Gjest blautfisk Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Kjærsten og jeg har planlagt å tilbringe en drøy uke i «The big apple». Ingen av oss har vært der før. Er det noen her som har peiling på byen. Hotellforslag, tips og forslag til hva man bør få med seg?? Jeg vet det finnes mye info om byen om jeg googler, men jeg syns det er morsommere å høre hva folk som har vært der synes. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Kjenner flere som har bodd på legendariske Chelsea Hotel, som visstnok er både rimelig, sentralt og bra. Som du kansje vet er hoteller dyrt på Manhattan, og det skal godt gjøres å finne enkle dobbeltrom til under 1000-lappen pr. natt. Men ville prioritert og bo på Manhattan likevel. 0 Siter
drizzle Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Bo på hostell. Mye billigere enn hotell, og da jeg var på ferie der, var vi der kun for å sove og dusje. Å bo på Manhattan er praktisk, fordi "alle" turistattraksjonene ligger der. Dropp taxi, og sats på metroen. Den er billig og enkel, og godt utbygd. Så vidt jeg husker går den hele døgnet. Du kan kjøpe 7-dagers pass til rundt $25. Metroen gjør det enkelt å komme seg til hotell/hostell på en rask måte, så du er ikke avhengig av å bo nede i selve sentrum. Se en musikal! Du kan kjøpe billetter til halv pris samme dag på to utsalgssteder, ett ligger på Times Square, og det andre nede i Financial District et sted, ved havna. http://www.nytix.com/Broadway/HalfPriceTicketStand/ En tur til Ellis Island (immigrasjonsmuseet) kan anbefales. Hit måtte alle immigranter innom i gamle dager, før de evt fikk slippe inn i USA. Prøv ekte bagels med varianter av cream cheese til frokost. Enkelt å ta med, og billig. Mange av turistattraksjonene har mye køer, så vi droppet det meste av dem og utforsket byen på egenhånd. Det går f. eks an å få omvisning på TV-sett, billetter til talkshows (vanskelig for de mest populære, som Letterman), gå på baseball-kamp, amerikansk fotballkamp, traske rundt i gatene, oppleve Times Square på kveldstid, rusle i Central Park, shoppe, osv. God tur! 0 Siter
Gjest hoppla Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Når planlegger dere å reise? Midt på sommeren er det visst ganske trykkende hete i byen og slitsomt å gå rundt. NY er rett og slett en helt fantastisk by med hyggelige, høflige mennesker og masse kulturopplevelser. Dropp å dra ut til Frihetsgudinnen, det tar nesten en dag og du kan heller se den fra land (parken nedenfor Ground Zero). For all del gå en tur i Central Park, det er veldig hyggelig. Soho er en koselig bydel. Spis middag utenfor Manhattan, for der er det bare overpriset. God tur! Dere kommer til å kose dere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.