Gå til innhold

Skal begynne på SSRI..

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs jeg..

Har noen noe positivt å si om cipralex? Jeg skal begynne på cipralex for panikkangst.

Er litt nervøs, har lest en del om disse medisinene.. Mye som ikke er positivt..

Er det stor sjanse for at jeg kan få livet mitt tilbake når jeg går på disse tablettene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298192-skal-begynne-p%C3%A5-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nervøs jeg..

Jeg ble også mye bedre, men har ikke blitt helt frisk. Medisiner alene gjør deg ikke frisk, er min mening.

Hvordan har problemene dine utartet seg hos deg?

Har bare mistet kontrollen over angsten. Tror det ble litt for mye for meg i en periode, så rant begeret over.. Har aldri vært plaget m panikkangst før. Fikk det første anfallet i september..

Syns det er rart dette.. Har blitt undersøkt hos lege og sykehus. Alle blodprøvene. røntgen osv er fine.. Så jeg fikk beskjed at dette er psykisk..

Så nå vil legen at jeg skal prøve cipralex. Jeg må nok jobbe bra selv og tenker jeg.. ;-)

Har bare mistet kontrollen over angsten. Tror det ble litt for mye for meg i en periode, så rant begeret over.. Har aldri vært plaget m panikkangst før. Fikk det første anfallet i september..

Syns det er rart dette.. Har blitt undersøkt hos lege og sykehus. Alle blodprøvene. røntgen osv er fine.. Så jeg fikk beskjed at dette er psykisk..

Så nå vil legen at jeg skal prøve cipralex. Jeg må nok jobbe bra selv og tenker jeg.. ;-)

høres ut som en historie som er veldig lik min...

Annonse

Hva hjalp deg til å bli bedre?

Jeg har desverre enda ikke fått noe psykologisk hjelp i form av kognitiv terapi, som jeg trur jeg trenger. Etter 4-5 grusomme måneder fra april 2005 til juli 2005 fikk jeg cipramil, og etter 4 uker kjente jeg meg bedre og fikk på mange måter igjen livet mitt. Men jeg har hatt flere tilbakefall og sliter enda med angst og depressive tanker. En slags redsel for å bli dårlig igjen og det å ha det vondt.

Vil absolutt anbefale psykologisk hjelp. Jeg får nå hjelp av en psykiater i mars, endelig

Gjest balansegang

Jeg har forsåvidt god erfaring med Cipramil/lex, men som du kan se i mitt innlegg lenger ned (Alternativ til Cipramil/lex) så passet det ikke helt for meg på sikt. Men i alle fall det første året var det veldig mye bedre for meg å gå på det, enn uten. Det virker jo ulikt på ulike personer da, både når det gjelder virkninger og bivirkninger.

Cipralex skal visstnok være en "renere" form for Cipramil, og med færre bivirkninger. Men for meg var det omvendt, jeg ble nokså trøtt ved å ta Cipralex.

Men det er ikke noe farlig for deg å prøve dette i et par måneder i første omgang og se hvordan det virker på deg. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...