Gjest svømming Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er vikar ved en skole, og når elevene skal ha svømming, er vi 3 lærere som er med elevene i svømmehallen. Selve svømmeundervisningen er det 2 andre personer som står for. Er det virkelig nødvendig at jeg er med i selve bassenget? Jeg fikk litt reaksjoner fra de 2 andre som var med, at det er jo begrenset hvor mange av oss som kan sitte på kanten? Grunnene til at jeg slett ikke har lyst til å være med i bassenget, er at jeg kan ikke utstå tanken på å være naken sammen med elevene og de andre lærerne i dusjen, og i tillegg sliter jeg med noen underlivsplager (kan de smitte andre eller gjøre plagene mine værre ved å være i klor??) 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Si du har psoriassis og vil stå over da vel En hvit løgn i og med at du faktisk har en hemmelig plage. Det bør da kunne være en mulighet for at du er på kanten? Det skal jo alltid være livreddere der også. Gi beskjed, kanskje de velger ut en annen lærer til å blir med klassen. 0 Siter
calendula Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Det må _alltid_ være en på kanten i tillegg til dem som evt driver opplæring i vannet. I vannet har man omtrent null oversikt over elevene. Har ikke lærerme egen garderobe - høyst uvanlig at elever og lærere skrifter sammen. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Det må _alltid_ være en på kanten i tillegg til dem som evt driver opplæring i vannet. I vannet har man omtrent null oversikt over elevene. Har ikke lærerme egen garderobe - høyst uvanlig at elever og lærere skrifter sammen. ''''Har ikke lærerme egen garderobe - høyst uvanlig at elever og lærere skrifter sammen.'''' Ikkje så uvanlig i land som tilhører den Katolske kirke. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 En bør jo være på kanten for oversiktens skyld. Si du ikke tåler klor eller et eller annet i den retningen, og så kan du jo med det samme si at en uansett bør være på land for å ha oversikt over alle elevene. 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Si det som du er, at du ikke har lyst, og at du ikke føler deg komfertabel lite påkledd foran elever. 0 Siter
BessieBie Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Det må _alltid_ være en på kanten i tillegg til dem som evt driver opplæring i vannet. I vannet har man omtrent null oversikt over elevene. Har ikke lærerme egen garderobe - høyst uvanlig at elever og lærere skrifter sammen. Her må lærere og elever skifte og dusje sammen -og jeg synes det er pyton. Det er nok ikke så veldig uvanlig. Det skal alltid være en voksen på kanten -helst i klær som en kan svømme i, hvis det blir nødvendig (livredning). Shorts og t-skjorte f.eks. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Er det andre som står for undervisningen, trenger dere vel ikke være alle tre uti. Og man skal alltid ha en på land, men det er jo lurt at denne personen også er kledd for å kunne hoppe uti om nødvendig. Men... Stod vel ikke hvor gamle disse elevene er. Jeg var med klassen til eldstejenta da hun gikk på barneskolen. Dette for at det skulle være en ekstra voksen i vannet sammen med elevene. Jeg pluss en svømmelærer var i vanne, klasseforstanderen på land. Jeg hadde mulighet å skifte i egen garderobe, men så lenge ingen elever eller foreldre sa noe på det, skiftet jeg sammen med elevene. Tror bare det var postivt for elvene. Var snakk om sjuende klasse og første ganga møtte noen av jentene opp med t-skjorte i tillegg til badedrakta. Andre ganga var det ingen som hadde ekstra t-skjorte. Tror nok mine valker her og der bare gav dem mer selvtillit. :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 ''''Har ikke lærerme egen garderobe - høyst uvanlig at elever og lærere skrifter sammen.'''' Ikkje så uvanlig i land som tilhører den Katolske kirke. Ha ha ha!!!! Forresten - et skriftemål er vel kun for den enkelte og presten? *s* 0 Siter
Liliaceae Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Kan du ikke dusje etter at siste elev er gått ut og gå i dusjen igjen 10 min før undervisningen er ferdig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.