Lillemus Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg trener gjerne på kveldstid, 3-4 timer etter middagen og er usikker på hvor mye jeg skal spise etterpå. Trente i 30 min (trimsykkel) + 40 min (styrkeøvelser) i kveld og ettersom jeg glatt bøtter nedpå 3/4 liter vann underveis så er jeg ikke alltid så veldig sulten etterpå. Er ett havreknekkebrød med brunost for lite? Er ikke glad i sportsdrikker med smak, derfor drikker jeg vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes ett knekkebrød med ost var litt lite... Jeg har hørt at det viktigste etter trening er å bøtte nedpå med karbohydrater, jeg tror du trenger ett gram karbo pr. kilo kroppsvekt! Dersom du veier 60 kilo skal du ha 60 gram karbohydrater, gjerne av den raske typen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes ett knekkebrød med ost var litt lite... Jeg har hørt at det viktigste etter trening er å bøtte nedpå med karbohydrater, jeg tror du trenger ett gram karbo pr. kilo kroppsvekt! Dersom du veier 60 kilo skal du ha 60 gram karbohydrater, gjerne av den raske typen. mvh Hm. 54 gram karbohydrater er mye da. Ett knekkebrød inneholder 10 gram og jeg spiser ikke 100 gram brunost på ett knekkebrød heller... Men da kan jeg i alle fall spise et par stykker med god samvittighet. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hm. 54 gram karbohydrater er mye da. Ett knekkebrød inneholder 10 gram og jeg spiser ikke 100 gram brunost på ett knekkebrød heller... Men da kan jeg i alle fall spise et par stykker med god samvittighet. ) Ja, karbo ER veldig viktig etter trening! Jeg leste akkurat en artikkel på kondis hvor det beskrev et forsøk som var gjort på noen SKIKKELIG sprekinger. De hadde løpt noe sånt som 200 km på fire dager, og resultatene viste at de hadde gått NED i muskelmasse mens fettprosenten var uendret! Grunnen var visstnok at de hadde kjørt seg så tom på karbohydrater at det gikk utover muskelmassen. Jeg tror jeg hadde blitt sur da ja...:-) Men disse folkene var spreke da, jeg vet ikke om det samme kan skje med oss mosjonister, men tankevekkende var det i hvert fall! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Ja, karbo ER veldig viktig etter trening! Jeg leste akkurat en artikkel på kondis hvor det beskrev et forsøk som var gjort på noen SKIKKELIG sprekinger. De hadde løpt noe sånt som 200 km på fire dager, og resultatene viste at de hadde gått NED i muskelmasse mens fettprosenten var uendret! Grunnen var visstnok at de hadde kjørt seg så tom på karbohydrater at det gikk utover muskelmassen. Jeg tror jeg hadde blitt sur da ja...:-) Men disse folkene var spreke da, jeg vet ikke om det samme kan skje med oss mosjonister, men tankevekkende var det i hvert fall! mvh Lagde meg en god porsjon havregrøt med både rosiner og litt valnøtter etter løpeturen forrige onsdag. Hadde en følelse av at det ble vel kaloririkt, men det var kanskje bra alikevel da? Godt var det i alle fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg leste et sted at det var bra å spise havregryn med melk etter trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg leste et sted at det var bra å spise havregryn med melk etter trening. Da må jo havregrøt kokt på melk være like sunt! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strutsen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Lagde meg en god porsjon havregrøt med både rosiner og litt valnøtter etter løpeturen forrige onsdag. Hadde en følelse av at det ble vel kaloririkt, men det var kanskje bra alikevel da? Godt var det i alle fall! Jeg spiser knekkebrød, en halv røkt makrell og melk til. Masse fiber, fettsyrer, kalsium og vitaminer.. Jeg er glad i makrell.. og da er det vel bare å guffe innpå. Eneste ulempen er lukten.. hvis du skal kysse noen etterpå f.eks Skei ut med en banan hvis det er karbohydrater du er ute etter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg spiser knekkebrød, en halv røkt makrell og melk til. Masse fiber, fettsyrer, kalsium og vitaminer.. Jeg er glad i makrell.. og da er det vel bare å guffe innpå. Eneste ulempen er lukten.. hvis du skal kysse noen etterpå f.eks Skei ut med en banan hvis det er karbohydrater du er ute etter... Makrell i tomat spises opptil flere ganger om dagen her! ) Nammis! Min kjære klager heldigvis ikke på lukta. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strutsen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Makrell i tomat spises opptil flere ganger om dagen her! ) Nammis! Min kjære klager heldigvis ikke på lukta. ;o) Makrell må vel være et av de beste påleggene, ernæringsmessig sett.. Tunfisk er bra også, masse proteiner... men har aldri likt tunfisk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Makrell må vel være et av de beste påleggene, ernæringsmessig sett.. Tunfisk er bra også, masse proteiner... men har aldri likt tunfisk Prøvde noe tunfisk på boks i høst, men det var ikke så veeeeldig godt nei. ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Da må jo havregrøt kokt på melk være like sunt! ) Sannsynligvis!:-) -Vet du om noe som hjelper mot treningsstølhet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.