Gå til innhold

Kan marsvin være alene hjemme noen dager eller?

Anbefalte innlegg

Gjest bortreist ja
Skrevet

Har tenkt å reise bort i helgen, men har to marsvin. Kan disse være alene hjemme da? i så fall hvilke forhåndsregler bør jeg ta?

Skrevet

Kan du ikke ta den med deg da? Staaaaakar, skal han aldri få lov til å bli med på noe som helst den da?

Gjest bortreist ja
Skrevet

Kan du ikke ta den med deg da? Staaaaakar, skal han aldri få lov til å bli med på noe som helst den da?

Det er to stykker og jeg skal på skitur, uhøvelig det for 2 marsvin.

Gjest Grisepasseren
Skrevet

Marsvin er jo ganskesosiale dyr, men siden disse er to stykker så skal det vel gå bra et par dager. Bør allikevel ikke skje så ofte for de skal jo tross alt egentlig ha ferskt vann og ny fersk mat hver dag. Du får ihvertfall sørge for at de får ekstra masse høy og mat før du drar. Gjerne en sånn gnage stick som du kjøper i dyrebutikker. Denne varer jo en stund. Eller kommer an på hvor god appetitt marsvinene dine har. Som regel har de veldig god appetitt;-)

Skrevet

Det er to stykker og jeg skal på skitur, uhøvelig det for 2 marsvin.

Marsvin kan fint bli med på skitur. Bare la de sitte i hver sin lomme, med lue, skjerf, votter og pledd. Synes ikke du skal undervurdere marsvin, de liker å kikke på omgivelsene de også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Marsvin kan fint bli med på skitur. Bare la de sitte i hver sin lomme, med lue, skjerf, votter og pledd. Synes ikke du skal undervurdere marsvin, de liker å kikke på omgivelsene de også.

Så nydelig det hadde vært...!

Skrevet

*LoL*

Skrevet

Jeg vet ikke noe om "hvor lenge" men vet at de må ha vann hele tiden, og det betyr nok at du bør sette inn minst dobbelt så mange vannflasker som du forventer de skal bruke i løpet av tiden du er vekke.

Med vennlig hilsen

Persille1365381127
Skrevet

For noe tull - alle vet at marsvin sover bort hele dage, og foretrekker et hektisk natteliv! Mao - det holder å vekke dem til afterskien.

Skrevet

For noe tull - alle vet at marsvin sover bort hele dage, og foretrekker et hektisk natteliv! Mao - det holder å vekke dem til afterskien.

De drikker ikke så mye da, så det er vel greit å ha med marsvinene dit også :-)

Persille1365381127
Skrevet

De drikker ikke så mye da, så det er vel greit å ha med marsvinene dit også :-)

Jada, billig selskap :)

Ikke prøver de seg på deg i fylla heller vil jeg tro...

Skrevet

vil ikke anbefale det, men du kan jo prøve. husk at de må ha tilgang på rikelig med vann og drikke.

Gjest Linnea79
Skrevet

Du forveksler marsvin med hamster.

Skrevet

Jada, billig selskap :)

Ikke prøver de seg på deg i fylla heller vil jeg tro...

Det kan diskuteres :-)

Persille1365381127
Skrevet

Du forveksler marsvin med hamster.

Mulig - de ser helt like ut i mine øyne...

Skrevet

Mulig - de ser helt like ut i mine øyne...

Da må du pusse brillene dine - et marsvin er vel minst 5-6 ganger så stort som en hamster! :o)

Persille1365381127
Skrevet

Da må du pusse brillene dine - et marsvin er vel minst 5-6 ganger så stort som en hamster! :o)

Jaja, men jeg husker aldri hva som er hva :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...