Gjest Mona38 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg skjønner ingenting jeg....absolutt ingenting.... Er en svært overvektig dame som for et halvt år siden begynte å trene....(kryss i taket)... Målet var å komme i bedre form, og ikke minst gå ned så mange kg som mulig. Nå trener jeg fast 3 ganger i uka, med både kondisjonstrening og styrketrening. Skal innrømme at kostholdet ikke har blitt så voldsomt bra, men bedre enn det var før jeg begynte å trene ihvertfall. Og formen er absolutt blitt mye bedre, men kiloene??? Hvorfor i all verden går vekta oppover??? I starten gikk jeg ned 5kg på 2 mnd, men nå går vekta igrunnen bare oppover... Noen som har noen god forklaring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Muskler veier vel litt? Jeg tror du ikke skal veie deg så ofte når du trener, og se heller om du merker noe på bukser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nå vet jeg ikke hvor dårlig/bra kostholdet ditt er, men en omlegging der til hyppige måltider, moderat inntak av usunt fett og sukker - vil kunne gi en bedre effekt en kun trening. Trening bygger muskler og de aller fleste vil oppleve at ting flater ut etterhvert, hvis man ikke gjør andre nødvendige endringer i tillegg. Jeg ville gledet meg over bedre fysisk form og tatt en nærmere titt på kostholdet og se om det finnes noe og ta tak i der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nå vet jeg ikke hvor dårlig/bra kostholdet ditt er, men en omlegging der til hyppige måltider, moderat inntak av usunt fett og sukker - vil kunne gi en bedre effekt en kun trening. Trening bygger muskler og de aller fleste vil oppleve at ting flater ut etterhvert, hvis man ikke gjør andre nødvendige endringer i tillegg. Jeg ville gledet meg over bedre fysisk form og tatt en nærmere titt på kostholdet og se om det finnes noe og ta tak i der. Klokt sagt. Det skal faktisk mye trening til for å gå ned 1 kilo. Jeg vet at jeg må sykle (hard spinning) ca. 15 timer for å gå ned 1 kilo. Det setter perspektiv på ting. Men det betyr absolutt ikke at du skal slutte å trene, men husk bare at maten er det det er enklest å gjøre noe med. I tillegg kan det også hende at du bytter ut en del fett med muskler. Da kan du jo faktisk være like tung selv om kroppen får en mye bedre sammensetning. På mange treningssentre kan de måle fettprosenten, og da kan du få dette svart på hvitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trening er gøy Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den gode forklaringa er at muskler veier mer enn fett. Pass på å trene som du gjør og spis mange men små måltider. Du MÅ spise etter treninga, dette er innen en tyve/tredve minutter etter endt trening. Se om du kan få kostveiledning på treningssenteret ditt hvis du går på et, eller et annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den gode forklaringa er at muskler veier mer enn fett. Pass på å trene som du gjør og spis mange men små måltider. Du MÅ spise etter treninga, dette er innen en tyve/tredve minutter etter endt trening. Se om du kan få kostveiledning på treningssenteret ditt hvis du går på et, eller et annet sted. ''Du MÅ spise etter treninga, dette er innen en tyve/tredve minutter etter endt trening.'' Har lest at karbohydrat-"lagrene" er vidåpne for påfyll inntil en time etter trening, så man har nok litt bedre tid enn 20-30 min heldigvis. ) Men det er sikkert sånn at jo raskere jo bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gode svar du har fått. I tillegg kan det hende kroppen har vent seg til kalori innataket og kaloriforbuket ditt. Prøv å trene noe annet ei lita stund. Spis litt anderledes. Husker jeg var på en forelesning om kosthold for et par år siden. a gjalt det både i forbindelse med slanking, vektøkning, for vanlige folk og toppidrettsutøvere. Der kom det frem at om man slanker seg, skulle man 5 dager i uka ha litt lavere kalori inntak, enn det man trenger for å holde vekta. De to andre dagene skulle man ligge rett over vanlig nivå. Da går ikke kroppen i sparebluss. Pluss at man gjerne kunne gjøre noe helt annet på treningsfronten av og til. Jogger man fem km tre ganger i uka, blir kroppen vant med det også, tar man plutselig noen spinningtimer, bruker man musklene på en annen måte og man edrer det vanlige mønsteret til kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da jeg startet å trene, veide jeg meg på en spesialvekt som målte muskelmasse. (Jeg var ekstremt overvektig jeg også). I løpet av fire uker hadde jeg lagt på meg to kilo muskler, så det kan hende du har litt av forklaringen din der :-) Hvordan er det med størrelsen, blir kanskje klærne store etterhvert likevel? Da får du mindre fett og mer muskler. Ellers er det et par helt enkle triks med kosthold du kan prøve - bytt ut sukkeret ditt med fruktose feks, og spis før du blir sulten. Lykke til - jeg tok av 43 kilo med trening og sunt kosthold, så jeg kan bare fortelle deg at du kommer til å elske det når du får sving på det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.