI har et innebygd IKEA kjøkken som vi er veldig fornøyd med! Det ser stilig og modere ut, og alle som ser det sier at de ikke kan tro at det er fra Ikea.

Vi fikk håndtverkere til å sette det opp, så det er perfekt i vater og med foringer og alt riktig. Vi har integrerte hvitevarer fra Ikea også, og de fungerer perfekt.

Nå har de jo til og med fått dempere på skuffer, og kjøpmannsskuffer, så da er det ikke mye igjen som er dårligere.

Skrevet

Vi er knallfornøyde med vårt.Det er i fra 2005.Det eneste jeg er missfornøyd med er benkeplatene.De må vi allerede skifte ut....

Mvh

Skrevet

Jeg er på et vis i kjøkkenbransjen. Dvs. at jeg får høre veldig mye om forskjellige kjøkken osv. IKEA skårer helt greit på løsningene og holdbarheten sin, så selv ville jeg ikke vært redd for å handle der.

Men det blir en del mer jobb ettersom du må skru sammen alt selv.

Skrevet

Ja vi har et forholdsvis nytt (2 år) ikea-kjøkken som vi er veldig fornøyd med. Aner ikke hva modellen heter da, men det er i bjørk. Masse skuffer som glir lett og med lyddemping. Ville ikke hatt noe annet kjøkken jeg:-) Men vi valgte det vel heller ikke bare utifra at vi skulle ha et billig kjøkken da, men fordi vi fant et vi likte.

Benkeplatene våre er ikke fra Ikea. Der synest slitasje fort og jeg ville lagt mer penger i dem enn i ikea-plater som ikke har det beste ryktet på seg. Mannen min har montert kjøkkenet selv. det var mye jobb, husker jeg men gikk helt fint. Men han snekrer mye selv og har vel peiling da...

Persille1365381127
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mitt kjøkken, har hatt det i tre år :)

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Ja, det har jeg! Det ble montert juni 2001 og har ikke noe å klage på. Ser flere nedover her nevner slitasje på benkeplater, men det har ikke vært noe problem for oss.

Vi monterte det selv og det gikk helt greit.

Naboen har kjøkken til nesten 200,000 inkl hvitevarer/vifte og montering. Men hun sier seg ikke noe mer fornøyd en meg som betalte mye mye mindre.

Anbefales!

Skrevet

Kvaliteten på benkeplater (i tre) er i hvert fall ekstremt god. Foreldrene mine sin ser ut som ny nå etter mange år, og de har aldri behandlet den med noe. Foreldrene mine er i hvert fall fornøyde med sitt IKEA-kjøkken, og jeg ser at det er mye bedre kvalitet på det enn på vårt HTH-kjøkken.

Skrevet

Jeg er på et vis i kjøkkenbransjen. Dvs. at jeg får høre veldig mye om forskjellige kjøkken osv. IKEA skårer helt greit på løsningene og holdbarheten sin, så selv ville jeg ikke vært redd for å handle der.

Du må ikke skru sammen alt selv. Man kan godt betale ekstra og få en IKEA-medarbeider til å gjøre det.

Skrevet

Nei,vi har HTH kjøkken,veldig lekkert og knallbra service i butikken,er meget godt fornøyd.

En vennine har IKEA-kjøkken,samme "type" kirsebær som meg og,vel,vel,det er VELDIG stor forskjell både i kvalitet og utseende,og pris såklart.

Er glad jeg gikk for det jeg gjorde,selv om prisen var høy,men vi må nok ha det en stund lenger enn om vi hadde valgt IKEA kjøkken,da kan man jo bytte ut litt tidligere da om man rett og slett blir drittlei det .

Uansett ett kjøkken vil man jo ha lengst mulig,og jeg tror nok du får det du betaler for der som andre steder.

Vel,lykke til med oppussingen da,.

Jeg er ikke særlig fornøyd med mitt HTH-kjøkken, og jeg var det heller ikke der jeg bodde før.

Skrevet

Det vtiler jeg ikke på.

En snekker jeg kjenner sa at dersom man skal betale en snekker for å montere Ikea, lønner det seg sjelden, for andre kjøkkenmoduler kommer med ferdige skap, mens IKea kommer flatpakket.

Men en venninne bestilte Ikea-kjøkken _med_ montering av Ikeas egne folk. Dte var visst ikke så dryt, og en skulle jo tro at de var dem som er ekstra drevne akkurat der.

Det koster visstnok 875,- pr modul å få montert. Vet ikke om det er med eller uten mva.

Skrevet

Det koster visstnok 875,- pr modul å få montert. Vet ikke om det er med eller uten mva.

OK

Skrevet

Vi monterte Ikea-kjøkkenet vårt nå i høst, er bare så kjempefornøyd !!!!!!!! Jeg får ikke fullrost det, og så mye skryt som vi får.

Det er 10 års garanti på kjøkkenet, så kvaliteten har nok forbedret seg enormt :)

Lykke til med evt. kjøkkenvalg :)

PS spør hvis det er noe spesielt du lurer på :)

Skrevet

Vi monterte selv et stort kjøkken i høst, det var *smakk-smakk*, alt passet perfekt, alt var med, ingenting manglet :)

Vi monterte også en Foss baderomsinnredning, den var absolutt ikke bare *smakk-smakk*, så gjett om vi angret på at vi ville være lojale mot vår kompis som driver VVS`n her, og ikke valgte Ikea istedenfor ...

Skrevet

Vi monterte Ikea-kjøkkenet vårt nå i høst, er bare så kjempefornøyd !!!!!!!! Jeg får ikke fullrost det, og så mye skryt som vi får.

Det er 10 års garanti på kjøkkenet, så kvaliteten har nok forbedret seg enormt :)

Lykke til med evt. kjøkkenvalg :)

PS spør hvis det er noe spesielt du lurer på :)

I høst ble det faktisk 25 års garanti.

Gjest knertene
Skrevet

Er det ikke litt kjipt å ha akkurat samme kjøkken som naboen?

Sjekk ut www.kvik.no. Masse bra til pris ala og under Ikea.

Hørte KVIK hadde kuttet ut billigproduktene sine, og kun satser på design nå fra årsskiftet.

De har helt sluttet med overskap også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...