Gjest Lodyn Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei! jeg har vært plaget med migrene gjennom flere år, spesielt om vintermånedene. i forbindelse med legebesøk ang migrene er det blitt tatt en del blodprøver samtidig. Hver gang får jeg beskjed om at jeg har særdeles lavt jernlager. Jeg har tatt jern tabeletter daglig gjennom 9 mnd. Forrige gang jeg var hos legn, 4 mnd siden nevnte jeg at migreneplagene tiltar straks jeg slutter med jerntabeletter. Fikk da til svar "da er det vel bare å fortsette med jerbtabeletter". Det har jeg gjort. Jeg vet at det er skadelig med for mye jern, og har nå sluttet i ca 1 uke. Har nå fått nye anfall av migrene og svimmelhet samt synsforstyrrelser. Så nå går jeg i gang igjen med mine daglige doser med tabeletter. Men det må da være en forklaring på hvorfor jeg trenger så mye jern? Kan da ikke være meningen at jeg skal ta tilskudd på daglig basis? Tar i tillegg Omega 3-6-9 og vitamintilskudd, synes selv at jeg har et sunt og variert kosthold. Kan for ordens skyld nevne at jeg har vært plaget med irritabel tarm siste 18 år, spiser derfor ikke noen matvarer med hvetemel (bruker spelt) eller gjær. Det gjør magen min bedre. Spiser svært lite sukker (vet at "de slemme bakteriene" liker godt sukker), har i perioder jevnt drukket ett glass biola daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.