Gå til innhold

Kjøkkenvask fra Ikea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skifte ut oppvaskbenken utpå vårparten og siden resten av kjøkkenet er fra Ikea så faller vel valget på Ikea på resten også. Noen som har erfaring med kjøkkenvaskene fra Ikea? For eksempel denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19847447

Noen som har montert disse selv? Problemer eller greit? Min kjære har normalt antall tomeltotter og er normalt hendig. :o)

Skrevet

Ikke noe problem, så lenge man husker ikke å stramme skruen i overløpet for stramt (da bøyer man metallet).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ikke noe problem, så lenge man husker ikke å stramme skruen i overløpet for stramt (da bøyer man metallet).

Med vennlig hilsen

Da så, min kjære er veldig forsiktig med akkurat slike ting så det går nok helt greit. :o)

Gleder meg til våren og ny kjøkkenbenk! :o)

Skrevet

Jeg har hatt kjøkkenvask fra Ikea og var ikke fornøyd. Jeg syntes at vasken ble fort stygg og det hjalp heller ikke med stålpuss. Den gamle kjøkkenvasken min som jeg heiv ut var faktisk penere.

Jeg kjøper gjerne selve kjøkkenet fra Ikea, men vask, kraner og laminat benkeplate styrer jeg unna.

Skrevet

Jeg har hatt kjøkkenvask fra Ikea og var ikke fornøyd. Jeg syntes at vasken ble fort stygg og det hjalp heller ikke med stålpuss. Den gamle kjøkkenvasken min som jeg heiv ut var faktisk penere.

Jeg kjøper gjerne selve kjøkkenet fra Ikea, men vask, kraner og laminat benkeplate styrer jeg unna.

Skal ha heltre benkeplate da den jeg fra tidligere er det, altså på den andre benken, den er også fra Ikea. Armatur har jeg, den er ikke så gammel og fullt brukelig en god stund ennå. Men selve vasken må skiftes. Nå kommer den ikke til å være så enormt mye i bruk da jeg er mye borte. :o)

Men greit å vite - takk for at du delte din erfaring med meg! :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202058364' post='3797231]

Kjøp deg heller en oppvaskkum fra Intra.

http://www.intra-group.com/no

Selges på Obs Bygg, om jeg ikke tar feil.

Koster vel ca. 3 ganger så mye antar jeg? Får kjøre inom og titte en dag.

Gjest Elextra
Skrevet

Trenger du egentlig to kummer? Jeg foretrekker å ha én stor i stedet.

Er ellers litt Ikea-skeptiker, og særlig på slikt som servanter og kraner. Liker Franke, men antar de koster flere ganger mer.

Skrevet

Trenger du egentlig to kummer? Jeg foretrekker å ha én stor i stedet.

Er ellers litt Ikea-skeptiker, og særlig på slikt som servanter og kraner. Liker Franke, men antar de koster flere ganger mer.

Å investere mange-mange penger er ikke aktuelt. :o) En kum? Tja... Tror det vil se litt rart ut med bare en kum og uten rillebrett...? Tror kanskje jeg går for en stor og en liten og ikke brett. Kanskje. Jeg har jo god tid til å titte litt rundt. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Å investere mange-mange penger er ikke aktuelt. :o) En kum? Tja... Tror det vil se litt rart ut med bare en kum og uten rillebrett...? Tror kanskje jeg går for en stor og en liten og ikke brett. Kanskje. Jeg har jo god tid til å titte litt rundt. :o)

De fleste moderne og stilige kjøkken i dag har faktisk én kum.Og jeg synes det ser mye penere ut. Men ikke bare derfor man bør velge det, selvfølgelig. Kikk litt rundt så får du se :)

Var faktisk litt skeptisk selv, men nå er det seks år siden jeg lot meg overtale til bare å ha én, og har aldri savnet den andre.

Skrevet

Broren min er håndverker og satte opp vårt ikea-kjøkken. Han ba oss styre unna ikeas vasker da kvaliteten er heller laber.

Skrevet

Broren min er håndverker og satte opp vårt ikea-kjøkken. Han ba oss styre unna ikeas vasker da kvaliteten er heller laber.

Åkei. Greit å vite. Noen som vet omtrent prisnivået på Intra sine vasker?

Skrevet

Koster vel ca. 3 ganger så mye antar jeg? Får kjøre inom og titte en dag.

Vet ikke, men det hjelper ikke å bruke 1100 heller, hvis den taper seg så fort som noen andre her sier. Da blir det bare irritasjon.

Skrevet

Skal ha heltre benkeplate da den jeg fra tidligere er det, altså på den andre benken, den er også fra Ikea. Armatur har jeg, den er ikke så gammel og fullt brukelig en god stund ennå. Men selve vasken må skiftes. Nå kommer den ikke til å være så enormt mye i bruk da jeg er mye borte. :o)

Men greit å vite - takk for at du delte din erfaring med meg! :o)

Har bare hørt postivt om heltre benkeplate da fra Ikea.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202061449' post='3797289]

Vet ikke, men det hjelper ikke å bruke 1100 heller, hvis den taper seg så fort som noen andre her sier. Da blir det bare irritasjon.

Godt poeng. Foreløbig har jeg havnet på en mellomting, se tråden om samme emne lenger opp. :o)

Skrevet

Har bare hørt postivt om heltre benkeplate da fra Ikea.

Har det fra før, på den andre benken. Den gamle vasken er heldekkende, men den nye blir jo innfelt. Blir penere også tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...