Gjest ajf Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 jeg synes min sønn legger fort på seg, 1 kg opp siste mnd og veier nå 41 kg. og er ikke noe lang, det er vanskelig å finne klær som passer, og må kjøpe 14 år nå, og ser det er best med joggeklær. er ikke spesiell aktiv, veldig vanskelig å få han til å løpe/jogge blir skjelden svett, spiser grov brødskiv til jeg sier "stopp", unngår søtsaker og andre søte drikker osv. hva skal jeg gjøre, synes det er vanskelig å nekte han brødskive også. spiser 5 måltid om dagen. prøver med frukt, men ønsker banan og kan spise 2-3 stk. skal jeg kontakte helsesøster eller er det ikke noe grunn til bekymring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 2-3 brødskiver til frokost, det samme til lunsj + en frukt. Melk, juice eller vann til maten. Middag - en normalporsjon + vann til + en frukt til dessert. Ikke mer enn en banan om dagen da bananer inneholder mye kalorier. Gulrot og kålrot kan han knaske ubegrenset av. Få hele familien med ut og gå tur, gå på ski, sykle når våren kommer osv. sånn at han ikke føler det er på grunn av ham. Skyld gjerne på deg selv - at du vil bli litt sprekere og at det er så koselig med selskap på tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Uten egentlig peiling og erfaring vil jeg tro det viktigste er * begrenset tilgang på kjeks, snacks og godteri * ubegrenset tilgang på gulrøtter og andre grønnsaker med lavt kaloriinnhold * begrenset TV-titting og dataspill * mye aktivitet ute, om han ikke liker sport, er det uansett bedre å gå tur eller leke ute enn å sitte inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.