Gå til innhold

Fujitsu siemens amilo bærbar, help please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte den 15 november en sånn laptop, og nå er den fullstendig umulig å bruke

Greit nok det er Vista på den, som i og forseg er noe dritt, syntes jeg.

MEN det betyr vel ikke at man kun skal få se en dvd bare en gang på den?

Intervideo klikka 2 dagen, prøvde å reinstaller med cd`n som fulgte med, men fikk bare feilmelding, den gikk ikke an å insteller.

Greit nok jeg kunne bruke WMP, men nå når jeg setter inn en dvd/musikk cd, så står den bare å spinner, den spiller ikke i det hele tatt, og skjermen blir svart!

Jeg er ganske filmintressert og bruker vel maskina i hovedsak til å se film, høre musikk og surfe på nettet.

Jeg kan dessuten ikke spille de spillene jeg er såå gla i, selv om dette har blitt fortalt meg av selger skal gå helt kurrant.

Har prøvd å kjøre spillene på annen OP altså XP ( innstillinger i vista) men det funker ikke i det hele tatt....

Er maskinen ødelagt? har prøvd alt av gjennoppretting som går an uten CD- ROM.

Det jeg igrunnen lurer på er jo om jeg har rett til å gå ned dit jeg kjøpte den og "klaske" den i bordet å si denne vil jeg ikke ha? Eller MÅ jeg benytte meg av de 2 reprasjonene forså å kansje få en ny? Det er tross alt under 3mnd siden jeg kjøpte den...

Frustrert og oppgitt hilsen fra

Skrevet

Butikken har nok rett til å prøve å rette feilen først.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde en gang en slik maskin. Massevis av trøbbel, butikken finne ikke rettet feil, tross mange forsøk. Kjøper ikke nye maskin fra den fabrikken mer. Ei heller hos den kjeden som solgte den.

Skrevet

Butikken har nok rett til å prøve å rette feilen først.

Den har nå vært på reprasjon, og det var DVD romen som var ødelagt.

Jeg skrev også til dem at maskinen var kjempe treig og hadde vært det helt fra starten. De svarte da at jeg måtte sette inn mere RAM for denne maskinen var ikke laget for å drive Vista! Så hvorfor selger de den da med Vista om den ikke klarer å drive den? Jeg spurte jo på butikken om den kunne drive Vista FØR jeg kjøpte den, og det selger forspeilet meg var at det ikke skulle være noen som helst slags problemer med det. Den skulle klare å spille av de programmer jeg trenger osv.. Men de funker ikke på maskina og lager masse krøll når jeg prøver å kjøre dem, selv om jeg har satt programmene til å kjøre på XP plattform ( dette kan man velge i Vista) så fryser hele maskina og jeg må restarte... Så her sitter jeg med en haug av programmer, spill og annet som jeg ikke kan kjøre på maskina for flerfoldige 1000vis av kroner...

Skrevet

Den har nå vært på reprasjon, og det var DVD romen som var ødelagt.

Jeg skrev også til dem at maskinen var kjempe treig og hadde vært det helt fra starten. De svarte da at jeg måtte sette inn mere RAM for denne maskinen var ikke laget for å drive Vista! Så hvorfor selger de den da med Vista om den ikke klarer å drive den? Jeg spurte jo på butikken om den kunne drive Vista FØR jeg kjøpte den, og det selger forspeilet meg var at det ikke skulle være noen som helst slags problemer med det. Den skulle klare å spille av de programmer jeg trenger osv.. Men de funker ikke på maskina og lager masse krøll når jeg prøver å kjøre dem, selv om jeg har satt programmene til å kjøre på XP plattform ( dette kan man velge i Vista) så fryser hele maskina og jeg må restarte... Så her sitter jeg med en haug av programmer, spill og annet som jeg ikke kan kjøre på maskina for flerfoldige 1000vis av kroner...

Vista er ubrukelig. Jeg hadde det på den nye laptopen min i under et døgn før jeg formaterte og installerte noe annet. I ditt tilfelle ville jeg gått tilbake til butikken og forlangt å få en lisens på Windows XP i stedet, siden maskinen slik den ble solgt ikke fungerer etter premissene. Hvis de nekter ville jeg forlangt å få hevet kjøpet, siden maskinen helt tydelig ikke fungerer skikkelig.

Skrevet

Vista er ubrukelig. Jeg hadde det på den nye laptopen min i under et døgn før jeg formaterte og installerte noe annet. I ditt tilfelle ville jeg gått tilbake til butikken og forlangt å få en lisens på Windows XP i stedet, siden maskinen slik den ble solgt ikke fungerer etter premissene. Hvis de nekter ville jeg forlangt å få hevet kjøpet, siden maskinen helt tydelig ikke fungerer skikkelig.

Nå har jeg ordna meg gratis lisens med en kompis, da han er student og hadde flere på sin:) Så har jeg fått en annen til å nedgradere til XP og håper jeg får hentet den imorgen:) Men sier nå bare aldri mere E*****!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...