Gjest mammadamen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 hei!! Har en 8 åring som er 134 cm,og veier 37 kg. Er han overvektig?? Han har alltid vært kraftig- veide 10 kg. da han var 4 mnd. Han har et normalt kosthold-drikker skummet melk til måltidene,spiser grovt brød og knekkebrød. Han trener fotball 1 gang i uka og er ellers aktiv . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Han høres ganske tung ut. Min 7-åring (8 om 5 mnd) er 125 cm og 21 kg. Hans kamerat er 30 kg og 133 cm, og fremstår som en tettbygd plugg. Hvis du er bekymret, så snakk med legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Vanskelig å vurdere om et barn er overvektig bare ved høyde og vekt. Men til sammenligning med flisa mi er han stor. Ho er 124 cm og 22 kilo. (Også 8 år). Det er jo uansett greit å være litt påpasselig både med type mat, mengde mat og trening. Husk å gå foran som et godt eksempel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Min 9-åring er 134 cm og 25 kg... Nå er han tynn som en flis, men jeg vil anta at din er temmelig kraftig ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Iflg denne BMI-kalkulatoren for barn så er han i overkant tung ja. http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Calculator.aspx?CalculatorType=Metric 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bottemann Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Min 9-åring er 134 cm og 25 kg... Nå er han tynn som en flis, men jeg vil anta at din er temmelig kraftig ja. ja_han er kraftig-men ikke tykk.Han er brei over skuldrene,har store hender og blir nok en stor mann. Det vanskelige er at vi sammenligner han med storebror på11,som er 156 cm. og 40 kg....Og det er uten tvil storebror som spiser mest !!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bottemann Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Vanskelig å vurdere om et barn er overvektig bare ved høyde og vekt. Men til sammenligning med flisa mi er han stor. Ho er 124 cm og 22 kilo. (Også 8 år). Det er jo uansett greit å være litt påpasselig både med type mat, mengde mat og trening. Husk å gå foran som et godt eksempel. joda, vi har et sunt kosthold med grovt brød,skummet melk osv, vi lager dressinger med ekstra lett rømme,spiser godteri bare på lørdag. Alle vi andre i familien er normalvektige. Søsknene hans på 11 og 5 er 156 cm , 40 kg. (gutt) og 117 cm, 20 kg (jente). Han spiller fotball , går på ski og skøyter og elsker å være ute.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 ja_han er kraftig-men ikke tykk.Han er brei over skuldrene,har store hender og blir nok en stor mann. Det vanskelige er at vi sammenligner han med storebror på11,som er 156 cm. og 40 kg....Og det er uten tvil storebror som spiser mest !!! Så lenge dere passer på hva han spiser (uten at han merker det fortrinnsvis), sørger for at han spiser sunt og i normale mengder (litt godis på lørdag er lov!) og at han er i aktivitet så vokser han seg sikkert fin og proporsjonal når han får vokst seg til. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Kroppsbygning er jo så ulikt, min 8-åring er også 134 cm, og er 26 kg. Hun er tynn, og hadde sikkert kunnet hatt en del kilo i tillegg uten å virke overvektig. I denne alderen vokser de dessuten ujevnt, noen vokser "bortover" en stund, for så å strekke seg oppover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.