Speak Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Du må ikke skru sammen alt selv. Man kan godt betale ekstra og få en IKEA-medarbeider til å gjøre det. Ja, dem muligheten finnes jo også:-) 0 Siter
illuminatum Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Hørte KVIK hadde kuttet ut billigproduktene sine, og kun satser på design nå fra årsskiftet. De har helt sluttet med overskap også... Har ikke vært der siden nyttår. Vi handlet bad der i fjor og er kjempefornøyd, både med kvalitet og pris. 0 Siter
puttelulle Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Vi satte inn IKEA-kjøkken for ganske nøyaktig 4 år siden. Et Faktum-kjøkken, med Ädel krem dører. Det er et frittstående kjøkken, med overskap helt opp til taket. Vi har noen dører med glass i, og noen helt tette. Vi er knallfornøyde med kjøkkenet, og ville satt inn derfra uten å mukke. Selvfølgelig var det litt arbeid med monteringa, men ikke verre enn at far i huset også taklet den biten:-) Jeg anbefaler IKEA på det varmeste!:-) 0 Siter
puttelulle Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Vi satte inn IKEA-kjøkken for ganske nøyaktig 4 år siden. Et Faktum-kjøkken, med Ädel krem dører. Det er et frittstående kjøkken, med overskap helt opp til taket. Vi har noen dører med glass i, og noen helt tette. Vi er knallfornøyde med kjøkkenet, og ville satt inn derfra uten å mukke. Selvfølgelig var det litt arbeid med monteringa, men ikke verre enn at far i huset også taklet den biten:-) Jeg anbefaler IKEA på det varmeste!:-) Glemte å si at vi også har benkeplate derifra. Heltre eik, ca 4 cm tykk. Fornøyd med den også!:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Det er godt mulig eg har IKEA kjøkken, sjøl om eg tviler. Kjøkkenet og huset er fra 1960, så da sier det seg vel sjøl at siden eg ikkje har skifta det ut så er eg godt fornøyd med det. Skuffene går ut & inn når de skal, og den innebygde brødfjøla er eg spesielt godt fornøyd med! 0 Siter
AAA Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Det er godt mulig eg har IKEA kjøkken, sjøl om eg tviler. Kjøkkenet og huset er fra 1960, så da sier det seg vel sjøl at siden eg ikkje har skifta det ut så er eg godt fornøyd med det. Skuffene går ut & inn når de skal, og den innebygde brødfjøla er eg spesielt godt fornøyd med! Jaaaa, innebygd skjærefjøl ja. Det var det på mine foreldres gamle kjøkken. Det var vanvittig praktisk igrunnen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Det er godt mulig eg har IKEA kjøkken, sjøl om eg tviler. Kjøkkenet og huset er fra 1960, så da sier det seg vel sjøl at siden eg ikkje har skifta det ut så er eg godt fornøyd med det. Skuffene går ut & inn når de skal, og den innebygde brødfjøla er eg spesielt godt fornøyd med! ''Skuffene går ut & inn når de skal, og den innebygde brødfjøla er eg spesielt godt fornøyd med! :)'' Kjæresten har også sånn innebygd brødfjøl, om du mener av den typen som er over den øverste skuffen i skuffeseksjonen og er til å dra ut? Vi bruker den imidlertid ikke for alle smulene havner jo i den øverste bestikkskuffen.... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Jaaaa, innebygd skjærefjøl ja. Det var det på mine foreldres gamle kjøkken. Det var vanvittig praktisk igrunnen! Det er akkurat det eg og har funnet ut, hadde aldri klart meg uten brødfjøla. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 ''Skuffene går ut & inn når de skal, og den innebygde brødfjøla er eg spesielt godt fornøyd med! :)'' Kjæresten har også sånn innebygd brødfjøl, om du mener av den typen som er over den øverste skuffen i skuffeseksjonen og er til å dra ut? Vi bruker den imidlertid ikke for alle smulene havner jo i den øverste bestikkskuffen.... Ikkje mi brødfjøl, den er nemlig plassert til venstre for skuffeseksjonen og under der er det ingenting, og den er sikkert 60 cm bred og 50 cm djup, meget praktisk sak. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Ikkje mi brødfjøl, den er nemlig plassert til venstre for skuffeseksjonen og under der er det ingenting, og den er sikkert 60 cm bred og 50 cm djup, meget praktisk sak. Men faller ikke smulene på golvet da? Du må vel uansett koste av med hånda og hive smulene i søpla? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Men faller ikke smulene på golvet da? Du må vel uansett koste av med hånda og hive smulene i søpla? ''Men faller ikke smulene på golvet da?'' Joda, noen få smuler gjør det. ''Du må vel uansett koste av med hånda og hive smulene i søpla?'' Jada, men smuler blir det jo uansett. Men det er veldig praktisk med så stor brødfjøl, for eg har to barkrakker under brødfjøla som eg drar frem hvis vi skal spise en rask frokost rett fra fjøla. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 ''Men faller ikke smulene på golvet da?'' Joda, noen få smuler gjør det. ''Du må vel uansett koste av med hånda og hive smulene i søpla?'' Jada, men smuler blir det jo uansett. Men det er veldig praktisk med så stor brødfjøl, for eg har to barkrakker under brødfjøla som eg drar frem hvis vi skal spise en rask frokost rett fra fjøla. Ah! Du bruker den til spiseplass også ja. ) Min kjære spiser gjerne stående ved kjøkkenbenken av og til har jeg skjønt, selv foretrekker jeg å sitte ved bordet eller foran tv'n når jeg spiser. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Det er godt mulig eg har IKEA kjøkken, sjøl om eg tviler. Kjøkkenet og huset er fra 1960, så da sier det seg vel sjøl at siden eg ikkje har skifta det ut så er eg godt fornøyd med det. Skuffene går ut & inn når de skal, og den innebygde brødfjøla er eg spesielt godt fornøyd med! Innebygd brødfjøl - sånn som ikke kan løftes av og vaskes? Jo takk, 40 års inngrodde matrester... Slike kan jeg ikke fordra :-( 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Innebygd brødfjøl - sånn som ikke kan løftes av og vaskes? Jo takk, 40 års inngrodde matrester... Slike kan jeg ikke fordra :-( Jeg vil tro den kan hektes ut og vaskes, men den er jo diiiiger! Mye lettere med en liten som du kan skrubbe under springen uten noe mer dikkedarier. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Jeg vil tro den kan hektes ut og vaskes, men den er jo diiiiger! Mye lettere med en liten som du kan skrubbe under springen uten noe mer dikkedarier. Eller en plastfjøl fra IKEA, rett i oppvaskmaskina! Er visst blitt skikkelig IKEA-idiot, jeg.. Men de har mye OK, da! ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Eller en plastfjøl fra IKEA, rett i oppvaskmaskina! Er visst blitt skikkelig IKEA-idiot, jeg.. Men de har mye OK, da! ) Plast er verre bakteriemessig sett enn tre, leste det i en undersøkelse for mange år siden. Jeg har forøvrig begge deler, etter at jeg har skåret løk på ei trefjøl kan jeg ikke skjære frukt til ungene på den for det setter smak. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Plast er verre bakteriemessig sett enn tre, leste det i en undersøkelse for mange år siden. Jeg har forøvrig begge deler, etter at jeg har skåret løk på ei trefjøl kan jeg ikke skjære frukt til ungene på den for det setter smak. Vil nå tro oppvaskmaskina tar det meste. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Innebygd brødfjøl - sånn som ikke kan løftes av og vaskes? Jo takk, 40 års inngrodde matrester... Slike kan jeg ikke fordra :-( Joda, den kan trekkes ut og vaskes om nødvendig. Dessuten er ikkje matrestene 40 år gamle, men nærmere 50 år gamle (1960-2008). Eg vasker normalt av brødfjøla sikkert tre ganger for dagen, fisk og kjøtt legger eg aldri rett på brødfjøla men har plast i mellom. Tre skal visst være mye mere hygienisk enn plast (brødfjøler) når det gjelder bakteriers "overlevingsevne" har eg hørt, men det vet jo ikkje eg noe om årsakene til... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.